mobo/psu dood?

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
nah goed, ik heb me dus een nieuwe kast gehaald, en alles van mijn oude aerocool naar me nieuwe 3r 910 gestopt, en die pc werkt...

nu heb ik ook nog een bijna indentiek systeem in een andere kast staan met weinig ruimte voor hdd's dus, ik heb alles van die andere kast naar me aerocool "gegooid".

ik sluit me de stroom op de voeding... druk op de know..

2 fans gaan branden en meer niet :S

ik denk oh zal de connector op moederbord wel zijn, ik die omgedraaid, weer 10x niets...

connector los gehaald, de 2 pinnetjes op mobo met schroevendraaier connected, : weer niets daar...
mobo uit de kast gehaald, alles los gekoppeld, : weer niets daar...
vga kaart er in... weer niets daar..
memory (1 reepje tijdelijk) in elke van de 4 sloten gedaan : weer niets daar..

nu kijk ik naar de fan van de voeding als ik de schakelaar van 0 naar 1 zet, gaat deze NIET draaien enige wat deze doet is een soort van tik beweging (net als bij een klok waar de batterij niet meer genoeg stroom leverd om de seconde wijzer nog 1 seconde verder te bewegen en hij dus zeg maar in een "loop" zit)

nu heb ik atm geen extra losse atx voeding... hoe kan ik zien/meten evt of de voeding kapot is? dan wel het moederbord?

voeding: Bequiet 351Watt

voordat ik de voeding uit de kast deed halen was hier niets mis mee en deed hij gewoon functioneren.

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 11:51
Als je bijv. een multimeter hebt kun je dat meten

Dat is zon ding: http://www.dansdata.com/images/caselight/multimeter440.jpg

Mischien is het ook handig om te vermelden wat je verder in je kast hebt hangen.

[ Voor 68% gewijzigd door martijn00 op 18-12-2007 21:52 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 21:30

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dan zal je het moederbord even uit de kast moeten halen en los op tafel aan moeten sluiten om te kijken of die nog werkt. Misschien maakt het moederbord ergens kortsluiting als 'ie in de kast zit. Dat had ik laatst met een moederbord in een Aopen kast en toen had ik uiteindelijk de PS/2-poorten gemold door kortsluiting. :X

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Dutch2007
moederbord is al uit de kast...

wat heb ik er nu nog aan hangen:

1x 512MB ram
1x vga kaartje

en nog spring hij niet aan...

voor de "move" werkte beide gedeeltes nog (dus dingen van ene kast moved naar andere kast, eerst dacht ik idd zelf ook al dat het door 2 extra hdd's kwam, die eerst ook los gekoppeld, maar hij doet het dus ook niet als systeem zo kaal als een vers geplukte kip is...

(mobo ledje brand dan wel)

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:46:

ik denk oh zal de connector op moederbord wel zijn, ik die omgedraaid, weer 10x niets...
Ook dat is uit de categorie niet gezond.....Misschien dat je mobo sowieso oveleden is, controleer de elco's?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Pak je mobo connector en verbind pin 14 (die is groen-gekleurd, het is een ander nummer bij 24-pins, maar de kleur en positie is hetzelfde) met een willekeurige zwarte pin. Dat is de PWR_ON pin, en geeft de voeding "groen licht" stroom te gaan leveren. Dat connecten kan je gewoon doen met een stroomdraadje of een paperclip (niet-voelbare spanning)

Als hij niet/kort opstart (schijven spinnen op, CD-rom drives hun licht gaat branden, fan spinnen op als ze niet via het mobo zijn aangesloten) is de voeding gewoon helemaal naar de klote (of de schijf kapot :P)

Als je je schijf hoort opspinnen is je voeding nog NIET uitgesloten, maar kan hij een lage belasting wel aan.

