[ENQUETE] Ervaring digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maurici
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben student van de Hogeschool van Amsterdam en doe onderzoek naar hoe mensen digitale tv ervaren.

Vorig jaar hebben veel mensen een hdtv gekocht, voornamelijk voor het EK-voetbal. Veel kabelleveranciers hebben hier handig op ingespeeld om ook digitale tv aan de man te brengen.

Nu weer een jaar verder zijn kunnen we wel enige ervaringen van mensen meten. Volgens recent onderzoek kijkt 40% van de huishoudens namelijk al digitaal.

Staan we nog maar aan het begin van het digitale tv-tijdperk, of zijn we al goed op weg en hebben we al eigenlijk alles waar we om gevraagd hebben binnen ons abonnement. Door dit onderzoek te doen hoop ik hier beter antwoord op te krijgen.

Bij het onderzoek heb ik enquête opgesteld. Je wordt vriendelijk uitgenodigd hieraan deel te nemen door te klikken op onderstaande link. In deze enquête komen in totaal 20 vragen aan bod en zal maximaal 2 minuten in beslag nemen.

- Graag geen berichten met alleen ‘ingevuld!!’, dit is een plaats voor discussie.
- Ik heb toestemming gekregen van de moderators om dit bericht te plaatsen.

Alvast bedankt!

Update

De enquete is reeds verlopen. Iedereen hartstikke bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Maurici op 23-12-2007 12:01 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 17:53
Net ingevuld.

Ik miste wel een optie bij de vraag welk abonnent ik heb: standaard + uitgebreid pakket + HD-pakket.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nm

[ Voor 98% gewijzigd door Exorcist op 19-12-2007 09:29 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Zijn 2 en 13 niet dubbel?

Ik heb naast UPC ook ervaring met KPN Digitenne, wat ik qua beeld en geluid een stuk minder vind.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben over gestapt omdat ik een leuke eenmalige aanbieding kreeg (gratis decoder voor mensen die al langer internet via @home hadden). Dat is niet echt iets wat ik kwijt kon in vraag 13..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik mis ook de optie om mijn persoonlijke mening te geven. Ik vind namelijk dat de producenten van set top boxen erg achter blijven in de ontwikkeling. Een STP met dvd brander, hard disk, en HDMI bestaat gewoon niet.

• Maurici
  • Niet online
Oeps...

Bedankt dat jullie verder nog de reden geven als er een optie mist. Komt natuurlijk allemaal ten goede aan het onderzoek :)

Verder gaat het met de enquête erg goed, de teller staat inmiddels op 61. Daar kan natuurlijk altijd nog meer bij O+

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Maurici schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:00:
[...]

Oeps...

Bedankt dat jullie verder nog de reden geven als er een optie mist. Komt natuurlijk allemaal ten goede aan het onderzoek :)

Verder gaat het met de enquête erg goed, de teller staat inmiddels op 61. Daar kan natuurlijk altijd nog meer bij O+
Ik dacht dat het een controlevraag was 8)7

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
Als je bedoeling alleen maar is om mensen met digitale KABEL tv te interviewen zou je de enquete titel beter aan kunnen passen. Ik heb de enquete geopend, maar zie dat hij niet van toepassing is op mensen met digitale ether tv (Digitenne) of digitale satelliet tv.

Bv. de reden voor mij destijds om van analoge kabel (bij UPC) over te stappen naar Digitenne was de PRIJS (15 euro / maand voor analoge kabel vs. 8 euro per maand voor Digitenne). Die keuze/optie is niet aanwezig...

• Maurici
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:38:
Als je bedoeling alleen maar is om mensen met digitale KABEL tv te interviewen zou je de enquete titel beter aan kunnen passen. Ik heb de enquete geopend, maar zie dat hij niet van toepassing is op mensen met digitale ether tv (Digitenne) of digitale satelliet tv.

Bv. de reden voor mij destijds om van analoge kabel (bij UPC) over te stappen naar Digitenne was de PRIJS (15 euro / maand voor analoge kabel vs. 8 euro per maand voor Digitenne). Die keuze/optie is niet aanwezig...
Bij vraag 13 wordt de prijs ook genoemd als reden om over te stappen.

Met dit onderzoek is het mijn bedoeling om in het algemeen de ervaringen van digitale tv te peilen. Naar mijn mening moet het voor gebruikers met digitale ether tv ook prima zijn om in te vullen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 14:57

BaRF

bijna kerst

ook ingevuld. Waar ik me hier aan erger (bij de Delta that is, niet dit topic :P) is dat de tijd van het signaal eigenlijk NOOIT goed loopt. Programma's reserveren met de EPG heeft dus ook geen zin, want pas als je naar een ander kanaal gaat, loopt de tijd weer even goed... fixen man!

:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 18:54
Ingevuld. :) Succes met je onderzoek verders ;)

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Rare inleiding op eerste pagina, waar direct wordt gesproken over HD tv.... dat is nog net iets anders dan digitale tv. Desalniettemin ingevuld, ik ben zo'n lucky bird die bij Caiway zit en voor 15 euri een decoder kreeg en het standaardpakket nu voor hetzelfde geld heeft als analoog....

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Aanvulling, aangezien er niet veel ruimte was voor commentaar:
Ik heb UPC, vind het erg jammer dat alleen de standaard mediabox werkt en je er niet zelf een kan kopen, of een tuner voor in je tv kan gebruiken.
Het ding van UPC heeft voor mij 3 nadelen:
- je kan de zenders niet sorteren
- Geen hdmi aansluiting (kan alleen als je een abonnement van 30! euro per maand neemt)
- wordt enorm warm door het hoge standby verbruik

• Maurici
  • Niet online
Ik wil iedereen hartelijk bedanken die de enquête heeft ingevuld.
In totaal hebben 112 mensen deze vragenlijst ingevuld. Ik heb dus een goed beeld om hier een verslag over te schrijven.

Ik heb de enquête gezet op Zoomerang. Deze website laat echter maar de eerste 100 ingevulde resultaten toe bij een basisabonnement. Daarom sluit ik bij deze de enquête.

De link staat hieronder voor degene die heel erg benieuwd zijn naar de resultaten.

Resultaten

Bedankt! :*)
Pagina: 1