Toon posts:

[XP] Externe HDD kan niet worden geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een externe HDD van Toshiba gekocht (model PX1266E), maar mijn laptop kan deze HDD niet installeren.

Als ik de HDD via één van de USB poorten aansluit en aan zet vind mijn laptop de nieuwe hardware (USB 2.0 CD + HDD). Vervolgens geeft hij aan dat ik de benodigde drivers moet installeren, terwijl het apparaat plug & play moet zijn. Na een lange tijd automatisch zoeken van drivers op het internet geeft hij de volgende foutmelding aan:

Deze hardware kan niet worden geïnstalleerd. Er is een probleem met de installatie van deze hardware: USB 2.0 CD + HDD.

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig.

Het apparaat heet USB 2.0 CD + HDD, omdat er een wachtwoord op zit die je eerst via een virtuele CD-ROM in moet voeren. Ik heb op internet al handmatig gezocht naar drivers voor, maar ik kan helemaal niks vinden.

Ik heb de HDD al op andere computers geprobeerd te installeren en daar doet hij het prima. Daarnaast krijg ik deze foutmelding ook als ik mijn Samsung U600 telefoon probeer aan te sluiten door middel van Samsung PC Studio.

Kan iemand mij misschien uit de brand helpen? Alvast bedankt!

Groeten,

0lorin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 12:16 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al eens gezocht op "XP + USB 2.0"? Heeft je laptop uberhaupt wel mogelijkheid tot het aansturen van een USB2.0-poort of zijn het nog oude USB1.1-poortjes? Ow, het is toch niet je MacBook met Bootcamp en XP he?

Wat mij betreft lijkt het op een probleem laptophardware + OS dus raad ik je aan die weg eerst te bewandelen voor troubleshooting.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 18-12-2007 12:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. :)

Ik heb op internet al gezocht naar oplossingen, zoals het verwijderen van alle USB poorten om ze vervolgens met de aangesloten HDD opnieuw te installeren. Maar als ik een USB poort probeer te verwijderen loopt me hele computer vast.

Verder is het geen MacBook, maar gewoon een Acer Aspire (1 jaar oud) met normale USB 2.0 poorten. Ik heb namelijk wel andere USB 2.0 hardware kunnen installeren.

Ik zal nog wel even verder zoeken op "XP + USB 2.0", maar ik hoopte eigenlijk dat iemand hier al eens eerder van dit probleem had gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat meer geëxperimenteerd met de USB poorten en het blijkt dat hij helemaal geen nieuwe USB hardware kan installeren. Bij elk nieuwe USB apparaat op elk willekeurige USB poort geeft hij dezelfde foutmelding, maar bij al eerder geinstalleerde USB apparaten doet hij het prima.

Het is dus inderdaad een laptophardware + OS probleem. Ik zal ondertussen verder zoeken naar een oplossing. Bedankt MAX3400.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

kijk eens op de site van acer naar een update ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:39:
kijk eens op de site van acer naar een update ;)
Ik heb via de Acer website de laatste Chipset en WLAN drivers geinstalleerd, maar toen ik de BIOS update kreeg ik een groter probleem. Ik kon kiezen uit twee BIOS (.WPH) bestanden; één voor ATI en één voor UMA. Ik heb de ATI versie geinstalleerd d.m.v. Winphlash, maar toen ik de laptop reboote bleef het scherm zwart en krijg ik het volgende Power On Self Test Beep Code: lang-kort-kort. Volgens Wikipedia :P betekend dit dat er een probleem is met de Display adapter. Elke keer als ik de laptop herstart blijft het scherm zwart en geeft hij bovenstaand geluidssignaal.

Heb ik de verkeerde BIOS update uitgevoerd? OMG...

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:55:
Heb ik de verkeerde BIOS update uitgevoerd? OMG...

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Vast wel, maar wat het nu nog met Windows te maken heeft?

mv WOS > CSL (en dan alleen omdat het een Acer Aspire laptop is).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1