Toon posts:

Dual Core, Core management

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wel als volgt mijn probleempje. Als ik een video wil converteren, dan neemt mijn programma zeg maar 50% van de totala cpu capaciteit in beslag, wat wil zeggen dat hij 100% van core1 neemt en 0% van core2.

Nu ben ik nogal in een haast en had ik eigenlijk liever gezien dat mijn programma 100% van core1 neemt en bvb 75% van core2 er nog eens bovenop!

Ik heb wel al tooltjes gezien waarmee je een programma een bepaalde core kan toewijzen, maar ik vroeg me af of er een tooltje bestaat waarmee je een programma meerdere cores kan toewijzen.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/1492/cpucorelp4.th.png

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 08:30 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welk programma gebruik je? Kun je daar in de instellingen niet iets van meerdere threads instellen? Als het programma multithreaded werkt, zouden automagisch beide cores namelijk gebruikt moeten worden.

Rail Away!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

zoals reeds gevraagd, welke software gebruk je? Wanneer Software niet multithreaded geschreven is zal één programma nooit meerdere core's of CPU's gaan gebruiken. Je hebt dus pas wat aan een tweede, derde of vierde core/CPU in één systeem als de software die je gebruikt er ook daadwerkelijk voor geschreven is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Start een tweede versie van het programma, en doe daar de helft mee.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Gebruik je wel een ACPI multi-processor HAL?

En aan het plaatje te zien lijkt het er op dat je XP gebruikt, maar het zou helemaal geen kwaad kunnen om deze dingen ook gewoon even in je topic start te zetten. :) Tesamen met, zeg, je CPU type, OS en versie (32/64 bit).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Topicstarter
Het is een klein programmatje om video bestanden om te zetten naar mpg4 formaat voor psp. Het programma is inderdaad geschreven voor single core. Maar toch vroeg ik mij af of het mogelijk was met een bepaald tooltje :)

CPU: intel core 2 duo E6400

Verwijderd

Nee, dat kan simpelweg niet. Wat je wel kunt doen is, zoals gezegd, een tweede instantie van hetzelfde progje opstarten en dat tegelijk laten werken. Ook kun je je processor overklokken; zo'n 3 GHz zou zeker te halen moeten zijn!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Zoals ik al zei, kijk eerst een of je wel een ACPI multi-processor HAL gebruikt. Ook zo'n progje zou namelijk veel beter verdeeld moeten worden over de 2 cores. Ook als het zogenaamd 'single-threaded' is. Je OS heeft zelf ook een hoop kernel-threads draaiend. Kijk maar eens op dat plaatje van je: er draaien maar liefst 513 threads (tegen 39 processen).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

albatross schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:48:
Zoals ik al zei, kijk eerst een of je wel een ACPI multi-processor HAL gebruikt. Ook zo'n progje zou namelijk veel beter verdeeld moeten worden over de 2 cores. Ook als het zogenaamd 'single-threaded' is. Je OS heeft zelf ook een hoop kernel-threads draaiend. Kijk maar eens op dat plaatje van je: er draaien maar liefst 513 threads (tegen 39 processen).
Als-ie de multi-processor HAL niet zo gebruiken, zouden er ook niet twee CPU-grafiekjes in Taakbeheer te zien zijn. Wanneer een programma single-threaded is, gaat het je echt niet lukken om deze ene thread over twee cores te verdelen.
De achtergrond processen draaien aan zijn screenshot te zien keurig op de tweede core.

Rail Away!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

albatross schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:48:
Waarvan 450 threads driekwart van de tijd uit hun neus aan het eten zijn. ;)
Als een bepaald programma maar 1 relevante thread heeft, namelijk de thread om de video om te zetten, dan kan je 100 cores hebben zonder er ook maar iets mee op te schieten. Normaal gesproken zitten andere threads niet zo heel erg in de weg namelijk. Of je moet een thread hebben die een hoge prioriteit heeft. Ik denk dat dat bij de TS niet het geval is.
Daarnaast zie je op het plaatje een duidelijke aanwijzing dat de TS een multi-processor HAL gebruikt. Namelijk de twee grafieken in de taskmanager.

De TS moet gewoon een multi-threaded applicatie gebruiken. Zoals trouwens ook al eerder gezegd is hierboven. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:23:
[...]Het programma is inderdaad geschreven voor single core. Maar toch vroeg ik mij af of het mogelijk was met een bepaald tooltje :)
[...]
Wat denk je nou zelf... :?

Single thread = single thread - dat kun je als schijver van een programma dondersgoed weten.

Sowieso heeft deze vraag niets met hardware te maken en dan nog is dit wel heel erg basic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.