Storing in het geluid

Pagina: 1
Acties:

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 23:50
Ik heb een wazig probleem met het geluid van mijn computer.

Als ik het volume van mijn pc-speakers verder dan een kwart openschroef begin ik geruis te horen. Op zich niet héél erg raar, maar wel als je daar de activiteit van de computer doorheen hoort. Je hoort het als de harddisk actief is. Ook als je snel scrollt of als er gerekend moet worden hoor je dat via de speakers.

Een koptelefoon in de line-out van de geluidskaart geeft hetzelfde 'beeld'. Sterker nog: het openschroeven van het geluid van de CD-drive laat dezelfde verstoringen horen (iets minder sterk maar toch).

Ik denk dat de voeding de schuldige is. De 'activiteiten' hebben namelijk met elkaar gemeen dat ze stroom gebruiken en zowel de geluidskaart als de CD-drive worden gestoord.

Maar mijn vraag jullie is of dat wel met een andere (duurdere, betere) voeding opgelost is!??
Hoort een geluidskaart niet tot een zekere hoogte imuun te zijn voor lichte voltage-vartiaties!?
Tevens laat Asus PC Probe geen rare dingen zien inzake de verschillende voltages...

Specs:
Creative 128 PCI geluidskaartdinggeval
Aopen 350 Watt voeding
CPU: 1466 AMD Thunderbird (gebruikt wel veel prik)
ATI 9800 videogebeuren

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Als ik het volume van mijn pc-speakers verder dan een kwart openschroef begin ik geruis te horen. Op zich niet héél erg raar, maar wel als je daar de activiteit van de computer doorheen hoort. Je hoort het als de harddisk actief is. Ook als je snel scrollt of als er gerekend moet worden hoor je dat via de speakers.
Niks bijzonders helaas...... Ik gok dat betere videodrivers het oplossen qua scrollen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 08:34

Sebazzz

3dp

Dat is één van de redenen om nog voor een extra niet-onboard geluidskaart te kiezen.
De oudere onboard geluidskaarten gebruiken slechte DAC's en die laten veel storing door.
Met de nieuwe is die niet zo, want de SoundMAX chip op mijn M2N-SLI Deluxe (AM2) moederbord geeft via de hoofduitgangen (stereo, center/subwoofer, surround) geen storing. Alleen wel door de voorkant van mijn kast, maar dat kan ook aan mijn kast liggen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• STFU
Ik gebruik de laatste drivers van ATI...

En het betreft geen onboard sound... (niet dat ik beweer met een Creative 128 het beste en nieuwste in bezit te hebben)

• STFU
Sebazzz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:02:
... Alleen wel door de voorkant van mijn kast, maar dat kan ook aan mijn kast liggen.
Ook zoiets: mijn kast staat permanent onder spanning. Zelfs met aarden van mijn pc heb ik dat niet weggekregen :(

Je voelt het als je zacht langs het metaal wrijft (een soort subtiel stick-slip-gevoel). Tevens zie je kleine vonkjes als je er een schroevendraaier tegenaan houdt.
De laatste keer dat ik het voltage heb proberen te meten kwam er niks uit. Kan aan de aarde gelegen tov waarvan ik meette. Of aan de multimeter (ding deed een beetje raar. ws batterij leeg)...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
STFU schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:21:
[...]

Ook zoiets: mijn kast staat permanent onder spanning. Zelfs met aarden van mijn pc heb ik dat niet weggekregen :(
Dan deugt je randaarde niet ==> electricien bellen...
Pagina: 1