Spider platform hangt in vista setup en windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas een heel spider platform aangeschaft.
Volgende specs:
amd 9600 phenom
msi k9a2 platinum
en 4 saphire 3870 kaarten (ja drivers zijn er nog niet)
Verder heb ik een ocz game extreem 1010 watt voeding.
2 wd 80 gb sata's
2 wd raptor 74 gb
4 x 1024 ocz geheugen 4-4-4-15
samsung dvd brander sata

Probleem waar ik tegen aanloop en me al veel nachtelijke uurtjus heeft gekost:
Windows xp x64 valt te instaleren is alleen zeer instabiel.
Deze loopt vast en gelijk daarop reboot de hele pc.
Dit probleem is heel willekeurig maar valt op te wekken bij het laden van de 2e cpu test van 3dmark03.
Windows vista krijg ik al helemaal niet er op.
De setup loopt vast op het moment dat hij moet gaan van laden van bestanden (1e deel) naar het gewoon laden(2e deel).
Blijf dan in een zwart scherm hangen.

Wat ik al heb geprobeert:
Andere cpu (9500 en 9600)
Ander mobo (wel zelfde msi)
Ander geheugen, gewoon standaard stripje van 1024 mb
promisse raid controller uit en aan gezet.
1 hd aangekoppelt (allemaal gehad)
Andere dvd brander nec/samsung
andere videokaart
uiteraard alle bios instellingen.
Memtest 6 uur oke, hd diag oke
sata kabels vervangen.
cpu stress test oke.

Wie heeft er nog ideën wat het kan zien of is het zelf wel eens tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

MSI AM2+ mobo zou ik eens omruilen zijn wat vreemd problemen mee heb ik het idee. Probeer een een ander merk voor de gein, zou best welles de boosdoener kunnen zijn namelijk. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 18-12-2007 02:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
1.1 Update Date 2007-11-16 nodig?
http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oja de bios update vergeten te vermelden, deze gaf helaas ook geen verbetering

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 02:37:
MSI AM2+ mobo zou ik eens omruilen zijn wat vreemd problemen mee heb ik het idee. Probeer een een ander merk voor de gein, zou best welles de boosdoener kunnen zijn namelijk. ;)
idee had ik ook al.
ze kan het bord ook niet lkkr overweg met sata branders.
Zodra je iets te veel veranderd in de bios, hangt heel je bios.
en niet te vergeten de mooie ps2 mouse not found nelding (wel verholpen met bios update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 02:37:
Wellicht de Platinum.
Ik moet zeggen dat, m.u.v. de door BIOS opgeloste "PS/2 not found melding", m'n K9A2 CF out of the box perfect loopt.

M'n mobo + CPU upgrade was slechts: opstarten oude Vista X64 installatie + wat nVidia software verwijderen en AMD software installeren. Binnen een kwartiertje was ik over.
En het mooie is dat dit meestal wel lukt, alleen dat de boel vervolgens bagger draait.
Maar nee hoor, snel en soepel als een een spreekwoordelijke "warm mes door de boter" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb op het werk ook al een platinum + 9600 + 8800 ultra gebouwt en aan alle testen onderworpen.
Deze ging ook gewoon heel goed.
Denk vandaag maar een gigabyte bordje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dan maar eens een gigabyte ga-ma790fx-ds5 _/-\o_
En laat ons weten hoe het draait.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:34:
Heb op het werk ook al een platinum + 9600 + 8800 ultra gebouwt en aan alle testen onderworpen.
geweldig!
het zijn tot nu toe de enige 790FX-mobo's met een fixed bios.
op hele www geen test te bespeuren...
dus voor fixed bios en na fixed bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34
Uit de TS maak ik 1 ding niet op:

Deze setup zou je iig meoten testen: 1 videokaart en een GB of 2 aan geheugen. Zelf denk ik dat het al niet lekker loopt door al die videokaarten en ook zou je je geheugen wel mogen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
kijk ook ff hier na supported memory!
http://www.msicomputer.co...el=K9A2_Platinum&class=mb

lopt die met een of twee cards wel door?

[ Voor 24% gewijzigd door Joepi op 18-12-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:34:
Ja ik zou het zeker even proberen, is zeker de moeite waard om het te testen, ook omdat je al van alles heb ge proberen en er niet zoveel meer over is, dan gaat mijn verdenking toch wel naar dat bordje, waar ook wat problemen mee zijn die reeds bekent zijn.

Ben benieuwd of het aan de MSI bordjes heeft gelegen, post het even als je iets meer weet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 18-12-2007 13:38 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ook al instal met 1 videokaart en 1024 geheugen geprobeerd.
heb nog 2 saphire 3870 nieuw in de doos zitten ;(
vanacht maar een ds5 inbouwen, kijken wat dat aan resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Ik weet niet wat die 9600 trekt maar dat MSI bord wil niet meer geven dan 95 watt. Teminste, dat is wat ik heb gelezen. Er staat ook een X2 6000 in de compatible lijst met 125 watt maar dat is nog het TDP van het oude systeem. Het kan maar zo is zijn dat een Phenom aanmerkelijk meer trekt.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nope, 9500 en 9600 hebben 95W nodig. Op de supportpage staat dan ook alleen de 6000+ en 6400+ met 125W als "NO" aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Jongens het TDP is een koeling eis, niet het verbruik van de cpu. ;)

Dus 95watt TDP dan moet je koeling minimaal 95watt aan warmte af kunnen afvoer, dat zegt het 95watt TDP.

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 18-12-2007 19:40 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:38:
Jongens het TDP is een koeling eis, niet het verbruik van de cpu. ;)

Dus 95watt TDP dan moet je koeling minimaal 95watt aan warmte af kunnen afvoer, dat zegt het 95watt TDP.
Klopt wel, alleen zie ik toch wel een verband waarom een 125W CPU opeens niet werkt en zn 89W broertje wel in dit geval. Daar gaat toch iets niet helemaal goed qua energielevering aangezien het me stug lijkt dat de BIOS er opeens niet mee zou kunnen samenwerken. Er staat resoluut: NO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:40:
vanacht maar een ds5 inbouwen, kijken wat dat aan resultaat geeft.
Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:53:
[...]

Klopt wel, alleen zie ik toch wel een verband waarom een 125W CPU opeens niet werkt en zn 89W broertje wel in dit geval. Daar gaat toch iets niet helemaal goed qua energielevering aangezien het me stug lijkt dat de BIOS er opeens niet mee zou kunnen samenwerken. Er staat resoluut: NO.
Enigste verband is er dat ze alle twee 125w aan koeling nodig hebben. Rest is gissen. ;)

En heb je het getest dan? Want ik denk dat je doelt op de info van de msi site, maar heb je het ook na getrokken en/of getest. Of heb je met MSI overlegt?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
om jullie uit de psanning te halen.
blijkt een of andere rare bug te zijn in de msi bordjes.
mijn ds5 is nu zonder problemen vista er op aan het meppen.
Helaas dat ik nog maar 2 pci-e 16x sloten heb.
Maarja liever stabiel.
Bios van de gigabyte is zoals te verwachten, duidelijk en ctrl+f1 voor meer opties.
Meer over het bordje komt nog, of jullie moeten al vragen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ga je nu doen met die ongeopende sapphire-beestjes? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:49:
om jullie uit de psanning te halen.
blijkt een of andere rare bug te zijn in de msi bordjes.
mijn ds5 is nu zonder problemen vista er op aan het meppen.
Helaas dat ik nog maar 2 pci-e 16x sloten heb.
Maarja liever stabiel.
Bios van de gigabyte is zoals te verwachten, duidelijk en ctrl+f1 voor meer opties.
Meer over het bordje komt nog, of jullie moeten al vragen hebben.
Toppie, is altijd balen als iets nieuws niet werkt. MSI dus maar even mijden tot we meer weten, kan zijn dat er een hele serie DOA is of gewoon niet helemaal lekker is. Of een simpel bios foutje kan ook nog, en is het zo te fixen. Maar totdat er iets meer bekent is ga ik geen MSI gebruiken of adviseren voor een AM2+ platform.

Hoop dat de mensen die er nu een Athlon in hebben zitten, er geen last van hebben als ze er een Phenom in stoppen.

En kan je niet een Gigabyte crossfire bordje score? En wacht met spanning op je bevinding, gigabyte lijkt op dit moment de beste AM2+ mobo te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 19-12-2007 03:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:09:
[...]

