Windows XP herinstalleren, geen cd, wel licentie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:19
Bij de zoekfunctie kwam ik al een soortgelijk topic tegen, maar ik wil het graag iets anders doen.

Mijn situatie is simpel: 3 jaar oude PC met een Windows XP die nog nooit opnieuw geinstalleerd is, en ik loop tegen zoveel problemen aan dat ik Windows XP wil herinstalleren. Maar helaas heb ik nooit een XP cd bij deze pc gekregen. De serial key staat wel op de kast (XP Home OEM serial)

Is het nu mogelijk om ergens van internet een XP home image te halen (Ik snap dat dit niet echt 100% legaal is, maar helaas heeft iedereen in mijn omgeving XP Professional dus kan ik die cd niet gebruiken), en dan gelijk SP2 erop te slipstreamen met nlite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 14:36
Ik dacht dat zolang je de licentie hebt het goed is. Maw je kan een cd van het internet plukken en die gebruiken icm een legale licentie.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan gewoon elke Windows XP Home CD gebruiken, zolang het maar wel een OEM versie is.
Vraag anders even bij de lokale PC-boer of die een kopietje voor je hebben liggen.

Daarna kan je vol met nLite er mee aan de slag :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:22
Een cd van internet aftrekken mag niet imo,

Is het niet zon voor gekoekte pc van Packard bell of Acer hp etc etc.

Want bij zulke pc's kan je via het start menu een programmatje vinden waarmee je een backup cd kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
BurnerT schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:13:

Want bij zulke pc's kan je via het start menu een programmatje vinden waarmee je een backup cd kunt maken
Nee het is een Fujitsu Siemens PC die helaas geen backup software meeleverde.

Past XP + service packs en updates eigenlijk wel op een 700MB cd'tje? Of kan dat makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

hugoy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:16:
[...]

Nee het is een Fujitsu Siemens PC die helaas geen backup software meeleverde.

Past XP + service packs en updates eigenlijk wel op een 700MB cd'tje? Of kan dat makkelijk?
ja dat kan makkelijk, zeker als je met nLite aan de slag gaat. Geslipstreamed en een beetje gestript kwam ik laatst op een image van ongeveer 500 mb uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Het mag wel. Het gaat om de licentie niet om de cd.

Een OEM versie gaat dus gewoon werken. Vaak kun je gewoon bij een computer winkel wel om een kopietje vragen (tegen een kleine vergoeding natuurlijk)
En op usenet is die ook wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb het ook een keer gehad met een HP bak niet meer de juiste cd's. Ik heb toen gewoon een home versie gedownload de juiste key gebruikt op de sticker soms lukt het wel met deze key en soms moet je een illegale gebruiken voor de installatie dit doe je dan ook gewoon.

Wanneer geinstalleerd moet jekiezen voor invoeren van een andere key in de activatie wizard de wizard zal vervolgens een code geven nu bel je naar dat 0900 nummer van microsoft en die geven je de juiste waarde die je moet invullen en je hebt weer een geheel nieuwe legal windows xp :).

Heb deze truc nu een keert of 7 gedaan werkt altijd. Het gaat om de licentie niet om de cd.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
cool0 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:21:
Ik heb het ook een keer gehad met een HP bak niet meer de juiste cd's. Ik heb toen gewoon een home versie gedownload de juiste key gebruikt op de sticker soms lukt het wel met deze key en soms moet je een illegale gebruiken voor de installatie dit doe je dan ook gewoon.

Wanneer geinstalleerd moet jekiezen voor invoeren van een andere key in de activatie wizard de wizard zal vervolgens een code geven nu bel je naar dat 0900 nummer van microsoft en die geven je de juiste waarde die je moet invullen en je hebt weer een geheel nieuwe legal windows xp :).

Heb deze truc nu een keert of 7 gedaan werkt altijd. Het gaat om de licentie niet om de cd.
In welke gevallen werkt het zoal niet meer? Want het lijkt me een beetje absurd dat je key na een paar jaar ineens niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:36

Microsoft gaat dan ook niet erg coulant om met dit soort zaken.

