Playstation 3 icm Zyxel 2602HW, wil het net niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 2.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Vanavond langs een vriend geweest om internet te installeren zodat ie met z'n PS3 online kon. Casema modem aangesloten en internet werkte prima. Daarna een modem/router aangesloten (Zyxel 2602HW) en na wat gepruts had ik ook zo internet prima aan de praat (op de laptop welteverstaan).

Toen dacht ik: mooi, zo ging het bij m'n XBOX ook, UTP kabeltje van de laptop naar de PS3 gelegd en verbinding testen maar. De PS3 kreeg eigenlijk vrijwel meteen een IP adres, om vervolgens een foutmelding te geven bij de internetverbinding. Time-out met de server zegt ie. De ene keer kreeg ie wel sneller een IP adres dan de andere keer, maar in principe altijd.

Nu weet ik dat het een ADSL modem/router is, maar het zou toch mogelijk moeten zijn om alleen de router functie van het apparaat te krijgen? En is het niet zo, dat als ik internet heb op de laptop, dat ik dan automatisch ook internet moet hebben op de PS3, als ik dezelfde kabel gebruik? Ik vind het ook vreemd dat ik wel een IP adres krijg maar ook een time-out :?

Zijn er nog speciale dingen die ik moet doen op de PS3 om het werkend te krijgen? Ik heb al wel gezocht op internet, maar ik kon helaas vrij weinig vinden over de PS3 icm met deze router.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:30
Webkey ingevuld op de PS3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik had het systeem expres nog niet beveiligd, om te kijken of alles gewoon werkte dus dat lijkt me het probleem niet. Maar misschien heb ik wat dat betreft wat over het hoofd gezien. Vanmiddag ga ik er weer naartoe, misschien kan ik het probleem dan vinden. Overigens heb ik 'm bekabeld aangesloten, niet via wifi.

Ik lees ook her en der dat ik het DNS adres van m'n router moet invoeren op de PS3, dat moet ik ook nog ff proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door Denman op 11-12-2007 10:32 ]

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Misschien het MAC adres toelaten van de ps3?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Ik heb ook een Playstation 3 en een ZyXEL P-2602HW-D1A (Wireless). Nu geeft de Playstation altijd UPnP niet beschikbaar aan en NAT-type 3 aan, en heel af en toe UPnP beschikbaar en NAT-type 2. Maar als ik de Playstation 3 aan het staan (en Mediaserver ook aangevinkt), dan ziet mijn PC de Playstation 3 niet (ook niet als onbekend apparaat), ook andersom vindt de Playstation 3 de PC niet.

Ze hangen beide in hetzelfde subnet. Bij de optie UPnP: Active the Universal Plug and Play (UPnP) Feature aangevinkt en Allow users to make configuration changes through UPnP aangevinkt.

De verbinding is Wireless, de ontvangsterkte van de Playstation 3 is 70%.

In Windows Media Player heb ik media delen ingeschakeld, maar hij vindt niets. Ook heb ik het een particulier netwerk gemaakt, anders kan je geen media delen.

Edit: Als ik de Playstation 3 een vast IP (inclusief subnet, gateway primary DNS en secondary DNS) geef, dan kan ik hem wel pingen (alle paketten komen aan) met de PC.

Edit: Playstation aangesloten via UTP, nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 08-02-2008 15:22 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Subtiel schopje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
@Jumpman: Ik heb exact hetzelfde probleem als wat jij hebt/had. Je post is van een maand geleden. Heb je het in de tussentijd werkend gekregen? Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er echt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
schoppie nog ;)

iemand ervaring met ps3 en dit modem? Krijg UPnP niet aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FilthyViper schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:45:
@Jumpman: Ik heb exact hetzelfde probleem als wat jij hebt/had. Je post is van een maand geleden. Heb je het in de tussentijd werkend gekregen? Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er echt niet meer uit.
Sorry, een maand later, maar zag het nu pas. Ik heb het aan de praat gekregen met:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/Prestige2602HW-61/Prestige2602HW-61index.htm

Ik zie nu dat ze ook dit hebben, nog makkelijker misschien:

https://portforward.com/store/pfconfig.cgi

Pagina: 1