Het gebeurt namelijk wel vaker dat een voeding gewoon 100% naar de klote is (ik heb er meerdere moeten vervangen bij mensen thuis) en zelfs op lage belasting het niet doet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Dutch2007
deze voeding (Een BeQuiet)

heeft zowel molex aansluitingen voor hdd's en cd-rom/dvd-rom, als molex stekkers voor fans (als de pc uitschakeld, draaien deze nog een tijdje door, en als zeg maar de voeding totaal leeg is, stopppen deze met draaien.

het vreemde is, dat deze dus wel draaien zo snel als ik de stroom op de voeding van 0 naar 1 zet, dus voeding levert wel stroom naar mijn mening... zal strax 1 hdd aansluiten, op een 12v/5v molex en eens kijken of die hdd wel aanspringt...

hdd lijkt me sterk, heb er 6 in zitten dat ze alle 6 van 1e op het andere moment, allemaal kapot gaan lijkt mij zeer sterk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch2007 op 19-12-2007 12:13 ]

• LiquidT_NL
Blijven ze ook draaien of is het heel kort?

En probeer het gewoon met schijven en CD-rom spelers eraan. Dus gewoon zoals hij in je kast zou zitten met alles aangesloten, en dan je mobo connector loshalen en de pinnen verbinden. Dus even alles aansluiten (op mobo en geheugen en processor etc na, want het mobo is niet aangesloten :P).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Dutch2007
De fans zelf blijven draaien @ molex-fan aansluiting...

• LiquidT_NL
probeer toch maar met wat schijven eraan voor de zekerheid, je weet maar nooit, fansen zijn ook wel minimale belasting.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

probeer componenten in logische volgorde te testen, zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dutch2007
ok, helaas maar waar... volgens mij toch me moederbord...als ik nml een cd-rom speler aansluit op de molex (12v), ik pin 14 met pin 16 verbind... (en verbonden laat, haal ik pinnetjes weg is stroom d'r af) dan kan ik die losse cd-rom station gewoon weer gebruiken...

neem dus aan dat ik mag concluderen dat me mobo dood is gegaan?

verder voor de move, kreeg ik soms, randomly dus wel eens een BSOD...

de volgende
Stop Error

0x00000019

(0x00000020, 0xbc5318F0, 0xbc532278, 0x4d31001c)
Error Signature

BCCode: 19
BCP1: 00000020
BCP2: BC5318f0
BCP3: BC532278
BCP4: 4D31001C
OSVer: 5_2_3750
SP: 2_0
Product: 18_2
miss dat dit er niets mee te maken had dat mobo soon al dood ging? (geheugen heb ik toen nog getest, en naar 4-8uur, geen 1 fout, hdd kan eigenlijk ook niet, want deze was aangesloten mbv de onboard promise 378@Raid1

enige wat ik hieruit heb kunnen afleiden dat het een fout in win2003 was (dus software) --> You may receive a "STOP: 0x00000019" error message on a Windows Server 2003-based computer
Error Message:

STOP: 0x00000019 (parameter, parameter, parameter, parameter) BAD_POOL_HEADER
Explanation:

This is a Windows 2000 Executive character-mode STOP message. This indicates an invalid pool header.
User Action:

If this is the first time you have booted after installing new hardware, remove the hardware and boot again. Check the Microsoft Hardware Compatibility List to verify that the hardware and its drivers are compatible with Windows 2000. For information about the hardware, contact the supplier. If you are installing Windows 2000 for the first time, check the Windows 2000 system requirements, including the amount of RAM and disk space required to load the operating system. Also, check the Hardware Compatibility List to verify that the system can run Windows 2000. If Windows 2000 is loaded and no new hardware has been installed, reboot with recovery options set to create a dump file. If the message continues to appear, select the Last Known Good option when you reboot. If there is no Last Known Good configuration, try using the Emergency Repair Disk. If you do not have an Emergency Repair Disk, contact your technical support group.

[ Voor 42% gewijzigd door Dutch2007 op 19-12-2007 16:21 ]

• Dutch2007
najah, vriend van me had nog zelfde mobo met een iets ouder bios versie, maar de cpu is maar een 3000+ en die deed het wel met zelfde voeding en de rest van de devices :)
Pagina: 1