Ooit gehad bij een installatie CD waar krassen op zaten (had de cd dus wel nog)

Microsoft gebeld of ze me een nieuwe OEM CD op konden sturen zodat ik weer opnieuw kon installaren. De licentie gold immers nog aangezien er niets aan de computer gewijzigd was.

Microsoft weigerde dit. Ik moest maar een nieuwe licentie kopen en dan wel een retail omdat OEM niet mocht volgens de regelgeving van Microsoft. Vervolgens heeft de telefonist niet zo'n aardige groeten van mij gekregen en heb ik de hoorn op de haak gegooid.

Kortom, gewoon downloaden en installeren. Een XP Home OEM NL cd met SP2 erin gebakken moet makkelijk te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Als jij een key hebt voor een windows xp home en je hebt een windows xp home SP2 gedownload dan werkt het niet meer. Raar maar waar. En zo zijn er nog een aantal kleine verschillen ik weet niet waarom maar weet wel dat het kan gebeuren. Op zich maakt het niets uit omdat je later die activatie wizard opnieuw doet met je legale key en dan alsnog je correct code krijgt nadat je gebeld heb met MS. Jou legale code die genereert namelijk een goede installatie ID de slechte code niet. Heb een keer MS zitten uitschelden omdat ik wist dat mijn code goed was en hun zeiden nee meneer die code is niet goed ik jawel ik vervolgens nogmaals gelezen had ik een type fout gemaakt |:( .

Je moet trouwens je installatie ID geven aan MS en niet je windows XP licentie key. je Installatie ID zijn 7 of 9 vakjes volgens mij.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Xof schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:18:
[...]

Het mag wel. Het gaat om de licentie niet om de cd.
Klopt.

Ik heb zelf onlangs op de PC van mijn oom XP Home opnieuw geinstalleerd met Mijn installatie-CD en Zijn licentie key.

Werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
cool0 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:31:
Als jij een key hebt voor een windows xp home en je hebt een windows xp home SP2 gedownload dan werkt het niet meer. Raar maar waar.
Dit is nou juist wat ik niet wil |:( Ik heb niet echt zin om met microsoft te gaan bellen zodat zij mij vervolgens kunnen vertellen dat ik het zelf mag uitzoeken aangezien ik een versie van internet gebruikt heb. (kan alleen Windows XP Home OEM + SP2 vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hugoy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:26:
[...]

In welke gevallen werkt het zoal niet meer? Want het lijkt me een beetje absurd dat je key na een paar jaar ineens niet meer werkt.
Een retail of VLK versie van Windows heeft andere CD-keys dan de OEM versies. Als je tijdens de installatie met een VLK CD een OEM code opgeeft slikt ie dat niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
fsfikke schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:00:
[...]

Een retail of VLK versie van Windows heeft andere CD-keys dan de OEM versies. Als je tijdens de installatie met een VLK CD een OEM code opgeeft slikt ie dat niet.
Oké, ik hoop dat dat het is, want dat is ook gewoon logisch, maar ik kwam net toevallig deze site tegen Never Reactivate Windows XP

daar staat dat er in je system32 folder een bestand staat met daarin je serial, en als je die kopieert naar je nieuwe install, dan hoef je sowieso niet opnieuw te activeren, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hugoy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 18:31:
daar staat dat er in je system32 folder een bestand staat met daarin je serial, en als je die kopieert naar je nieuwe install, dan hoef je sowieso niet opnieuw te activeren, kan iemand dit bevestigen?
Je kopieert (maakt een backup) van je licensing file (wpa.dbl) daarmee.
Alleen is dat geen verzekering van succes.

Wellicht heb je trouwens wel ergens op de HDD nog de installatiebestanden staan, al eens gekeken of er een i386 dir ergens op de HDD staat?
Dan kan je daarmee je eigen installatieCD maken, hoef je ook niet af te wachten of die Dell/Compaq/HP image vanuit die vage nieuwsgroep waarvan je niet weet of er zooi bijgeleverd wordt werkt of niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
alt-92 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:10:
[...]

Je kopieert (maakt een backup) van je licensing file (wpa.dbl) daarmee.
Alleen is dat geen verzekering van succes.

