Ik heb een Canon MP730.
Volgens de canon website kan hier als fotopapier in: Canon Photo Paper Pro (pr-101)
Deze heb ik dus netjes gekocht.
Ik draai op Vista met de huidige printer drivers van Canon.
Als ik een afdruk maak in Canon Easy photo print en ik selecteer photo paper pro,
komt de print eruit met allemaal zichtbare lange strepen.
Aan het papier zou het niet mogen liggen denk je dan, omdat canon dit adviseert.
Als ik normaal a4 papier erin doe, komt de print eruit zonder strepen en kleurrijker.
Dit is wel goed dus... Het ligt dus ook niet aan de printkop zou je zeggen.
Als ik de printer voor de gek houd, en normaal a4 papier erin doet, en zeg dat het glossy is (of elke andere glossy optie) dan komen er OOK strepen.
Het heeft dus toch denk ik met het papier te maken zou je zeggen.
Ik heb geen idee hoe of wat nu nog te proberen.
Op internet is het probleem bij andere Canon's ook aanwezig.. alleen gebruiken ze dan verkeerd papier wat in mijn geval dus niet zo is.
Ook op canon 10x15 papier komen de strepen bij een glossy afdruk.
Zie deze link voor het papier bij mijn printer:
http://www.canon.nl/Images/DL_CC_BJ_tcm16-179431.pdf
Graag hulp.
edit:
originele cartridges zitten erin
Volgens de canon website kan hier als fotopapier in: Canon Photo Paper Pro (pr-101)
Deze heb ik dus netjes gekocht.
Ik draai op Vista met de huidige printer drivers van Canon.
Als ik een afdruk maak in Canon Easy photo print en ik selecteer photo paper pro,
komt de print eruit met allemaal zichtbare lange strepen.
Aan het papier zou het niet mogen liggen denk je dan, omdat canon dit adviseert.
Als ik normaal a4 papier erin doe, komt de print eruit zonder strepen en kleurrijker.
Dit is wel goed dus... Het ligt dus ook niet aan de printkop zou je zeggen.
Als ik de printer voor de gek houd, en normaal a4 papier erin doet, en zeg dat het glossy is (of elke andere glossy optie) dan komen er OOK strepen.
Het heeft dus toch denk ik met het papier te maken zou je zeggen.
Ik heb geen idee hoe of wat nu nog te proberen.
Op internet is het probleem bij andere Canon's ook aanwezig.. alleen gebruiken ze dan verkeerd papier wat in mijn geval dus niet zo is.
Ook op canon 10x15 papier komen de strepen bij een glossy afdruk.
Zie deze link voor het papier bij mijn printer:
http://www.canon.nl/Images/DL_CC_BJ_tcm16-179431.pdf
Graag hulp.
edit:
originele cartridges zitten erin
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 19:10 ]