Toon posts:

P5K-VM en Dual Core E2140

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar voor deze combinatie gegaan voor me server. Maar ik krijg hem maar niet op 400x8 :S. 333x8 gaat makkelijk en draait op 2.66Ghz met stock vcore 1.325. Maar ik krijg hem niet op 3.2Ghz ook 6x400 wil niet lukken. Als ik de vcore op 1.4 zet of 1.5 helpt het ook niet. De cpu is een M0 stepping wat heel goed hoort over te clocken. Ik draai de ram 1:1 met de fsb dus 800Mhz. Dat moet niet moelijk zijn voor PC6400 ram dat altijd al op die snelheid draait. Ik heb PCI-E gelockt naar 100 en pci schijnt al automatisch gelockt te zijn.

Mijn quad core draait makkelijk 8x400 op mijn p5b deluxe en 9x400 gaat ook makkelijk. Maar de e2140 wil maar niet 8x400 draaien? mis ik iets? Iemand die een p5k-vm heeft en weet wat ik moet doen?

Verwijderd

Je wilt je server overgeclockt hebben :?

Anyway, probeer ook eens iets tussen 333 en 400 MHz in, dan zie je waar het misgaat. Het zou bijvoorbeeld nodig kunnen zijn het voltage van de chipset te verhogen.
Houd er ook rekening mee dat het om een 100% overclock gaat hè ;)

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Het gaat waarschijnlijk mis rond de 360-370, die nieuwere e21xx hebben vrijwel allemaal een FSB wall daar in de buurt. Soms kan je eroverheen komen met veel extra voltage, maar soms ook niet. Ik denk dat het beste is om gewoon de max voor de FSB wall op te zoeken en een goede OC neer te zetten met een lage vcore, zeker als het een server is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja als hij 24/7 stabiel is dan maakt het toch niks uit ;). Trouwens 3.2Ghz (100% overclock) wordt door velen gehaald. Ik denk dat als ik de cpu in mijn p5b prik de cpu ook makkelijk 3.2ghz zal halen. Ik heb het gevoel dat de bord niet meer wilt. Maar als ik een beetje op het net rondkijk zie ik dat heel veel mensen gewoon 3.2 3.6ghz halen met de p5k-vm. 350x8 wil hij wel booten alleen dan staat de ram zo gaar geclockt :S. 375fsb bootte hij al niet meer. Ik dacht ook van PCI staat niet op 33.3 misschien is dat de reden. Maar het schijnt dat pci altijd al gelockt staat op de p5k-vm.

Op dit moment 2.66Ghz met stock core en ram op 2.0 volt 4-4-4-12 10 uur prime stabiel en vcore idle 14 graden per core. CPU 9 graden. Stressed is het rond de 30 graden. De temps zijn met verschillende biossen hetzelfde. en met core temp/everest allemaal hetzelfde. Dus ik neem aan dat de temps daadwerkelijk zo laag zijn. pc draait wel in de zolder (daar is het wel een beetje koud).

Dat A-Data Value ram 2x 2gb normaal 5-5-5-18 op 4-4-4-12 kan draaien vond ik ook verassend. op 1.9 volt kreeg ik een blue screen en 2.0 volt was 10 uur prime stabiel :D. verder op 5-5-5-15 900mhz gehaald op 2.0 volt. Ik ben niet verder gegaan, maar met wat meer volt kon hij wel 1Ghz draaien denk ik.

Verwijderd

Tenzij het net zo koud als buiten is (enkele graden Celsius) betwijfel ik dat de temperatuur 9 graden C idle is... maar dat staat geheel los van je probleem.
Overigens zie ik dat veel mensen die de E2140 boven de 3 GHz (of boven een bepaalde FSB, dat kan het ook zijn) een behoorlijk voltage nodig hebben. Ik zou het nogmaals proberen, met een vcore van 1,6 V en evt een verhoogd chipset voltage.

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Het is puur de CPU die de FSB niet aan kan, je mobo zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Zelfs met een x38 hier, die de FSB makkelijk aankan, heb ik exact hetzelfde. Ik draai nu 3150 op 1.38 v En hij blijft lekker rond de 30 idle, en rond de 50 stressed onder the 120 ultra extreme.
Ook al krijg je de 400 FSB met 1.6 volt stabiel, dan blijft de vraag natuurlijk hoelang je CPU dat trekt, zo'n verhoging is vaak niet echt gezond.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met 1.5Volt 400x6 geprobeerd dat is 2.4Ghz en dan wilde hij ook niet booten :S. Misschien heb ik een kut cpu hoewel M0 stepping heel goed hoort te klocken.

Verwijderd

Goed. Nogmaals.
De Conroe-L serie heeft een FSB wall rond 360 MHz. Heeft jouw specifieke cpu hier last van, dan kun je dit (als het kan) alleen omzeilen door een hogere vcore. Zet dus je vcore wat hoger en probeer dan nog eens. Wil het dan nog steeds niet, dan kan het simpelweg niet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het ligt niet aan het bord zeggen jullie? Anders neem ik later wel een e6600 of e6750 draai ik die wel op 3.2ghz. Op dit moment is deze cpu op 2.66ghz ook genoeg

Verwijderd

Het ligt zeker niet aan het bord, want daarvan is bekend dat het een FSB van 500+ MHz aankan.
Maar wat voor thuis-server draai je waarbij je niet genoeg hebt aan een 2,66 GHz-Conroe-L?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een aantal counterstrike source dedicated servers. Ze zijn nog niet vol geweeest dus ik heb niet kunnen zien of de cpu het trekt

EDIT:

I'm now 12 hours Orthos stable @ 3.2GHz @ 1.34v load (I believe something like 1.50 in the BIOS!! wow vDroop. Misschien is de Vdroop een reden dat hij niet wil booten :O

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 16:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:37:
Ik draai een aantal counterstrike source dedicated servers. Ze zijn nog niet vol geweeest dus ik heb niet kunnen zien of de cpu het trekt

EDIT:

I'm now 12 hours Orthos stable @ 3.2GHz @ 1.34v load (I believe something like 1.50 in the BIOS!! wow vDroop. Misschien is de Vdroop een reden dat hij niet wil booten :O
Daarom voor mij geen asus meer. Volgens mij kunnen ze alleen maar borden maken met vdroop-probleem. Krijg je he knibbelen op componenten en schakeling.

Verwijderd

Topicstarter
me p5b dlx heeft ook last van vdroop maar niet zo erg als deze p5k-vm. Stel je zet je cpu op 1.5 dan is hij stressed 1.45 ofzo en idle weer 1.5 dan heb ik liever dat hij altijd 1.45 blijft ipv die k*t drop maar daar hebben veel borden last van. Vaak is de droop klein
Pagina: 1