Toon posts:

Netwerkkaart werkt niet goed van overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn fsb gezet op 144 (is standaard 133), maar toen viel na een paar uur steeds internet uit. Dit is de 3Com kaart die je van chello krijgt.

Het is niet zo dat chello problemen had en toen ik de fsb weer terug zette had ik nergens meer last van.

Dit lijkt me niet echt normaal, iemand hier ervaring mee?

edit:

oh ja, nog iets anders mijn processor is ook vrij warm. 50 graden als hij op NORMALE snelheid staat en ik niets met de computer doe.
En ja, de cooler zit er goed op.

Verwijderd

Dat met die netwerk kaart is normaal.
Als je de FSB verhoogt gaat er op een gegeven moment vast ook wel wat mis met een PCI kaart, omdat die bus tegelijk wordt mee overgeklokt. En netwerk kaarten zijn er gevoelig voor, die moeten met vrij krappe timing waardes werekn, anders doet het netwerk het niet mmeer.

(Hoe staat het met 't Klingon Empire, nog een beetje last van die Romulans de laatste tijd..? ) ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Dan zal je koeler wel niet zo'n goede zijn he!? ;)

Die netwerkkaart doe je niks aan. Sommige hardware heeft er gewoon grote moeite mee als ze op een overklokte PCI bus moeten draaien. Vooral modems over het algemeen.
Je kan eens vragen wat voor Ethernet-kaarten de andere mensen met hoge FSB er in hebben zitten. Dan zou je er daar misscien een van moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 17:19 schreef Hooi het volgende:
(Hoe staat het met 't Klingon Empire, nog een beetje last van die Romulans de laatste tijd..? ) ;)
De laatste tijd valt het wel mee hoor.

Die cooler is de standaard cooler die er bij zit maar dan is de temp volgens mij toch te hoog.

En een andere netwerkkaart kan niet, want chello heeft er iets mee gedaan zodat andere kaarten geen verbinding krijgen met de kabelmodem ;(

Verwijderd

Dat zal vast DHCP heten waardoor een andere kaart het nie doet. Probeer es je ip te releasen en dan een andere kaart te installen.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik nog niet geprobeerd, maar ik zal het eens doen.

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 17:29 schreef gowron het volgende:

[..]

En een andere netwerkkaart kan niet, want chello heeft er iets mee gedaan zodat andere kaarten geen verbinding krijgen met de kabelmodem ;(
Dan moet je ze ff bellen en 't MAC adres van je nieuwe kaart doorgeven. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 17:35 schreef Ptah het volgende:

[..]

Dan moet je ze ff bellen en 't MAC adres van je nieuwe kaart doorgeven. :Z
Met chello bellen??? Hoeveel tijd denk jij dat ik heb?

Verwijderd

Uhh ja, een andere koeler moet je gewoon zoeken. D'r is al heel wat over afgepraat hiet daarover. Of kijk even bij www.ned-cool.nl
(We zijn wel een beetje weg van dat bedrijf, valt het op ??)

HAH en zoals die Ptah zegt, als je een kaart vindt die het wel doet, gewoon even met UPC bellen, die helpen je wel verder.

K'plah !! ;)

Verwijderd

O. puntje nog, voor het vinden van een koeler.

Als je op het internet gaat 'shoppen', zou ik gewoon met een e-mailtje vragen of ze een goede koeler voor je hebben, die op jouw moederbord past... :+

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 17:36 schreef gowron het volgende:

[..]

Gewoon s'morges voor 11 uur doen. Kom je er zo doorheen. Of s'avonds rond negen.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
* worsie voelde zich ten onrechte aangesproken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het valt op ja.

Ik heb al voor een andere cooler gekeken, maar schijfruimte heeft op dit moment even voorrang.
Ik ga 36.7 Gb SCSI kopen :9

Daarna komt koeling aan de beurt, het is tenminste nog geen zomer.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een mededeling:
Het is me net opgevallen dat de warme lucht van de videokaart (GeForce 1) op de netwerkkaart wordt geblazen, kan dit er misschien ook mee te maken hebben?

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:52
Waarom met chello bellen ??? Kaart gewoon releasen en dan een renew op ne nieuwe kaart. Dat zullen ze op de Helpdesk ook zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 februari 2001 20:06 schreef Psychops het volgende:
Waarom met chello bellen ??? Kaart gewoon releasen en dan een renew op ne nieuwe kaart. Dat zullen ze op de Helpdesk ook zeggen :)
Nee, dat heb ik al geprobeerd en dat werkt niet.
Heeft er iemand nog een antwoord op mijn vraag? Zie vorige reply.

Verwijderd

Op woensdag 14 februari 2001 17:36 schreef gowron het volgende:

[..]

Bij mij was 't laatste keer in 10 minuutjes rond. Zeurpiet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had ik wel op het verkeerde moment gebeld, maar toen ik belde moest ik erg lang wachten. Komt misschien ook omdat ik niet de service desk direct kan bellen (is geblokkeerd)

• Psychops
Tja, ik wou het eigenlijk niet zeggen, maar ik werk op de chello helpdesk. En het is we degelijk mogelijk om met een release/renew er een ander NIC aan te hangen. Op het moment dat de Terrayon aanlogd slaat hij de gegevens van de NIC op. Daarna is het alleen nog maar mogelijk om met die NIC met de modem contact te hebben, TOTDAT de NIC vrijgegeven is. De modem laat de gegevens dan weer los, en zal wachten totdat hij nieuwe info ontvangt. De juiste procedure is dus gewoon WINIPCFG --> release ALL --> SHUTDOWN --> Nieuwe NIC plaatsen --> Booten en Voila. Dit zal ook altijd eerst gedaan moeten worden, er zal pas een flush worden aangevraagd op het moment dat de klant op geen enkele manier de oude NIC (defect, verkocht) kan vrijgen.

Greetz

Ps voor de Com21 modems is dit uiteraard niet nodig, daar kan gewoon elke nic aan gehangen worden.

• ARE-T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:55
Volgens mij ligt het niet aan je netwerkkaart dat internet er steeds uitklapt. Ik weet niet pesies waar je zit, maar bij mij (eindhoven) lag internet rond de tijd dat jij je topic postte er ook om de 5 minuten uit:'( (stekker kabelmodem eruit en er weerin en het was weer ok:?). Ik heb nog niet naar chello gebeld, want het gaat nu al weer een tijdje goed (een uur +/-), maar een aantal personen hier in de buurt wonen hebben er ook last van. Dus misschien ligt het toch niet aan je netwerkkaart???

Veel succes i.e.g.!

Ps. Tijdens het typen van deze post lag internet er weer ff uit.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58
Nou, tegen mij zeiden ze toch HEEEEEL iets anders!!! Ik moest het MAC adres doorgeven want releasen werkte niet! OEN!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
mmm misschien kan je een oude 486 op de kop tikken....
maak je daar ffies een proxie van....
koop een nieuwe realtek kaart.. (of koop die voor je huidige systeem en laat de proxy zitte)
Realtek is misschien kwalitatief veel minder dan 3com maar mijn systeem bleef er met 160fsb stabiel .... (43mhz pcibus ofzo)

• Psychops
Mac adress is alleen maar nodig voor een FLUSH !!, dat doen we dus als de klant de oude NIC niet meer heeft (kapot is etc) en geen release met die NIC kan uitvoeren.

Probeer het maar, werkt gegarandeerd. Er mag zelfs geen flush worden angevraagd als de persoon de oude NIC nog in zijn bezit heeft.
Pagina: 1