Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

106 vast in vierde versnelling

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 07:43
Zojuist mijn vriendin opgehaald; die was gestrand in haar peugeot 106.
Toen ze op de snelweg reed en op wilde schakelen van 4 naar 5, had ze de pook als het ware los in haar hand. Pook is vrij zonder enige weerstand (en dus wordt er geen versnelling geselecteerd) naar boven en weer terug te bewegen. Pook hangt er dus voor je gevoel wat los bij. :)
Verder staat de auto in de vierde versnelling vast en is hier dus niet meer uit te krijgen. Ik heb haar auto net naar de garage gereden (gelukkig weinig stop-go momenten ;)), maar ik ben toch wel benieuwd waar ik op kan gaan rekenen. Ben zelf ook wel geinteresseerd in de techniek.

Iemand die dit bekend voorkomt? Wat zal er aan de hand zijn? Auto reed absoluut prima in de 4. Geen geluiden of watdanook.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Koppelstuk ergens in de schakelstang die los gekomen is.

Niet heel bijzonder en zal w.s. ook niet al te veel kosten.

BMW 535D

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 16:48

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk een schakelstang gebroken/losgetrild....

Heb ik ook eens gehad bij m'n 205'je, ding zat vast in z'n 1e versnelling...

Ik kon het toen heel eenvoudig zelf oplossen, bij een garage mag dit niet meer dan een paar tientjes kosten...

• MindWarp
Klinkt geruststellend :D
Ben benieuwd; omdat het eigenlijk al sluitingstijd was, kijken ze er morgen naar. Ik word dan gebeld. Maar met wat mazzel is de auto morgen weer up and running :)

Als iemand nog andere ideeen heeft hoor ik het graag; anders laat ik morgen nog even weten wat de garage gezegd heeft.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57

tozzke

aka tozzert

gebeurde bij mijn bedrijfswagen ook met enige regelmaat (ook eens gehad met inhalen van vrachtwagens... reed op de linkerbaan, wil naar 5 schakelen, schiet die koppeling los en blijft hij in z'n vrij hangen. Kan je melden dat ik het even warm kreeg)
wat ik dan moest doen, was het leer van de pook loshalen en dan kon ik zo een koppelstukje weer in elkaar zetten (het euvel zou inmiddels opgelost moeten zijn bij mij overigens)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 20:01
Ik heb het een keer met een Corsa gehad. Stang was uit de kom geschoten. Onderdeel was uitgelubberd en moest vervangen worden. Kostte geloof ik 170 euro dacht ik.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Had laatst t zelfde met mn Mégane. Er waren "kabels" losgeschoten. Weet t bedrag niet (lease), maar was snel gefixed.

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 22:06
Ik hoop dat je niet continu in z'n 4 hebt gereden? Heb zelf wel eens een versnelllingsbak incl. koppeling/drukgroep hiermee aan gort gereden (zelfde verhaal, was een tandwiel afgebroken in de bak, welke de boel ontkoppelde).

• MindWarp
Hollanda schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:41:
Ik hoop dat je niet continu in z'n 4 hebt gereden? Heb zelf wel eens een versnelllingsbak incl. koppeling/drukgroep hiermee aan gort gereden (zelfde verhaal, was een tandwiel afgebroken in de bak, welke de boel ontkoppelde).
Ik heb wel over een afstand van ca. 10 km in zn 4 gereden naar de garage.

Blijkbaar hadden wij meer geluk dan jij, want zoals in de eerste reacties gesuggereerd werd, was het inderdaad een gebroken schakelstang. Uurloon was het duurste bij deze reparatie; uiteindelijk toch nog iets van 80-90 euro gekost, maar het had veel erger kunnen zijn. (in mijn beleving)
De auto schakelt weer fijn. :)

Excuses voor het weer omhoogschoppen van dit topic, maar misschien dat het leuk is voor degenen die gereageerd hebben om te weten hoe het afgelopen is, of voor mensen met hetzelfde probleem.

Pagina: 1