Toon posts:

Instelling beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gister een 24 inch scherm, maar zit nog wat te rotzooien met de juiste instellingen.

Op dit moment staat mijn beeldscherm ingesteld op 76hertz met 1280x 1024 pixels. Als ik minder hertz kies kan de display groter. Het beeld wordt scherper, maar ook word alles wat kleiner. Wat raden jullie aan? wat is de juiste afstelling?

Daarnaast nog een vraag. Voorheen toen ik mijn pc opstarten kwam er rechtsonder altijd een nvidia knop op de taakbalk. Ik heb prongelijk op afsluiten gedrukt en kan hem niet meer terug vinden. Waar kan ik deze weer tevoorschijn toveren? Was erg handige functie, waar je o.a. de resolutie meteen in kon wijzigen...

thx in advance

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04 14:28

Edgarz

Tweako-active since1986

LCD, CRT?

LCD draait native op 60 Hz, andere instellingen hebben in principe normaliter geen toegevoegde waarde.
24" LCD draait native (de goede tenmiste, maar je geeft absoluut te weinig informatie) minimaal 1650x1080. Te kleine lettertjes kun je verhelpen door in Windows (Welke versie? Wederom geen info) in Beeldschermeigenscahppen de lettergrootte te verhogen....

Voor Nvidia knop, kijk eens in schermconfiguratie Nvidia via het Configuratiescherm.

Er bestaat ook nog zoiets als Google...GoT is niet een soort online helpdesk...Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het gaat hier om de IIYAMA ProLite B2403WS, LCD scherm

Ik draai Windows XP Professional

Over Nvdia opties, kan het echt niet vinden, dus mocht iemand het weten please answer. Ik heb een control panel en een desktop manager in m'n configuratiescherm, maar de optie om nvidia te laten zien op de toolbar is er niet

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 14:35 ]

Verwijderd

omg, voordat je zo'n scherm koopt kijk je toch eerst wel even naar de specificaties?
Je ziet zo welke resoluties het niet zijn, dan wordt het beeld namelijk erg vaag
En het zal bij je beelscherminstellingen waarschijnlijk gewoon de hoogste zijn, bij LCD's kun je nooit een hogere res kiezen dan mogelijk is volgensmij.

En trouwens 24" wide-schermen draaien bijna altijd op 1920x1200@60

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 16:58 ]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gewoon de hoogst mogelijke reso instellen (welke grafische kaart heb je?). Resolutie is 1920x1200. De letters moet je dan zelf groter maken, maar alles draaien behalve je native reso is een verschrikking :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.