Intel gaat maar tot channel 11

Pagina: 1
Acties:

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Omdat er in de omgeving nogal veel draadaadloze netwerken zijn en ik ook een draadloze camera heb, wil ik een ander kanaal gaan kiezen voor mijn draadloos netwerk. Via de router kan ik tot kanaal 13 gaan , wat mij perfect beeld oplevert met mijn draadloze camera. Nu is het probleem dat mijn laptop maar tot kanaal 11 wil gaan. Na wat speurwerk naar geschikte drivers voor m'n intel wlan module (Intel® PRO/Wireless 2200BG) blijkt dat het met een landinstelling te maken heeft. Omdat in Amerika 12 & 13 niet toegelaten zijn, wordt het mteen ook niet aangeboden in het configuratiepaneel van m'n netwerk kaart en zodoende kan ik dus geen kanaal 12 & 13 kiezen.

Weet iemand een oplossing zodat ik toch kanaal 12 (of 13) kan gebruiken ?

P.S: heb via de zoekmachine gezocht, maar die gaf geen relevante topics

Tijdmachine | Nieuws trends

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 22:21
Andere (niet-US) drivers?

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Daar heb ik op de intel site naar gezocht maar die blijken voor alle landen dezelfde drivers te gebruiken.

Tijdmachine | Nieuws trends

Verwijderd

Veel van die wireless drivers kijken naar welke locatie ingesteld staat in je regelpaneel landinstellingen (Regional Settings). Staat die op Nederland kijk dan bij de geavanceerde instellingen van de netwerkkaart in apparaatbeheer.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Jep, kijk maar eens naar het item Locatie in de tab geavanceerd.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
Nou wil het geval dat dat voor de Intel 2200 dus niet werkt. Die is daadwerkelijk met firmware geblokkeerd vanaf de fabriek. Alleen vreemd dat jij in je Europeze aparaat die blokkade ook hebt zitten :S

Hoe dan ook, hier heb je misschien iets aan: http://www.fx.cz/sklad/intel/
(Overigens het resultaat van een snelle google zoekpoging)

[ Voor 9% gewijzigd door Nijn op 18-12-2007 22:58 ]

Pagina: 1