Nummers benoemen

Pagina: 1
Acties:

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Ik heb een aantal muzieknummers gemaakt en die wil ik graag op een CD zetten. Nu is dit niet zo'n probleem, maar ik zou graag willen dat wanneer de CD laad hij aangeeft hoe de nummers heten en wie de artiesten staan. Als ik nu de CD brand en hem laat in bijv. WMP of itunes dan krijg ik alleen Track 01, Track 02 etc. te zien. Ik heb nummers gewoon benoemd zoals ze heten en ook via eigenschappen --> Samenvatting de nummers benoemd en ik heb ook nog eens met mp3 tag tools gekeken of de artiestennaam etc. klopte en dit klopte allemaal. Hoe kan ik ervoor zorgen dat wanneer ik de CD brand en hem dan laad in een muziekspeler hij aangeeft hoe de nummers heten en wie de artiest is?

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Een audio-cd kan geen id3-tags of bestandsnamen bevatten. Hoogstens cd-text (Nero kan dat geloof ik wel).

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

CD-Text wordt helaas maar door de minste programma's uitgelezen. Normaal wordt een CD en tracknamen opgezocht in een database op internet. Jou zou je eigen CD natuurlijk daar aan toe kunnen voegen :) Ik heb echter geen idee hoe moeilijk of makkelijk dat is..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 19:53
Oke bedankt voor de antwoorden! Als iemand weet hoe dat met die internet database zit hoor ik het graag :P

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoek hier eens wat rond http://www.freedb.org/