[IIS] rechten php-cgi

Pagina: 1
Acties:
  • 2.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik zit met een vervelend probleem. Ik ben bezig met een webapplicatie te schrijven voor een magazijn. Nu is het de bedoeling, dat na het verzamelen van diverse gegevens een label geprint wordt. Het printen van het label gebeurt aan de hand van een stukje externe software. Dit stukje software kan ik aanspreken doormiddel van een commandline opdracht. Dit is mij allemaal gelukt, maar......

Als ik deze commandline uitvoer als gebruiker (administrator) door erop te klikken (print.cmd), dan wordt het externe programma geopend, label geopend en gegevens ingevuld en geprint en programma wordt netjes afgesloten, zoals het hoort te gaan.

Als ik mijn php script met behulp van exec het commandline probeer te laten openen, wordt het externe programma geopend, en gebeurt er vervolgens niks. In taakbeheer zie ik vervolgens het externe programma geopend zijn onder IUSR account net als PHP-CGI ook onder IUSR account. als ik deze sluit in taakbeheerloopt mijn script af. anders geeft mijn script na 30 seconden een timeout.

Op de één of andere manier heeft IUSR niet genoeg rechten, daarom heb ik al even als test IUSR member of administrators gemaakt (en groep guest weggehaald), echter leverd dit niks op. Dus maar weer gelijk weer terug gezet (aangezien dit niet echt veilig is).

ook heb ik geprobeerd om de default website te draaien onder administrator account, ook dit hielp niet. Het externe programma wordt wel gestart, maar blijft dan hangen.

Aangezien ik developer ben en geen systeembeheerder, raken mijn opties (zover ik die ken) een beetje op. Ik vermoed dat er en optie binnen IIS is die speciale applicaties rechten kan geven. Of dat er bij PHP-CGI opties zijn die dit werkend moeten krijgen.

Weet er iemand hoe ik een extern programma kan (en mag) draaien vanaf IUSR?

ter info het systeem:
windows 2003 standaard x64 server
php 5.2.3

update 1: Blijkbaar kan je ook IUSR rechten geven op cmd.exe, lv.exe (externe programma) en print.bat. Maar dit helpt ook niet.

Eventueel bijkomend probleem is dat het externe programma een kleine GUI opstart, ik weet niet hoe windows daarop reageerd bij user IUSR)

PRB: IIS 6.0: CGI Code That Calls External Applications May Fail

het voorbeeldje vanaf de microsoft site met het ping commando wil wel werken... nu alle rechten nagelopen, maar dit programma wil niet werken....

[ Voor 11% gewijzigd door Rockafello op 18-12-2007 16:28 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

Lastig om te zeggen hoe en wat. Maar door het gebruik van Process Monitor kan je in elk geval file/registry permissies uitsluiten -> http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx

• Rockafello
Heb al even met sysinternals gekeken. Hij geeft de volgende melding:

Result:
SUCCESS

Detail:
Desired Access: Read Data/List Directory, Synchronize, Disposition: Open, Options: Directory, Synchronous IO Non-Alert, Attributes: n/a, ShareMode: Read, Write, Delete, AllocationSize: n/a, OpenResult: Opened.

ook heb ik even geprobeerd om het uit te voeren met behulp van ASP, maar dit levert hetzelfde resultaat op.

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Je probleem komt mij bekend voor en ik zit hier ook mee te kloten.

PHP installatie op Windows 2003 server

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

• Rockafello
Lijkt niet echt op mijn probleem, ik heb meer problemen dat IUSR juist geen applicaties wil uitvoeren.

Ik heb nu diverse dingen geprobeerd, maar weinig succes. Als alternatief schotel ik een .bat file ter download/uitvoeren aan. Dit zorgt helaas wel voor userinput.

Zover ik nu kan zien ligt het echt aan het gebruik van een splashscreen door het externe programma. Misschien toch maar opzoek naar een ander programma waarmee ik gemakkelijk labels kan printen.

update: Ik gebruik nu andere software (bartender) en hiermee werkt het wel. Dus de server had het gewoon moeilijk met het splashscreen.

wat mij betreft mag er een slotje op! Iedereen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door Rockafello op 21-12-2007 16:03 ]