Wellicht heb je trouwens wel ergens op de HDD nog de installatiebestanden staan, al eens gekeken of er een i386 dir ergens op de HDD staat?
Dan kan je daarmee je eigen installatieCD maken, hoef je ook niet af te wachten of die Dell/Compaq/HP image vanuit die vage nieuwsgroep waarvan je niet weet of er zooi bijgeleverd wordt werkt of niet.
Er staat wel 1 i386 map op, maar die zijn alleen maar voor een of ander usb hub.
Maar nu ik Windows XP probeer te installeren op een virtual machine (met Microsoft Virtual machine) Gaat hij ineens ongelooflijk traag op 40% (in 3 minuten naar 41% gegaan) Is dit omdat ik ondertussen met teveel andere dingen bezig ben of is de ISO niet helemaal in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

hugoy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:32:
[...]

Dit is nou juist wat ik niet wil |:( Ik heb niet echt zin om met microsoft te gaan bellen zodat zij mij vervolgens kunnen vertellen dat ik het zelf mag uitzoeken aangezien ik een versie van internet gebruikt heb. (kan alleen Windows XP Home OEM + SP2 vinden)
Microsoft is juist heel behulpzaam! Ze geven gewoon de juiste installatie ID.
Hier in een aantal stappen:

1. Windows is geinstalleerd en creert een installatie ID.
2. Dit ID is niet correct om je de de illegale key heb gebruikt.
3. Je voert je licentie code opnieuw in maar nu je echte
4. Windows creert op basis van die nieuwe echte licentie een nieuwe installatie id
5. Je belt met Microsoft vult de installatie id in via de telefoon
6. Je krijgt ze aan de lijn je zegt gewoon: Mijn cd was kapot dus heb ik een andere gebruikt maar die slikt mijn code niet. Hun hebben reeds je installatie id want dat voerde je in per telefoon.
7. Hun zeggen OK meneer computer geeft u de juiste.
8 Jij vult de activatie id in die Microsoft heeft gegeven en je bent klaar.

Ze gaan echt niet moeilijk doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, soms toch wel hoor, heb al vaak gehad dat de vrouw aan de lijn mij gewoon vertelde dat ik mij maar niet met moest bezighouden met het lastigvallen van Microsoft voor iets "belachelijks". Heb toen heel beleefd gezegt dat het helemaal niet gin over iets belachelijks en het voor mij wel erg noodzakelijk was. Ze heeft gewoon ingelegd.
Heb blijven terugbellen tot ze me het Installatie ID gaven. En heb hen dan nog eens de huis volgescholden...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
ik ben nu bezig met het samenstellen van een ISO d.m.v. nlite, maar er staat nu een optie: 'Druk op een toets...' boot bericht Ingeschakeld

maar onder de uitleg staat: Gebruik dit om bij het booten vanaf een CD/DVD het bericht: "Druk op een willekeurige toets" te verbergen

WAARSCHUWING! Gebruik dit alleen als u een eigen bootmenu gebruikt of boot met een hotkey, omdat u anders alleen via CD/DVD kunt booten bij een herstart en setup niet verder kan gaan tenzij u de tijdelijke CD/DVD map verwijdert of de BIOS instelt voor primair booten via de harde schijf.

Nou een heel verhaal dus, maar als ik hem op ingeschakeld heb staan, verbergt hij dan het bericht, of staat het bericht er dan juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan staat het er juist.
Maar dat had je zelf ook kunnen uitvinden met een CD-RW natuurlijk :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39
skelleniels schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:12:
Ik dacht dat zolang je de licentie hebt het goed is. Maw je kan een cd van het internet plukken en die gebruiken icm een legale licentie.
officieel is een OEM licentie: Sticker met serial, cd en boekje. Mis je 1 van die 3, is je licentie niet compleet.
nog wat oem geblaat
http://www.michaelstevenstech.com/oemeula.htm

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
*Kick,

Volgende situatie, de computer van de vriendin van mijn vader is broodnodig aan herinstallatie toe. Haar Windows wil gewoon niet meer en het hele besturingssysteem is verziekt door spyware, malware en andere zut.

Kortom, herinstall. Maar ze heeft dus geen Windows XP Home NL cd-rom. Wel heeft ze de OEM code op de zijkant van haar computer staan. Nu heb ik al getracht deze code te gebruiken bij een Home SP2 iso van internet, maar dit werkte niet.

