Mobo of PSU kaduk?

Pagina: 1
Acties:

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03 23:25
Ik heb een DFI lanparty nF4 moederbord en die heeft het bijna 2 jaar zonder problemen gedaan. Mijn Hyper 580W modulaire voeding ook. Nu ineens, reageerd mijn pc 0,0 op de aan/uit knop.

Ik vermoede dat het de voeding was, maar zag dat het lampje van de aan/uit knop op de voeding nog brandde, ook zag ik dat de "stand-by led" op het MoBo nog brandde (alhoewel hij ietwat lijkt te flikkeren). Ik de voeding kort gesloten (groen/zwart) om te testen of de voeding zonder Mobo nog wel aangaat en ja hoor dat deed hij. Nu vermoed ik dat het moederboard kappot is.

Wat denken jullie, klopt mijn vermoeden? En weet 1 van jullie of DFI 2 of 3 jaar garantie heeft, kon het nergens vinden.

Verwijderd

Is niet gewoon je aan/uitschakelaar kaduuk? Haal deze los van je mobo, en sluit de twee pinnetjes kort met bijvoorbeeld een schroevendraaier. Werkt het dan nog steeds niet, dan is het zeer waarschijnlijk dat je mobo kapot is.
Voor garantie kun je het best bij de winkel waar je het mobo hebt gekocht aan de bel trekken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Een niet bootend systeem kan ook aan een dooie proc liggen bijv.

• TeKnoID
Er zit een aan uit schakelaar op het MoBo zelf (knopje) als ik die gebruik gaat hij ook niet aan.
Heb ik doorgenomen, ik kan alleen nog even proberen om de aan/uit schakelaar los te koppelen en dan op te starten met de knop op het MoBo zelf. Maar als er geen fan gaat draaien of niks gaat piepen, dan lijkt het mij dat het niet de CPU oid. is maar voeding of MoBo. Toch?

alvast bedankt voor de hulp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TeKnoID schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:12:
[...]

Heb ik doorgenomen, ik kan alleen nog even proberen om de aan/uit schakelaar los te koppelen en dan op te starten met de knop op het MoBo zelf. Maar als er geen fan gaat draaien of niks gaat piepen, dan lijkt het mij dat het niet de CPU oid. is maar voeding of MoBo. Toch?

alvast bedankt voor de hulp
Dan kan het alsnog prima de cpu zijn. Of zelfs een hdd of DVDspeler. Vandaar dat het verstandig is de troubleshooter stap voor stap te doorlopen tot je het probleem hebt gevonden.

• TeKnoID
Nadat ik alle HD, CD-rom etc los gekoppeld had deed hij het nog niet. Toen toch maar de een andere voeding geprobeerd omdat ik het wel vreemd vond dat het lampje een beetje leek te flikkeren. En nu doet hij het weer. Ik ga de voeding dus terugsturen. Nogmaals dank voor het meedenken!
Pagina: 1