Jaa, ik weet het, als ik er zelf fulltime zou werken zou ik de lat ook wat hoger leggen en zeggen 'dan bak ik wel elke week een CSV'tje en upload die in een zelf geschreven PHP formuliertje.
Maar de jammere waarheid is, dat ik op dit moment op stage zit tot 1 februari, en dat ik dus zie dat er een bepaald proces (updaten van een bibliotheek) echt totaal onlogisch gaat.
X = oud-medewerkster, A= huidig medewerkster, B= meisje dat de website onderhoudt.
A heeft ooit database gekregen van X, A heeft database naar excelsheet gekopieerd omdat ze dat beter snapt; A + B hebben 600 records ingevoerd en nu hoeft A zo 1x in de week nog eens wat records toe te voegen. Na ongeveer 4 weken stuurt ze het lijstje naar B, die het in een CMS online invoert. Die CMS is niet toegespitst op het invoeren van records (plain html blokken), dus B heeft er een hele klus aan om de aangeleverde info te formatten en stuk voor stuk in te voeren.
Ik heb gekeken in het proces, maar het werk van B kan niet door A gedaan worden. De CMS is te moeilijk en het formatten zal te vaak fout gaan, dus dat werk blijft bij B. B heeft aangegeven dat het aanleveren wel makkelijker zou mogen (preformatted) maar dat dat een lastige taak is voor A. Ik heb een database overwogen (access, want server heeft geen database), maar omdat A die juist weg had gedaan, gaat dat er niet komen. Een online database beginnen met userfriendly php-formulieren wil ik wel maken, maar punt is dat ik daar maar tot 1 februari zit, stageverslag moet schrijven én ik geen PHP-programmeur ben maar een simpele ziel die dat helemaal voor d'r stage niet hoeft te doen.
Dus de ideaaloplossing is er wel, maar gaat er niet via mij komen.
De enige brug die ik nu kan slaan is een Excel-sheet preformatted naar B toesturen... Met het filetje van Papa Eend

wil ik nu even gaan kijken in hoeverre ik een sheet kan uitlezen en kan vergelijken met een oude, zodat ie de nieuwe items eruit filtert en alleen de noodzakelijke info formatted doorstuurt. Ja, ... en dat moet allemaal vlekkeloos lopen voor 1 feb, want dan ben ik daar niet meer dagelijks.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs