Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een goede computershop voor ondernemers?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoi, ik kreeg laatst te horen dat er Computer Shops zijn speciaal voor ondernemers (waar je dan een KVK nummer voor nodig hebt) die aardig wat goedkoper kunnen zijn.

Ik heb alleen geen idee welke winkels dit zijn...

Kan iemand mij een winkel of winkels aanraden?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat je de betaalde btw kan terugvorderen.

Of je doelt echt op een "groothandel", maar mits je geen computerwinkel wilt beginnen heb je daar niet veel aan.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ricardo87 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:05:
Wat je waarschijnlijk bedoeld is dat je de betaalde btw kan terugvorderen.

Of je doelt echt op een "groothandel", maar mits je geen computerwinkel wilt beginnen heb je daar niet veel aan.
BTW kan je altijd terug vorderen ;) Het mooie van dit is dat je de BTW niet aan hoeft te geven op de bon (en ook niet hoeft te betalen) omdat het dan direct afgehandelt wordt met de belastingdienst.

Wabbawabbawabbawabba

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 21:26
KatirZan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:07:
[...]

BTW kan je altijd terug vorderen ;) Het mooie van dit is dat je de BTW niet aan hoeft te geven op de bon (en ook niet hoeft te betalen) omdat het dan direct afgehandelt wordt met de belastingdienst.
De TS heeft het over winkels die dan aardig wat goedkoper zijn, maar dat is natuurlijk een non-argument. Bij andere winkels waar je wel in de eerste instantie de btw betaald kan je het ook terugvorderen. Gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kan me niet voorstellen dat een winkel die minder klanten accepteert goedkoper is, tenzij je 100 computers haalt...

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Je hebt idd webshops die als doelgroep bedrijven hebben, en zeggen goedkoper uit te zijn omdat de prijzen excl. BTW vermeld zijn op de site. Je betaald gewoon BTW hoor bij aankoop, maar die kun je zoals al meerdere keren boven gezegd gewoon terug vorderen. Praktisch iedere webshop voldoet. Idd; je hebt de klok horen luiden maar.....

[ Voor 16% gewijzigd door LightTwi op 18-12-2007 14:26 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06
LightTwi schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:23:
Je hebt idd webshops die als doelgroep bedrijven hebben, en zeggen goedkoper uit te zijn omdat de prijzen excl. BTW vermeld zijn op de site. Je betaald gewoon BTW hoor bij aankoop, maar die kun je zoals al meerdere keren boven gezegd gewoon terug vorderen. Praktisch iedere webshop voldoet. Idd; je hebt de klok horen luiden maar.....
Toen ik in 2001 wat in computers handelde had ik een KvK (wel ICT gericht) en kon ik inderdaad bij een groothandel kopen. Dit was net iets goedkoper dan een online webshop (al scheelde het niet erg veel). Ik weet nog dat zij toendertijd niet erg moeilijk deden (of ik nou 1 moederbord nodig had of 3 computers dit maakte weinig uit, al zat ik met verzendkosten)

Kortom het is er wel maar is gewoon een handelsbedrijf/groothandel waar je het koopt. Meestel stellen ze wel als voorwaarden dat je wel iets in de pc handel doet doet.

BTW verhaal is hier helemaal niet van toepassing.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Misschien is het slimmer om eerst even een cursus bedrijfskunde ergens op te pikken voordat je gekke stappen gaat maken. ;)

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ken wel een paar shops en die hebben een aparte login voor hun 'klanten' (ict-bedrijven).
Hierdoor kan ik onderdelen kopen tegen inkoopprijs. Het enige voordeel dat me dit biedt, is de snelheid en betrouwbaarheid van levering. Als ik eerlijk ben willen shops zoals Azerty en SallandAutomatisering nog wel eens goedkoper zijn.

