Toon posts:

Rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt het het goede topic voor het volgende:

Ik kom niet echt uit het volgende:

http://www.bar5.nl/overige/rechten.jpg

Ik wil graag dat ik met alle PC's kan inloggen. Ik maak dus een soort van netwerk map en wanneer je daar op klikt dat je moet inloggen met je gebruikersnaam & Wachtwoord, verlaat je de map dan moet je weer opnieuw inloggen bij een nieuwe verbinding naar die netwerkmap..

Het moet dus niet zo zijn dat je al moet inloggen bij het opstarten, alleen wanneer je de netwerkmap ( die je bij "Deze Computer" kunt vinden ) aanklikt..

Moet ik hiervoor Active Directory op mijn server installeren, lijkt me wel...?
En waarschijnlijk een inlog script..? daar hoorde ik iets van maar heb daar de .... verstand van

Wie o, Wie kan me hiermee verder helpen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom stel je op die gesharede dir niet in wie er toegang tot heeft? Gebruikers loggen in (onder hun eigen naam) en aan de hand daarvan hebben ze toegang tot bepaalde dirs of niet. Enige waar je voor moet zorgen is dat de usernames op de client en server hetzelfde zijn (hiervoor kun je een domain draaien die de profielen e.d. bijhoudt, je kunt ook gewoon de users lokaal aanmaken, dat is prima te doen als je maar een paar pcs hebt).

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:28
Een typische oplossing is voorhanden met elke Linux distributie met Samba en Windows clients.
En ik zou geen twee routers in je opstelling maken. Dat maakt het alleen maar onnodig gecompliceerd. Want, ik mag aannemen dat je niet de bovenverdieping apart wil routeren ofzo.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:14:
Waarom stel je op die gesharede dir niet in wie er toegang tot heeft? Gebruikers loggen in (onder hun eigen naam) en aan de hand daarvan hebben ze toegang tot bepaalde dirs of niet. Enige waar je voor moet zorgen is dat de usernames op de client en server hetzelfde zijn (hiervoor kun je een domain draaien die de profielen e.d. bijhoudt, je kunt ook gewoon de users lokaal aanmaken, dat is prima te doen als je maar een paar pcs hebt).
Ja, dit wil ik ook graag.. zoals je zegt: "Gebruikers loggen in onder hun eigen naam) en aan de hand daarvan hebben ze toegang tot bepaalde dirs of niet."
maar als je dit wil krijg je met het opstarten een inlog scherm, en dan vrees ik dat ik allemaal gezeik met me ouders krijg van dit werkt niet en dat werk niet :P of valt dat reuze mee....?

want het lijkt me beter om gewoon een netwerkschijf toe te voegen en bij het openen van deze schijf dat je dan moe inloggen, zodra je het venster wergklikt ben je uitgelogt en moet je dus onieuwe inloggen bij een nieuwe verbinden.....

Ik heb al wat dingen geprobeert maar ben er nog niet echt uitgekomene :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:24:
[...]

Ja, dit wil ik ook graag.. zoals je zegt: "Gebruikers loggen in onder hun eigen naam) en aan de hand daarvan hebben ze toegang tot bepaalde dirs of niet."
maar als je dit wil krijg je met het opstarten een inlog scherm, en dan vrees ik dat ik allemaal gezeik met me ouders krijg van dit werkt niet en dat werk niet :P of valt dat reuze mee....?
Automatisch laten inloggen met username en password kan toch ook prima? Daarbij zie ik niet wat er niet zou gaan werken.
want het lijkt me beter om gewoon een netwerkschijf toe te voegen en bij het openen van deze schijf dat je dan moe inloggen, zodra je het venster wergklikt ben je uitgelogt en moet je dus onieuwe inloggen bij een nieuwe verbinden.....

Ik heb al wat dingen geprobeert maar ben er nog niet echt uitgekomene :?
Waarom zou je dat op die manier willen? Je kunt toch gewoon een netwerkdrive mounten die altijd toegangelijk is. Dat scheelt je heel wat inlog dialogs enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, idd daar heb je wel wel een punt. Bedankt, ik zal het proberen....Gaat vast lukken...

Zo niet, dan hoor je me wel weer ;)

Mvg, coen

Verwijderd

Je kunt ook de structuur opzetten dat je een soort bedrijfsnetwerk opzet, inderdaad met active directory. Je maakt voor iedereen een home-directory aan. Deze is dan alleen toegangkelijk voor de gebruiker zelf en de administrator, en dan maak je nog een 2e map aan de algemeen map, daarop zorg je ervoor dat everyone of beter gezegd authenticated users recht op hebben. Klaar volgens mij.
Pagina: 1