Is het mogelijk om ergens legaal een kale Windows XP Home NL editie te downloaden? Deze is namelijk niet vindbaar op torrentsites of Emule. Of kan ik gewoon een illegale code gebruiken en later alsnog de juiste code invoeren?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:47
OEM en retail home keys zijn verschillend, ook XP met SP1 en XP met SP2 of 3 keys zijn verschillend.

Jij zult een OEM cd met SP1 nodig hebben, denk ik zo. (staat op de licentie sticker op de pc)
Die kun je downloaden, waarna je waarschijnlijk MS mag bellen voor de activatie.

Dit is bewerkelijk, maar de enige manier, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 09:25

alm

Wat je nodig hebt is:
- de oembios.* bestanden die nu op de harde schijf staan.
- de licentiecode die nu op je systeem is ingevoerd (da's over het algemeen niet de code die op de kast staat - tenminste bij een PC van een grote OEM fabrikant), dit kun je uitlezen dmv bijvoorbeeld SIW.
- OEM Windows XP CD, van dezelfde versie als reeds geïnstalleerd is (dus HOME als je nu HOME hebt en PRO als je nu PRO hebt). SP0 (Gold), SP1, SP2 of SP3 maakt niet uit. Dit kun je dmv nlite slipstreamen met de laatste SP.
- dan kun je met wat zoekwerk (oem preactivation) wel een instructie vinden waarmee je een CD kunt maken waarmee je zonder activatie je systeem opnieuw kunt installeren. Maar, je moet dan wel een systeem hebben die door een grote OEM is voorgeïnstalleerd, als het een losse OEM installatie betreft dan werkt dit niet en zul je gewoon telefonisch moeten activeren.

Let ook op eventuele afwijkende drivers die gebruikt zijn, als er tenminste bijzondere hardware aanwezig is. Dus kijk eerst of je alle drivers van de aanwezige hardware kunt downloaden, anders moet je wellicht drivers gaan veiligstellen.

Let wel, ik heb het hier niet over het toepassen van programma's die Windows XP op een illegale manier activeren. Het is gewoon de manier die grote OEM's toepassen om hun systemen te activeren voordat deze naar de klant gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door alm op 21-04-2009 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Richub schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:42:
OEM en retail home keys zijn verschillend, ook XP met SP1 en XP met SP2 of 3 keys zijn verschillend.

Jij zult een OEM cd met SP1 nodig hebben, denk ik zo. (staat op de licentie sticker op de pc)
Die kun je downloaden, waarna je waarschijnlijk MS mag bellen voor de activatie.

Dit is bewerkelijk, maar de enige manier, denk ik.
Dat is onzin. Tussen de OEM en Retail versie zit inderdaad verschil, maar niet tussen de SP keys. Als je een pc hebt gekocht met SP1 dan werkt deze key ook gewoon als je SP3 installeert en andersom ook.

@alm: Kan best zijn dat de activatie gelijk al goed gaat zonder dat je hoeft te bellen, want aan de hardware is immers niks veranderd. En als je wel moet bellen doet MS ook niet moeilijk, want het is gewoon dezelfde pc. Hoeft er dus ook niet moeilijk gedaan te worden met die files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:07
Xof schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:31:
[...]
Dat is onzin. Tussen de OEM en Retail versie zit inderdaad verschil, maar niet tussen de SP keys. Als je een pc hebt gekocht met SP1 dan werkt deze key ook gewoon als je SP3 installeert en andersom ook.

@alm: Kan best zijn dat de activatie gelijk al goed gaat zonder dat je hoeft te bellen, want aan de hardware is immers niks veranderd. En als je wel moet bellen doet MS ook niet moeilijk, want het is gewoon dezelfde pc. Hoeft er dus ook niet moeilijk gedaan te worden met die files.
Kan ik be-amen, betreft wel de professional versie.
Via MSDN kon ik 2 licenties bemachtigen voor Windows Pro, ene voor SP1 en de andere voor SP2.
Ik heb de SP2 cd gedownload (via msdn) en die kon ik voor beide licenties gebruiken.

Het waren Engelstalige licenties en kon (helaas) geen Nederlandstalige XP Pro cd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Xof schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:31:
Ehm..

