[driver] sm buscontroller?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• capsoft
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi allemaal,

allereerst excuses voor het geval deze post in de verkeerde categorie staat. ik zag door de bomen het bos niet meer.
het volgende is het geval: ik heb een acer 5024wlmi notebook.
nu heb ik niet de recovery disk gebruikt maar een legale windows xp pro erop gezet. Alle drivers van de support site van Acer gehaald. Alles doet het maar.... (je voelt hem al aankomen) de sm buscontroller is niet geinstalleerd.

volgens aida32 en everest zit er een ati sb 400 in... ik heb daar ook geen drivers gevonden alleen voor de audio maar nergens de sm bus. nu heb ik gebeld met acer en die zegt dat ik maar de recovery moest gebruiken. dat vind ik geen optie. vandaag nog een keer gebeld en die verwijzen mij naar de ati.amd.com website waar het wel op moet staan. volgens hun is het een ati rs 480m. maar ook daarvoor heb ik geen drivers gevonden.

zijn er mensen die ook dit probleem hebben gehad? of een passende oplossing weten? dat zou echt mijn dag weer helemaal goedmaken. :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is de ATi Xpress 200 chipset, als je die chipset drivers installeert, zal het moeten werken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• capsoft
hier zit een ati mobility radeon x700 in, maakt dat wat uit? en hoe weet je zoiets?

heb die mobile drivers van omegadrivers.net gehaald is dat dus niet voldoende?

edit: kan dit ook veroorzaken dat deze laptop soms/regelmatig blijft hangen bij het laden van windows xp. bij dat blauwe laad balkje (bootlogo) en dan niet meer beweegt.

[ Voor 67% gewijzigd door capsoft op 19-12-2007 08:19 ]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 12:51

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Chipset en Grafische kaart zijn 2 andere dingen, voor beide heb je dus andere drivers nodig. Overgens gebruik ik zelf ook nooit zo'n recovery-cd bij een herinstallatie. Want dan krijg je al die rotzooi mee-geinstalleerd. Soms heb je geluk, en staat er een mapje met drivers op zo'n recovery-cd. Ook tref je vaak zo'n map op je harddisk aan (als je hem nog niet geformatteerd hebt). Bij een A-merk (dus ook bij Acer) kun je ook gewoon de drivers downloaden van hun website. Even voor jou opgezocht: http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html Alle drivers voor jouw laptop moet je daar kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 19-12-2007 08:28 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• capsoft
ja daar had ik dus ook gekeken maar ik heb het inmiddels opgelost:
ik was eigenwijs en had hun videokaart drivers niet geinstalleerd maar meteen die van de omegadrivers. je moet dus eerst de drivers van acer installeren want dan komt het ook goed met de ati sm bus. thanks allemaal voor jullie hulp.

dat mijn systeem bleef hangen bij het bootlogo lag ook aan de drivers. ik had via die acer site de cpu driver geinstalleerd. blijkbaar wordt de cpu gebruikt voor die infinite loop tijdens booten. de veilige modus gebruikt een generic driver en die werkte daarom dus wel altijd. na een uninstall dus van de cpu driver en een install van de acer ati driver werkt alles super!

thanks voor jullie tips!
(misschien krijgt iemand ooit hetzelfde probleem en heeft die nog wat aan mijn uitleg, maar t topic kan dicht)