Toon posts:

MMORPG

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik wil graag een online game maken
net als tribalwars.net

Dat lijkt me echt leuk om te doen,
alleen heb niet echt een idee hoe
ik dat moet aanpakken, heeft er
iemand tips? of weet iemand
hoe je dat moet maken?

Groetjes

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kweenie maar met dit soort vraagstellingen, zou ik er niet eens aan beginnen.

Sorry hoor; maar hier kunnen we eigenlijk niks mee. Er wordt niet aangegeven wat je precies wil, welke skills je al bezit om iets uberhaupt te maken en wat je zelf al hebt bedacht als (bedrijfs)plan.

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 18-12-2007 17:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:28:
Kweenie maar met dit soort vraagstellingen, zou ik er niet eens aan beginnen.

Sorry hoor; maar hier kunnen we eigenlijk niks mee. Er wordt niet aangegeven wat je precies wil, welke skills je al bezit om iets uberhaupt te maken en wat je zelf al hebt bedacht als (bedrijfs)plan.
Tja ik wil dus graag een online game maken, allleen ik weet niet precies hoe ik dat moet aanpakken
en welke progs. je ervoor nodig hebt, verder heb ik wel wat html kennis, werk ik met dreamweaver
en wat wou je nog meer weten :P

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Een online game, met MMORPG's in het bijzonder, maak je niet zomaar. Er komt veel meer bij kijken dan enkel ff een gamepje bouwen.

Wat je sowieso moet kunnen om een game te kunnen bouwen en onderhouden:
  1. Je zult verstand van games in het algemeen moeten hebben (ken de verschillen tussen game A en game B en waarom)
  2. Skills in verschillende programmeertalen (afhankelijk van doelstelling wat voor platform je kiest) om de game engine, shaders ,andere functies en een bugvrij spel te kunnen realiseren.
  3. Skills in 2d/3d designing van characters, architectuur en omgevingen om alles een mooi jasje te geven wat spelers aantrekt om te spelen.
  4. Je zult je moeten verdiepen in spelmechanieken. Hoe zit een spel in elkaar etc..
  5. Je zult je moeten verdiepen in softwarematig en hardware matige beveiliging om je spel vrij te houden van hackers en andere rommel.
  6. Je zult moeten investeren in een goede server/internet verbindingen die de dagelijkse connecties goed aankan zodat de speler geen last heeft van lags en dat soort onzin.
  7. Daarnaast zul je ook altijd klaar moeten staan voor spelers met problemen. Goede support is erg belangrijk bij online spellen. Als een speler geen contact met je kan maken, omdat jij daar geen tijd of zin in hebt, raak je die speler automatisch kwijt.
  8. Afhankelijk van de grootte van je spel zul je ook moeten investeren in het adverteren van je spel.
Kortom, er komt een hoop kijken bij een gamebouwen. En nu heb ik nog lang niet alles opgenoemd. ;)
En met een simpel gamebouw tooltje kom je er btw niet. Dat soort spellen zijn vaak te beperkt, omdat de tool waarmee ze gemaakt zijn ook te beperkt zijn in de ontwikkeling van een spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Zerora op 18-12-2007 17:43 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is niet de bedoeling dit soort topics te plaatsen; er is veel meer inzet vereist hier op GoT, zie ook Het algemeen beleid.

Welkom hier trouwens :w

Dit topic is gesloten.