Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Hoe Firefox proxy settings buiten FF om aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:48
Hallo allemaal,

momenteel ben ik bezig met een kleine (eenvoudige) applicatie welke in de system tray zich nestelt. Het tray-icoontje geeft aan of een proxy aan/uitgeschakeld is, en de applicatie is straks met profielen instelbaar voor meerdere netwerken. Bv Profiel "Thuis" zet je proxy uit, profiel "School" wijzigt de proxy settings naar die voor school, en proxy "Werk" verandert ze weer naar die voor je werk. Aangezien het me A) handiger en sneller leek via een context menu in de system tray (rechterklik op het icoontje en profiel selecteren), en B) ik zo mijn C# kennis nog wat kan uitbreiden aangezien ik verschillende technieken in de applicatie kan uitproberen.

Nu lukt me dit in principe vrijwel allemaal... voor IE tenminste. De firefox settings kan ik nergens terugvinden op de schijf of in het registry? Na wat zoekwerk op google blijkt dat Firefox overweg kan met een zogenoemde "user.js" file, alleen dit heeft 3 problemen.
1) Dit bestand staat nergens op mijn schijf, en dus heb ik geen 'template' hiervoor.
2) De extensie ChromEdit om een bestand aan te maken met een GUI is incompatible met 2.0.0.11
3) Je moet firefox restarten voordat de settings worden toegepast.

Dit laatste werkt dan momenteel ook nog wel zo in IE, maar hier wil ik later nog wat onderzoek heen plegen. Allereerst wil ik het werkend krijgen in Firefox (met een check uiteraard óf FF is geinstalleerd, en een optie welke browser aangepast moet worden). Ik loop alleen tegen de lamp aan waar ik ergens moet gaan zoeken?

Als iemand hier weet hoe ik Firefox proxy settings kan wijzigen buiten Firefox om zou ik hem zeer dankbaar zijn!

Wanna play?

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 20:33

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Een woord, foxyproxy. Misschien dat je daareens kunt rondneuzen om te kijken wat deze veranderd want het zijn echt basics.

alternativ

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ook: als Firefox openstaat, en ge past user.js (dewelke in u profielmap staat), en dan Firefox weer sluit, dan wordt user.js gereset naar de vorige instellingen. Ik ben ook nog steeds op zoek.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 12:39
misschien kun je hier het even vragen hoe je het beste kunt aanpakken:
http://irc.mozilla.org/ en dan in het firefox channel.

directe link: irc://irc.mozilla.org/firefox

[ Voor 18% gewijzigd door capsoft op 18-12-2007 09:24 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik denk dat je op zoek bent naar XPCOM.

Rustacean

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:48
Alternativ schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:19:
Een woord, foxyproxy. Misschien dat je daareens kunt rondneuzen om te kijken wat deze veranderd want het zijn echt basics.
Ondertussen ben ik er al achter dat je de Prefs.js moet gebruiken die in je Documents & Settings\User\.....\Firefox\Profiles\ folder staat :) Alleen heb je dan idd weer het probleem wat Snake aanhaalt dat de originele settings weer worden overschreven.

@Snake... als je een oplossing ervoor vindt, post die dan maar in dit topic want behalve dan te zorgen dat Firefox niet geopend is, weet ik ook geen oplossing ervoor...
capsoft schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:24:
misschien kun je hier het even vragen hoe je het beste kunt aanpakken:
http://irc.mozilla.org/ en dan in het firefox channel.

directe link: irc://irc.mozilla.org/firefox
Zal ik eens proberen als ik thuis ben. IRC is geblokt hier, dus kan ik daar niet zo 1,2,3 opkomen.
Manuzhai schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:00:
Ik denk dat je op zoek bent naar XPCOM.
XPCOM zou idd het probleem moeten kunnen verhelpen, alleen is dat weer een compleet andere programmeertaal en niet zo eenvoudig in .NET te gebruiken als ik dat zo 1,2,3 lees... ik zoek dus eigenlijk een C#-oplossing ipv een extra programmeertaal ervoor te gebruiken.

Wanna play?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

F-Tim schreef op woensdag 19 december 2007 @ 12:42:
XPCOM zou idd het probleem moeten kunnen verhelpen, alleen is dat weer een compleet andere programmeertaal en niet zo eenvoudig in .NET te gebruiken als ik dat zo 1,2,3 lees... ik zoek dus eigenlijk een C#-oplossing ipv een extra programmeertaal ervoor te gebruiken.
Voor zover ik het begrepen heb is XPCOM niet zozeer een programmeertaal als wel een manier voor verschillende processen om met elkaar te communiceren. Kan me wel voorstellen dat er nog geen goede oplossing is om vanuit .NET XPCOM te praten.

Rustacean

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

TeeDee

CQB 241

Er slingeren her en der wel wat librarys om via wat unmanaged code XPCOM met c# aan te spreken. Deze zijn voornamelijk gericht op MONO.

[ Voor 13% gewijzigd door TeeDee op 19-12-2007 15:07 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1