8800gt memory > 2000 = kapotte kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Ik las laatst ergens dat als je de 8800gt memory speed naar 2000 of meer opschroeft dat niet zozeer het geheugen maar de interface kapot zou gaan( ook zonder artifacts). Hoeveel hiervan is waar? Mijn huidige kaart doet met gemak 2050mhz.

iemand die hier meer van weet?

Verwijderd

Nee , 8800gt memory> 2000 is niet gelijk aan kapotte kaart ,
Maar hou de tempraturen zeker in het oog ;) .

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:35
Volgensmij ging de controller idd kapot naar een lange tijd op +2000 speeds draaien(niet door temperatuur). Fabrikanten die dit stock doen geven hier garantie op maar als je het zelf overklocked en je kaart gaat kapot ben je de garantie kwijt. Dit kan Nvidia namelijk zien met de 8 serie kaarten. Ik zou de speed dus op 1900~1950 laten lopen. Dit heb ik gelezen uit meerdere reviews.

Specs

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Solid_Aapie schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:36:
Volgensmij ging de controller idd kapot naar een lange tijd op +2000 speeds draaien(niet door temperatuur). Fabrikanten die dit stock doen geven hier garantie op maar als je het zelf overklocked en je kaart gaat kapot ben je de garantie kwijt. Dit kan Nvidia namelijk zien met de 8 serie kaarten. Ik zou de speed dus op 1900~1950 laten lopen. Dit heb ik gelezen uit meerdere reviews.
Als een kaart defect raakt door een overclock is dit niet per definitie te zien hoor.. :?

Audi S3

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
die overclock is gewoon puur drivebases dus lijkt mij niet te detecteren. BLijf het raar vinden dat een intern onderdeel kapot gaat vanwege te hoge snelheden terwijl er geen artifacts zijn en de temps goed. Vooral omdat dit alleen bij de 8800gt zo is.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-03 17:49
Tenzij je het natuurlijk met NiBiTor doet ofzo.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
PainkillA schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:41:
Die overclock is gewoon puur drivebases dus lijkt mij niet te detecteren.
Is het ook niet, echter het defect wel. Zodra de kaart dood gaat en de winkel ruilt hem niet direct om, waarna de kaart een retourtje Asus / XFX / Etc. gaat, en Mnr. KaartTester heeft een pestbui. Dan kan ik je garanderen dat die dode memory controller gewoon opval (wat zeker wel goed te testen is), zeker als er ook nog eens een 'niet-stock' bios erop zit..
PainkillA schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:41:
Blijf het raar vinden dat een intern onderdeel kapot gaat vanwege te hoge snelheden terwijl er geen artifacts zijn en de temps goed. Vooral omdat dit alleen bij de 8800gt zo is.
Zet 2 Volt op een goed gekoelde C2D en hij doet het ook een tijdje (als je geluk heb :9 ) zonder berekenings fouten te maken. 8)7
Bij Nvidia kaarten was/is de memory controller altijd al een "soort van" bottleneck geweest, zet maar eens een flinke (n2) koeler op de core (waar de controller dus in zit) en opeens wil je geheugen wel harder lopen.

Pentaxiaan

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06

Kortfragje

......

Is dit weer niet een bekend broodje aap verhaal? Dit gerucht gaat inderdaad vaker maar ik zie steeds nietmand met daadwerkelijk links naar die reviews komen? Daarnaast is het geheugen op 8800 GTS'en gelijk en daar geld dat dan niet voor??

http://www.gjpvanwesten.nl

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Ehhh, appels en peren iemand?

GTS is een totaal ander kaartje, zeker als je het over de 320MB / 640MB versie hebt... En daarnaast draaien ook deze niet stock op 2000+ Mem...

De GTS G92 daar in tegen schijnt dit verhaal weer wel bij op te gaan... Zie ook de eerdere berichten dat deze kaart niet stock OC'ed verkocht mag worden...

Zal is even kijken of ik ergens een bron kan vinden :P
Edit: niets te vinden :S

[ Voor 3% gewijzigd door wasted247 op 20-12-2007 15:04 . Reden: bron ]

Verwijderd

Ehhh, appels en peren iemand?
Jijzelf bedoel je... Jij haalt de G80 erbij terwijl kortfragje natuurlijk de G92 8800GT en GTS bedoeld.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:00:
[...]
Jijzelf bedoel je... Jij haalt de G80 erbij terwijl kortfragje natuurlijk de G92 8800GT en GTS bedoeld.
Ehh? Waar staat welke GTS die bedoelt dan? Ik geef alleen aan dat wanneer hij de GTS 320/640 bedoelt het appels met peren is ;)

[ Voor 0% gewijzigd door wasted247 op 20-12-2007 15:03 . Reden: typo :+) ]

Verwijderd

wasted247 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:02:
[...]

Ehh? Waar staat welke GTS die bedoelt dan? Ik geef alleen aan dat wanneer hij de GTS 320/640 bedoelt het appels met peren is ;)
als dat niet voor zich spreekt dat ie de g92 bedoelde...

anyway... temeraturen en te hoge snelheden zullen wel verschillende defecten veroorzaken. bij defect nummer 1 is de oorzaak dan te hoge temp en bij defect nummer 2 is de oorzaak dan een te hogesnelheid. lijkt me redelijk voor de hand liggend...

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb ook zoiets gelezen op tom's hardware volgens mij. Zie de link even niet in mn geschiedenis, maar daar stond inderdaad zoiets.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 13:06

Kortfragje

......

Natuurlijk bedoel ik de G92, GPU vrijwel gelijk en memory vrijwel gelijk, anders zou ik dat toch niet zeggen ?? 8)7 8)7 8)7 8)7

Anyway.. dat is dus wat ik bedoel, ik heb zelf ook wel ff rond gezocht om dit te bevestigen en ik kon alleen dit artikel vinden:

http://www.geforce9.com/index.php?news=133

Niey heel veel dus..

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Ja, dit fenomeen klopt. Het is idd niet de core of geheugen, de controller gaat dan gewoonweg stuk. Die schijnt hier niet mee overweg te kunnen met snelheden boven de 2000MHz. Er waren fabrikanten die toch kaarten verkochten boven de 2000MHz, maar al snel bleek dat deze enorme problemen gaven op ten duur. Zie het maar als overvolten van je CPU, zoals al geroepen werd iets met 2V, natuurlijk doettie het , maar de vraag is voor hoelang?

Ook op xtremeforums (of systems, 1 van de 2) had hier ook al een draadje over lopen. Mischien wel de moeite waard om naar te kijken.
Pagina: 1