Toon posts:

Media Server LaCie Ethernet Disk Mini Gigabit EU+UK (500GB)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de LaCie Ethernet Disk Mini (500GB) nu een half jaar en krijg met geen enkele mogelijkheid de media server aan de praat. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met hetzelfde probeem...

Ik zie op mijn Windows XP machine de MediaServer niet als UPnP apparaat staan. Ook in Windows Media Player 11 kan ik hem niet vinden. Maar daar wil ik het apparaat niet voor gebruiken, want ik kan altijd nog via mijn shares op het apparaat de bestanden benaderen.

Daarnaast heb ik ook een Windows Vista Ultimate (64 bits) machine staan die de server af en toe ziet. Dus bij het refreshen wel, en na een volgende keer refreshen niet. Zelfde ook met Windows Media Player 11 op deze machine.

Waar het om gaat is mijn Xbox 360. Ik heb na en voor de 5 december Xbox 360 Live update wat HD films (WMV) van mijn LaCie afgespeeld. Maar dat ging best moeilijk, want de Xbox 360 zag wel de MediaServer in het netwerk, maar ik kreeg soms de melding dat de verbinding ineens verdwenen was. Gek genoeg na 5 keer de machines (zowel xbox als lacie) opnieuw te starten, ging het ineens wel.

Sinds gisteravond kan ik helemaal geen connectie meer maken met de MediaServer. Xbox 360 ziet hem wel staan, maar als ik kan geen lijst met video's zien. Krijg de melding dat de connectie verdwenen is (connection lost).

Als ik in de MediaServer interface van de LaCie kijk, dan selecteer ik alleen video bestanden scannen in de share "VIDEO" en klik op opslaan. Tot mijn grote verbazing, selecteerd hij uit zich zelf ALLE type (dus ook photo's, muziek, etc.) voor de map "VIDEO", terwijl ik alleen video had aangevinkt. Maar goed... ik hoop dat dat niet het probleem is. Hij detecteerd netjes 33 video's in mijn "VIDEO" map. Maar toch staat er een text in de interface dat hij de media aan het zoeken is... Maar na een paar uur geeft hij alsnog 33 bestanden aan (en er zijn er echt niet meer), en NOG STEEDS is hij aan het zoeken! Tenminste... dat staat er als tekst boven het aantal media files.

Voor zover ik weet:
- NAS gebruikt TwonkyVision UPnP MediaServer versie 4.3;
- NAS draait met firmware versie 1.1.1.

Netwerk informatie:
- Router / Modem: ZyXEL P-2602H-D1A;
- Firewalls staan tijdelijk uit in mijn netwerk;
- UPnP services zijn aangevinkt;
- NAS heeft IP adres van DHCP server: 192.168.2.35;
- Alle andere machines krijgen ook een IP adres in diezelfde range.

Ik heb de helpdesk van LaCie gemaild en kreeg dit als antwoord:
Probeert u eens een reset. Maak wel een aantekening van uw share en gebruikers, omdat deze gewist kunnen worden:

1. Zet uw EDMini uit
2. Start uw EDMini op, maar houdt de aan/uit knop ingedrukt
3. Het lampje in de aan/uit knop zal na ongeveer 15 seconden gaan knipperen. Als dit gebeurt, laat de aan/uit knop los.
4. Nadat de aan/uit knop is losgelaten, zal na ongeveer 3 seconden de lamp in de knop een ander ritme gaan knipperen. U moet nu de aan/uit knop weer indrukken.
5. Een paar seconden nadat u de aan/uit knop weer ingedrukt heeft,zal het lampje weer in een ander ritme gaan knipperen.U kunt nu de knop loslaten.
U heeft de EdMini nu teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Ik ga het vanavond proberen...

Mocht het niet werken, heeft iemand nog andere tips of ervaring op dit gebied?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft helemaal niets opgelost.

Ik heb iemand gevonden via het TwonkyVision forum, die een web interface toegang heeft gekregen tot de Media Server van TwonkyVision. Het blijkt dat Lacie een schil om de TwonkyVision Media Server gebouwd heeft, dat niet goed werkt!

Ik heb een Twonky Media Server bestand van diegene gekregen die ik via de firmware update op de Lacie kon installeren. Ik heb nu toegang via poort 9000 op de Lacie (http://EDmini:9000) waarmee ik DIRECT de TwonkyVision Media Server web interface kan benaderen. En nu werkt alles weer zoals het hoort...

