Toon posts:

Tweedehands setje advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus gaat ook aan de home cinema, maar heeft een beperkt budget.
Uiteindelijk kwam ze met de volgende tweedehands opties:

- Yamaha set AVR-S80/DVD-S80 met Yamaha sub+surround speakers
- JVC RX6010 + JVC XV S300BK + Jensen Accura 5.1A (+ Sony CDP-213 cdplayer als bonus)

De onderste set is wel behoorlijk wat goedkoper, maar ikzelf zou zeggen de Yamaha. Maar ik ben dan misschien wat bevooroordeeld door mijn eigen Yamaha/JBL set en ben ook helemaal niet bekend met het merk Jensen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Een derde optie, die niet haar voorkeur heeft vanwege de prijs is een JBL SCS75 setje met een Yamaha RX-V595 of dezelfde speakers met een Sony STR-DE485E.

Iemand advies/suggesties? Ik ben vooral benieuwd naar dat merk Jensen.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Jensen is een merk dat vooral bekend is/was met van die grote disco-speakers. Gingen hard met veel bas maar geen hifi-geluid om het zo te zeggen. Die Accura set zijn van die extreem kleine melkpakjes. Heb ze ooit bij Correct in de koopjeskelder gehoord en vond het vergelijkbaar met de Sony melkpakjes die bij zo'n alles-in-1 set zitten. Niet echt spectaculair dus. Aan de andere kant: je zus is natuurlijk een vrouw (joh, echt? :P) en het kan best dat het formaat (in negatieve zin) meer waarde voor haar heeft dan de geluidskwaliteit. Die keuze zal ze dus zelf moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan, er stond bij die Jensen set inderdaad dat er een bon van Correct bij zit.
Weet ik in ieder geval waar ik het spul van Jensen moet plaatsen.

Meer info is natuurlijk altijd welkom :P

• mac1987
Voor een review van de Yamaha set:
http://www.homecinemachoi.../YamahaAVX-S80DVD-S80.php

Ik denk dat de JVC receiver best wat meer vermogen levert en de cd-speler is best fijn aangezien de meeste dvd-spelers aarstraag reageren met cd's, maar de speakers zijn hier de duidelijke bottleneck. Wat zijn de prioriteiten en het budget van je zus?
Qua uitbreidbaarheid is de laatste optie toch echt de beste. Als ze nog ergens een oud mini-setje heeft kan ze de speakers daarvan gebruiken op de receiver en dan later een (tweedehands) surround speakersetje kopen. Die receiver is namelijk met afstand de beste in het rijtje en goed genoeg betere speakers op aan te sluiten.
Als ze echter gewoon surround geluid wil met zo min mogelijk 'gedoe' en 'ruimteverslindende' en 'peperdure' speakers (alles relatief natuurlijk en vanuit vrouwelijk oogpunt bekeken ;)) kan je haar dat ook niet kwalijk nemen en dan zijn die twee bovenste setjes ruim geschikt.
Zoiets is natuurlijk ook mooi, alleen ben ik bang dat je zus dit toch iets te ver vindt gaan qua prijs:
http://www.polectro.nl/de...nema-systeem-p-19969.html

[ Voor 99% gewijzigd door mac1987 op 18-12-2007 19:49 ]

Verwijderd

Zou ook voor de JVC met de rest gaan (heb zelf ook JVC en ben er tevreden mee, goede prijs/kwaliteit verhouding in mijn beleving). Heb zelf ook andere setjes en receivers gehad (Kenwood, Akai, Aiwa, Sony, Harman Kardon en nu JVC) en ben een grote tegenstander van alles in 1 (denk aan alles weg als laser stuk is etc). Speakers zijn niet mijn keus maar afhankelijk van de grootte van je zus heur kamer kan ze er nog aardig mee uit de voeten..

Verwijderd

Topicstarter
Ze heeft altijd JVC stereo apparatuur gehad en is er daar altijd erg tevreden mee geweest.

Dat Denon setje is inderdaad erg mooi, maar absoluut boven haar budget.Die hele JVC/Jensen set kan ze overnemen voor 100 euro. Kan ze zich natuurlijk ook geen bult aan vallen.

Dankjulliewel :)

• mac1987
Voor 100 euro kan je je daar inderdaad geen bult aan vallen ;) Zou alleen misschien die stereo-set houden voor muziek. Heb je alles naar volle tevredenheid voor €100 _/-\o_
Pagina: 1