Ik heb een probleem met Orange, waar ik graag jullie mening over hoor... Ik hoop dat ik 'm hier in het juist forum zet, als ie ergens anders heen moet, bij voorbaat mijn excuses!
Afgelopen vrijdag, om 20:04:31, ontvang ik een mail van Orange, met als onderwerk "abonnementsgegevens PC Antivirus". Daarin een verhaal met "bedankt voor uw aanvraag", "eerste twee maanden gratis", en contractsduur 12 maanden. Zal waarschijnlijk een standaardmailtje zijn als je die dienst aanvraagt.
Om 20:04:58, dus amper een HALVE MINUUT later, ontvang ik een mail met als onderwerp "opzegging van uw aanvullende dienst". Hierin wordt ook aangegeven dat de dienst doorloopt tot 31-12-2008.
Nu het leuke van dit verhaal: ik heb dit NIET aangevraagd!!! Sterker nog, ik heb een Mac, dus wat moet ik met PC antivirus? Omdat er toch een bedrag van 2,95 per maand voor staat, besluit ik onderstaand mailtje te verzenden:
Paar kleine puntjes:
- Als zij een abonnement (blijkbaar rechtsgeldig?) kunnen bevestigen via e-mail (ongeacht of ik het nou aangevraagd heb of niet), dan heb ik toch evenredig het recht om dit via e-mail op te zeggen?
- Als ik nou binnen 8 dagen mij bedenk, en geen gebruik wil maken van die dienst, geldt dan niet gewoon de wet "kopen op afstand", en mag ik dus zelfs zonder opgaaf van redenen die dienst opzeggen?
Ben benieuwd naar de reacties!
Afgelopen vrijdag, om 20:04:31, ontvang ik een mail van Orange, met als onderwerk "abonnementsgegevens PC Antivirus". Daarin een verhaal met "bedankt voor uw aanvraag", "eerste twee maanden gratis", en contractsduur 12 maanden. Zal waarschijnlijk een standaardmailtje zijn als je die dienst aanvraagt.
Om 20:04:58, dus amper een HALVE MINUUT later, ontvang ik een mail met als onderwerp "opzegging van uw aanvullende dienst". Hierin wordt ook aangegeven dat de dienst doorloopt tot 31-12-2008.
Nu het leuke van dit verhaal: ik heb dit NIET aangevraagd!!! Sterker nog, ik heb een Mac, dus wat moet ik met PC antivirus? Omdat er toch een bedrag van 2,95 per maand voor staat, besluit ik onderstaand mailtje te verzenden:
Hierop ontvang ik een standaard antwoord:Gisteravond heb ik twee e-mails van Orange ontvangen. In de eerste
e-mail, verzonden om 20:04:31, wordt gemeld dat ik PC Antivirus heb
aangeschaft (eerste twee maanden gratis). In de volgende e-mail,
verzonden om 20:04:58 (dus 27 seconden later), wordt melding gemaakt van
de opzegging van PC Antivirus. Omdat dit een jaarabonnement betreft,
loopt dit nog tot 31-12-2008. Ik heb deze dienst NIET AANGEVRAAGD!
Sterker nog, ik maak gebruik van Apple Mac OS X, en ik heb niet eens wat
aan PC Antivirus! Graag ontvang ik van u een bevestiging dat deze dienst
niet in gebruik is, en dat ik hier niet voor hoef te betalen het komende
jaar. Ook vraag ik mij af hoe dit überhaupt gebeurd kan zijn, aangezien
ik dit zelf niet aangevraagd heb!
Dit pik ik niet! Ik moet dus kosten gaan maken, omdat zij een incompetent stelletje prutsers zijn??? Ik heb deze mail er nog achteraan gestuurd:Om deze fout recht te zetten willen wij u vragen hierover:
- te bellen met onze afdeling opzeggingen (0900-9515 EUR0,20/min, dan
optie 4 en dan 1)
- een fax te sturen naar 020-5355555, met een kopie van een
identiteitsbewijs
- een brief te sturen naar
Orange Breedband Nederland BV
tav Opzeggingen
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Onze excuses voor dit ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Hierop ontvang ik een iets uitgebreider antwoord dat opzeggingen telefonisch, via fax of per brief moeten.Beste Orange,
U heeft mij hiermee niet voldoende geïnformeerd. Het is niet mijn fout
dat er blijkbaar een incompetente systeembeheerder of helpdeskmedewerker
mij een abonnement geeft, en deze vervolgens weer annuleert. Ik heb dit
NIET zelf aangevraagd! Ik weiger dan ook tijd, geld en moeite te stoppen
in het bellen naar een duur 0900 nummer, het faxen of het sturen van een
brief.
Ik vraag u nogmaals een bevestiging te sturen dat er geen geld van mijn
rekening wordt afgeschreven voor deze dienst die ik NIET heb
aangevraagd. Wanneer dit wel gebeurd, laat ik het afgeschreven bedrag
onmiddellijk door mijn bank storneren.
Ik hoop snel een bevestiging van u te ontvangen.
Paar kleine puntjes:
- Als zij een abonnement (blijkbaar rechtsgeldig?) kunnen bevestigen via e-mail (ongeacht of ik het nou aangevraagd heb of niet), dan heb ik toch evenredig het recht om dit via e-mail op te zeggen?
- Als ik nou binnen 8 dagen mij bedenk, en geen gebruik wil maken van die dienst, geldt dan niet gewoon de wet "kopen op afstand", en mag ik dus zelfs zonder opgaaf van redenen die dienst opzeggen?
Ben benieuwd naar de reacties!