Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe provider - adresgegevens van oude provider kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hoi Tweakers,

ik heb een vrij vervelend probleem. Ik ben onlangs op de 14de overgestapt van T-Mobile naar Vodafone met behoud van nummer en heb daarbij ook een nieuw toestel gekregen. Nu was ik van plan om na het overstappen de nummers over te gaan zetten en niet daarvoor om er vervolgens achter te komen dat ik niet meer bij mijn oude adresgegevens kan komen. Na een gesprek met T-Mobile ben ik erachter gekomen dat dit komt omdat die gegevens op mijn oude SIM staan en nu deze inactief is geworden ben ik ze allemaal kwijt!

Mijn vraag is dus, ben ik nu inderdaad al mijn oude nummers kwijt? En is er geen enkele manier om ze nog te krijgen?

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien met een simcardreader? Zoals hier verteld wordt?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 15:19

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Voor zover ik weet kan je altijd nog je SIM contacten bereiken. Ook als de SIM niet meer geregistreerd is. Probeer een is een Nokia, daarmee moet `t volgens mij lukken.

En... remember the magic word: 'backup, backup, backup en nog eens backup'

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Ik heb nog nooit gehoord dat normale gegevens die opgeslagen zijn op een SIM kaart niet meer te lezen zijn als het nummer niet meer bekend is bij de operator. Je kunt nog steeds toch je telefoon opstarten en je contacten uitlezen?

• Haijo
Ginz schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:46:
Voor zover ik weet kan je altijd nog je SIM contacten bereiken. Ook als de SIM niet meer geregistreerd is. Probeer een is een Nokia, daarmee moet `t volgens mij lukken.

En... remember the magic word: 'backup, backup, backup en nog eens backup'
Nu wel. :(

Ik vond het ook een raar verhaal maar als ik mijn oude telefoon aanzet dan krijg ik als ik mijn adressen wil aanzetten "Initialisatie contacten!" te zien. Maar ik zal mijn oude Nokia eens opzoeken, misschien kan het daarmee wel.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bosmonster schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:58:
Ik heb nog nooit gehoord dat normale gegevens die opgeslagen zijn op een SIM kaart niet meer te lezen zijn als het nummer niet meer bekend is bij de operator. Je kunt nog steeds toch je telefoon opstarten en je contacten uitlezen?
Heb hier een afsloten simkaart (abbo van 2 jaar geleden) liggen, pin ingeven en telefoon doet het gewoon. Enkel maakt hij geen verbinding meer, maar je kan gewoon alle SMS en contacten van de simkaart doorbladeren.

Die melding lijkt me eerder dat je even moet wachten, het kost wat langer om alles van je sim kaart in te lezen dan je gegevens in je mobiel. (nokia gaf dacht ik altijd 'simkaart niet gereed')

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 19-12-2007 12:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haijo schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:23:
[...]

Nu wel. :(

Ik vond het ook een raar verhaal maar als ik mijn oude telefoon aanzet dan krijg ik als ik mijn adressen wil aanzetten "Initialisatie contacten!" te zien. Maar ik zal mijn oude Nokia eens opzoeken, misschien kan het daarmee wel.
Initialisatie contacten is gewoon dat ie dat ding aan het lezen is :P Je moet ff geduld hebben.

• Haijo
Bosmonster schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:32:
[...]

Initialisatie contacten is gewoon dat ie dat ding aan het lezen is :P Je moet ff geduld hebben.
Ik laat hem nu een uur aanstaan, kijken wat er gebeurt. Maar ik denk niet dat het wat oplevert...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haijo schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:46:
[...]

Ik laat hem nu een uur aanstaan, kijken wat er gebeurt. Maar ik denk niet dat het wat oplevert...
Je moet zodra je de telefoon aanzet wachten. Niet direct naar je adresboek gaan. Ik ken je telefoon niet en je sim niet. Het kan best dat je Sim verrot is of je telefoon. Maar zoals gezegd maakt het niks uit of de sim nog actief is of niet.

• Haijo
Bosmonster schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:19:
[...]

Je moet zodra je de telefoon aanzet wachten. Niet direct naar je adresboek gaan. Ik ken je telefoon niet en je sim niet. Het kan best dat je Sim verrot is of je telefoon. Maar zoals gezegd maakt het niks uit of de sim nog actief is of niet.
Hmm, vaag, normaal kon ik meteen bij mijn telefoon komen maar nu moest ik 5 minuten wachten. Maar in ieder geval, ik kan nu bij mijn adresgegevens! Yoo-hoo! _/-\o_
Pagina: 1