Toch zijn er met Sp2(c) en SP3 een aantal in omloop zijnde OEM pre-activatie keys van grotere leveranciers geblokkeerd, en kun je die niet meer automatisch activeren zonder meer.
Dat zijn vaak keys die ergens op internet hebben rondgezworven.
http://www.betanews.com/a...ation-Loophole/1109293194

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 21-04-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

alt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:37:
[...]

Toch zijn er met Sp2(c) en SP3 een aantal in omloop zijnde OEM pre-activatie keys van grotere leveranciers geblokkeerd, en kun je die niet meer automatisch activeren zonder meer.
Dat zijn vaak keys die ergens op internet hebben rondgezworven.
http://www.betanews.com/a...ation-Loophole/1109293194
Dat zijn dan de COA keys, dus de keys die op de sticker staan die op de machine zit geplakt. Die zijn makkelijk te 'kopieren' (over te schrijven) en kunnen dan misbruikt worden. Dat hebben ze echter tegen gegaan door het activeren niet meer automatisch toe te staan. De keys die fabrikanten gebruiken voor pre-activatie kunnen ze moeilijk gaan blokkeren omdat daarmee dan een heleboel legale gebruikers worden benadeeld (hun software zou dan opeens niet meer legaal zijn).

Een key die door een SP wordt geblokkeerd kun je ook niet meer activeren natuurlijk, dat zou niet logisch zijn. :P

Ik denk dat het voornamelijk VLK keys zijn die door een SP geblokkeerd worden, want OEM keys blijven toch alleen werken als je kunt activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alm schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:05:
De keys die fabrikanten gebruiken voor pre-activatie kunnen ze moeilijk gaan blokkeren omdat daarmee dan een heleboel legale gebruikers worden benadeeld (hun software zou dan opeens niet meer legaal zijn).

Een key die door een SP wordt geblokkeerd kun je ook niet meer activeren natuurlijk, dat zou niet logisch zijn. :P
Als je de beredeneerwijze van die linked comment volgt, dan zou je ook kunnen zeggen dat OEMs op een dergelijke manier geinstalleerd toch al van een standaard recovery partitie voorzien zijn waar de activatie al in is geregeld.
En mocht je alsnog moeten activeren, dan krijg je via de telefonische helplijn een nieuwe installatie-ID (dat lange nummer) waarna je pas kan activeren.

Het from scratch opnieuw installeren werkt dan niet (ik heb een IBM P2V'ed VM image liggen die tot SP3 wel wilde activeren, daarna niet meer, key wordt ook niet meer gevroten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

alt-92 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:13:
[...]

Als je de beredeneerwijze van die linked comment volgt, dan zou je ook kunnen zeggen dat OEMs op een dergelijke manier geinstalleerd toch al van een standaard recovery partitie voorzien zijn waar de activatie al in is geregeld.
En mocht je alsnog moeten activeren, dan krijg je via de telefonische helplijn een nieuwe installatie-ID (dat lange nummer) waarna je pas kan activeren.

Het from scratch opnieuw installeren werkt dan niet (ik heb een IBM P2V'ed VM image liggen die tot SP3 wel wilde activeren, daarna niet meer, key wordt ook niet meer gevroten).
Ik heb die link gevolgd, maar wat jij zegt over recovery partities haal ik daar niet uit hoor. Wat ik lees, en wat ik uit ervaring weet, is dat COA codes niet meer via internet geactiveerd kunnen worden en daar dien je de activatie telefonisch te doen. Ik heb daar echter nooit problemen mee gehad, hoewel het natuurlijk wel een extra stap in het installatieproces is.

Kan het niet meer kunnen activeren van die P2V image niet zijn omdat je die niet op een echte IBM draait maar op een VM machine? Dan is de hardware natuurlijk niet meer hetzelfde. Bij een pre-activated Windows wordt alleen naar de BIOS gekeken, want andere hardware (mobo, cpu, mem, hdd, odd) maakt niet uit. Je kunt zo'n installatie in principe zo overzetten op een andere PC van dezelfde fabrikant zonder opnieuw te hoeven activeren, hoewel het de vraag is of het aan te raden is want je moet wel drivers van diverse hardware opnieuw installeren en de HAL moet hetzelfde zijn.
Pagina: 1