Wij bieden vooral service (en leveren ook niet direct aan particulier), maar de marges zijn klein. Aan het eind van het jaar krijg je bonussen van bijvoorbeeld HP, omdat je een bepaalde omzet hebt gemaakt voor hun.
Waarschijnlijk zal Azerty ook een deel van hun winst aan deze bonussen verdienen. Zo is me dat althans uitgelegd.

Concurreren als klein bedrijf op prijzen lijkt mij nauwelijks te doen.

Disclaimer: Ben geen expert of inkoper oid, maar dit is wat ik er van weet

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 12:51
Beste TS,

Je hebt helemaal gelijk, dit betreft groothandels zoals McDos en Qwerty.
Hier mag je alleen maar inkopen doen met ee KVK uitreksel.

Let wel dat het in sommige gevallen niet altijd (veel) goedkoper is.

Succes! :)

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Ok ja, dat was wat ik bedoelde. Het was idd een soort groothandel. Ik heb mijn PC ondertussen al bij Mycom gekocht maar bij de volgende aanschaf zal ik eens bij zo'n groothandel kijken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

KatirZan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:07:
[...]
Onzin, op elke faktuur hoort BTW te staan en berekend te worden 0% 6% of 19%. Die kun je als ondernemer pas later weer terugvorderen. Directe afhandeling met de belastingdienst is totaal niet van toepassing. De BTW betaal je gewoon aan de kassa.

ARME AOW’er

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n beetje elke grote (web)computershop heeft ook gewoon BTW op de facturen vermeld.
Eriksk schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:35:
Ken wel een paar shops en die hebben een aparte login voor hun 'klanten' (ict-bedrijven).
Hierdoor kan ik onderdelen kopen tegen inkoopprijs. Het enige voordeel dat me dit biedt, is de snelheid en betrouwbaarheid van levering. Als ik eerlijk ben willen shops zoals Azerty en SallandAutomatisering nog wel eens goedkoper zijn.
Sluit ik me bij aan, waar onze hele hardware-overeenkomst mee gesloten is kunnen we ook (OEM) producten kopen in hun webshop. Sommige dingen zijn dan inderdaad een stukje goedkoper (bulk van 10 keyboards van HP bv), menig hardware is daar wel iets duurder. Daar staat tegenover dat je een erg goede support/garantie hebt, tegenstelling tot sommige webshops met RMA en opsturen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Kid Buu

Huh, Pietje?

Guardian Angel schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:35:
[...]

Onzin, op elke faktuur hoort BTW te staan en berekend te worden 0% 6% of 19%. Die kun je als ondernemer pas later weer terugvorderen. Directe afhandeling met de belastingdienst is totaal niet van toepassing. De BTW betaal je gewoon aan de kassa.
Klopt inderdaad. Je kan het pas later terugvorderen (helaas). Alleen in bepaalde gevallen wanneer je importeur bent kan het direct verekend worden.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet specifiek gericht op computers, maar kijk eens bij de Makro / Lucas Klamer / Office Center, zonder KvK krijg je geen pas, en kom je dus niet binnen.

Veel al zijn de gewonen particulieren winkels goedkoper, zeker de webshops. Daarbij is de garantie afhandeling van groothandels niet super. Er is gewoonweg geen helpdesk/technische dienst.

Ik heb een jaar lang een toko gehad met iemand, her en der een pc'tje verkocht, maar ik kwam er al achter dat bij discount winkels de prijzen inclusief btw lager waren, als bij de importeur/dealer ex btw.

Zo moest ik 99 gulden incl. BTW lappen voor een latje RAM, en 100 gulden (ex. BTW (kwa dus nog eens 17,50 bij)). Dus dan haal je het ook maar bij de concurent..

Bij een computerwinkel kan je met garantie vaak direct terecht, terwijl je bij groothandels dat ding moet inleveren, en dan sturen hun het weer door. Voor de continuiteit lijkt me een particuliere shop makkelijker.. Maar dat is dan weer mijn eigen ervaring.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1