VPN koppeling maken tussen 2 locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit met een probleem.

We hebben op dit moment 3 kantoren met VPN routers gekoppeld aan elkaar.
De router op de hoofdlocatie kan ook windows VPN clients accepteren.

Nu komt er een 4e kantoor bij, deze staat in België.

Binnenkort wordt alles in 1 netwerk ondergebracht door KPN glasvezel, maar tot die tijd moeten we het met VPN oplossen.

Nu dacht ik slim te zijn en dus tijdelijk op elke computer daar een VPN connectie op te laten zetten zodat iedereen vanaf daar onze terminal server kan overnemen, maar nu blijkt dat dit dus misgaat.

Op het moment dat de 3e persoon de VPN koppeling opent, dan word de 1e er uit gegooid. Dit blijkt dus te komen doordat er niet meerdere VPN koppelingen vanuit 1 extern IP gedaan kunnen worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is maar tijdelijk, dus zelfs een PC'tje inrichten ervoor is een mogelijkheid, maar ik kom alleen maar oplossingen tegen voor een VPN server achter een router, maar ik wil gewoon een permanente VPN koppeling maken.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. De VPN routers die we gebruiken kunnen we voor deze korte termijn niet aanschaffen, omdat de andere 3 ook na februari uit de running gaan.

We moeten voor elke handeling telkens met 2 man naar belgie rijden vanuit midden nederland dus we moeten het in 1 keer werkende zien te krijgen.

Bij voorbaat vriendelijk dank!

• No13
  • Laatst online: 13-03 14:03

No13

/me was here

gewoon 1 vpn verbinding laten maken en de rest dmv aanpassingen in je route tabel (batch script?) routeren?
Niet de meest nette oplossing maar tijdelijk goed te doen lijkt me?

Edit: Op deze manier heb ik mijn netwerk thuis aan het netwerk van een vriend van me geknoopt, de VPN fungeert daar als een soort bridge. Ik kan zijn servers en werkstations zien en andersom

[ Voor 35% gewijzigd door No13 op 18-12-2007 14:16 ]

• Fairy
  • Niet online
Tja ik ben geen VPN expert, ik heb het met een Windows 2003 server geprobeerd, een VPN maken lukt wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de clients erachter te laten communiceren met de hoofdlocatie.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

Fairy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:18:
Tja ik ben geen VPN expert, ik heb het met een Windows 2003 server geprobeerd, een VPN maken lukt wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om de clients erachter te laten communiceren met de hoofdlocatie.
Gebruik het route add commando om al het interne verkeer te laten routeren via je VPN (gateway). Al het andere verkeer (is dus Internet) kan via je standaard Gateway lopen. Dit doe je dus op de clients...

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 18-12-2007 14:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fairy
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:23:
[...]

Gebruik het route add commando om al het interne verkeer te laten routeren via je VPN (gateway). Al het andere verkeer (is dus Internet) kan via je standaard Gateway lopen. Dit doe je dus op de clients...
Ik had op de clients de vpn server als default ingesteld maar ook dit had geen effect.

Ik denk dat ik nog maar eens opnieuw een server ga inrichten om e.e.a. werkende te zien te krijgen.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 08:26
Een 2003 server (DC) neer zetten en die een VPN verbinding laten maken. Daarna inderdaad, zoals hierboven aangegeven, middels "Route Add" de route toevoegen voor de clients. :+

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Fairy
  • Niet online
Pedr0 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:28:
Een 2003 server (DC) neer zetten en die een VPN verbinding laten maken. Daarna inderdaad, zoals hierboven aangegeven, middels "Route Add" de route toevoegen voor de clients. :+
Heb ik geprobeerd, maar is mij toen niet gelukt, maar ik ga het opnieuw proberen.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 08:26
Eerst vanuit de server kijken of je kan pingen.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Fairy
  • Niet online
Ik heb die server even in ere hersteld. Ik heb hem een VPN laten maken, gaat prima, ook pingen gaat goed vanaf de server, maar vanaf de client kom ik er gewoon niet op.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

Fairy schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:27:
Ik heb die server even in ere hersteld. Ik heb hem een VPN laten maken, gaat prima, ook pingen gaat goed vanaf de server, maar vanaf de client kom ik er gewoon niet op.
Prachtige foutanalyse, heel erg duidelijk enzo... 8)7

Oké, je kan vanaf de server pingen...

Stap 1: Geef een route print van je client
Stap 2: Geef een ipconfig /all van je client
Stap 3: Check of je "echt" router software hebt gebruikt op je server
Stap 4: Als bovenstaande stappen goed doorlopen zijn: geef een tracert vanaf de client naar de externe locatie.

Succes ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fairy
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:39:
[...]

Prachtige foutanalyse, heel erg duidelijk enzo... 8)7

Oké, je kan vanaf de server pingen...

Stap 1: Geef een route print van je client
Stap 2: Geef een ipconfig /all van je client
Stap 3: Check of je "echt" router software hebt gebruikt op je server
Stap 4: Als bovenstaande stappen goed doorlopen zijn: geef een tracert vanaf de client naar de externe locatie.

Succes ;)
Ik heb op de server via Routing and Remote Access een demand dial gemaakt, die gaat ook netjes uitbellen als ik via de server ga pingen naar het hoofdnetwerk.

Bij IP routing General zie je dan ook de Demand dial opkomen en de internal krijgt een IP 192.168.10.10 erbij, deze gebruik ik op de client pc als gateway.

Echter komt het verkeer bij deze pc helemaal niet aan.
Pagina: 1