Er stonden namelijk allemaal undefined mappen toegekend aan de Media Library, die je met geen ENKELE mogelijkheid van de Lacie Media Server Interface kunt verwijderen. Ik snap ook niet waar deze undefined mappen vandaan komen...Waarschijnlijk kon hij daarom geen nieuwe lijst met media vinden en de verschillende machines (Xbox 360, Windows Media Player) niet voorzien van een lijst met media... heel slecht eigenlijk... maar goed...

Diegene op het forum heeft het bestand van de customer support van Lacie.com gekregen. Waarschijnlijk zal het een scriptje zijn die een bepaalde poort openzet voor de gebruikers.

Hopelijk gaat Lacie de TwonkyVision Media Server Interface officieel openzetten of ze moeten hun eigen schil om de Media Server fixen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ben ook wel benieuwd naar die firmware, ik heb ook dezelfde lacie 500Gb schijf, en ben er nog niet echt content over...

Vind het een beetje onafgewerkt product, veel bugs, die niet gefixt worden. (en dit verhaal bevestigd het nog eens)
Ook slechte gigabit performance (10Mb/sec is mn max), en probeer eens een mp3 vanaf de schijf direct te branden in nero. Als je de bestanden naar je disc sleept, doet nero meer dan 3 minuten over het inladen van 1 nummer! (wat vanaf mijn w2k3 server uiteraard zonder problemen gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... beetje jammer allemaal... had je al naar een alternatief gezocht?

Verwijderd

Hio eskape,

krijg precies hetzelfde bericht van LaCie en heb ook het bestand van het forum van Twonky gebruikt om de admin page te openen. Inderdaad stonden daar een aantal zaken niet juist weergegeven.

Bij werkt alles weer op de XBOX 360, wat bedoel je daar precies mee. Welke file fomats zie je op de XBOX 360 terug.

Overweeg jij ook om het andere bestand te installeren wat bij de post was weergegeven een beta update naar versie 4.4.2. Deze geeft de mogelijkheid om meerdere formats te kunnen streamen.

Groet,

Perry

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 07:45
eskape,

ik zie dat je ook de ZyXEL P-2602H-D1A in gebruik hebt in combinatie met xbox360 en een NAS.

Werkt je LaCie disk verder goed als mediastreamer, geen hickups etc.?

Ik heb een Philips spd8020CC NAS, ook met ingebouwde (UPnP/DNLA) mediaserver, maar de xbox 360 ziet'm niet. Vanuit Windows Vista vind ik de Philips Mediaserver echter wel. De Xbox vindt echter alleen de Mediaplayer 11-server.

Ik dat het een probleem is met de ZyXEL OF de Philips NAS. Heb je nog iets speciaals ingesteld op de ZyXEL verder dan de firewalls uit te schakelen? Heb je de firewall compleet of alleen de LAN/LAN uitgeschakeld?

Evert

Verwijderd

Topicstarter
@etennapel

Ik heb op mijn zyxel alleen UPnP service aangezet (beide vinkjes). Voor de rest geen firewal rules, NAT's.

Helaas werkt mijn Lacie niet meer als het gaat om de Media Server. Hij laat de bestanden niet meer zien... ben bang dat er een database foutje is ontstaan ergens. Kan het op geen enkele manier oplossen.

Lacie is wel bezig met een nieuwe update.. .dus even geduld...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:25:
@etennapel

Ik heb op mijn zyxel alleen UPnP service aangezet (beide vinkjes). Voor de rest geen firewal rules, NAT's.

Helaas werkt mijn Lacie niet meer als het gaat om de Media Server. Hij laat de bestanden niet meer zien... ben bang dat er een database foutje is ontstaan ergens. Kan het op geen enkele manier oplossen.

Lacie is wel bezig met een nieuwe update.. .dus even geduld...
Net hetzelfde gehad indertijd: schijf was toen "return to manufacturer"...

Heb trouwens ook het scriptje (zie hierboven) toegepast want had hetzelfde probleem.
Misschien helpt dat ook voor jou? NIET via het standaard schem van Lacie maar direct via twonky werken is de regel...

Verwijderd

Juniorken,

Waar is dat scriptje te vinden? Kun je een link geven? En hoe installeer je dat? Ik heb dezelfde soort problemen met Lacie disk mini in combinatie met de MusicPal van Freecom.
Pagina: 1