Enigste verband is er dat ze alle twee 125w aan koeling nodig hebben. Rest is gissen. ;)

En heb je het getest dan? Want ik denk dat je doelt op de info van de msi site, maar heb je het ook na getrokken en/of getest. Of heb je met MSI overlegt?
Ja alleen de site van MSI, maar het lijtk me ongelovelijk duidelijk dat daar iets mis gaat. Ik zou nl geen enkele reden zien waarom het bord geen 125W CPU kan draaien en een 95W wel of een 89W die hetzelkfde is als zn 125W versie. Nee, daar is meer aan de hand. Tuurlijk meot hij 125W koelen, maar je koeling wordt ook afgeleid van het verbruik aangezien er heel veel in warmte wordt omgezet. Zoals jij het zegt zou je ook die hard kunnen OC-en met een 350W sweex voeding omdat hij niet opeens meer stroom gaat trekken. Hij wordt alleen op onverklaarbare wijze warmer terwijl er niet meer energie in gaat. Remember: Pin = Puit!

Uiteraard weet ik het niet 100% zeker, maar op grond hiervan trek ik met 95% zekerheid dat het MSI bord geen 125W kan leveren aan de CPU. BIOS probleem lijkt me uitgesloten, Chipset evenmin want hij werkt wel op andere bordjes. Ook dezelfde CPU die minder verbruikt werkt wel, dus de snelheid, multiplier ed kan hij ook aan. Op mn afstreeplijstje blijft dus de stroom toevoer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 02:04:
[...]

Toppie, is altijd balen als iets nieuws niet werkt. MSI dus maar even mijden tot we meer weten, kan zijn dat er een hele serie DOA is of gewoon niet helemaal lekker is. Of een simpel bios foutje kan ook nog, en is het zo te fixen. Maar totdat er iets meer bekent is ga ik geen MSI gebruiken of adviseren voor een AM2+ platform.

Hoop dat de mensen die er nu een Athlon in hebben zitten, er geen last van hebben als ze er een Phenom in stoppen.

En kan je niet een Gigabyte crossfire bordje score? En wacht met spanning op je bevinding, gigabyte lijkt op dit moment de beste AM2+ mobo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 01:59:
wat ga je nu doen met die ongeopende sapphire-beestjes? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Quad PCI-E 2.0 x16 graphics zou ook met deze kunnen
Gigabyte GA-MA790FX-DQ6
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2690

[ Voor 9% gewijzigd door Joepi op 19-12-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:54:
[...]

Ja alleen de site van MSI, maar het lijtk me ongelovelijk duidelijk dat daar iets mis gaat.
Hoe weet je dan dat die info klopt? niet dus, komt helaas heel vaak voor dat er foutieve info op de site staat of verouderd is, of onvolledig.

[quote[
Nee, daar is meer aan de hand. Tuurlijk meot hij 125W koelen, maar je koeling wordt ook afgeleid van het verbruik aangezien er heel veel in warmte wordt omgezet. Zoals jij het zegt zou je ook die hard kunnen OC-en met een 350W sweex voeding omdat hij niet opeens meer stroom gaat trekken. Hij wordt alleen op onverklaarbare wijze warmer terwijl er niet meer energie in gaat. Remember: Pin = Puit![/quote]

Wat een onzin over die sweex voeding , hoe kom je bij die conclusie. TDP is gewon niet het verbruik, klaar. Kan je wel omheen draaien met een voeding verhaal, maar dat raakt nog kant of wall. ;)

Mijn 12w soldeerbout kan toch echt wel 200 graden worden en om dat te koelen heb je een veel meer watt aan koeling nog dan dat je erin steekt. :)

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 19-12-2007 15:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
mad_max234 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:25:
[...]

Hoe weet je dan dat die info klopt? niet dus, komt helaas heel vaak voor dat er foutieve info op de site staat of verouderd is, of onvolledig.
Denk je nou echt dat MSI mensen af zal laten afschrikken bij een high-end bord, net als de genoemde CPU's? |:( Nee, als ze er nog niet zeker van waren stond er wel "Under Testing". Nu staat er toch echt resoluut "NO". Ik zeg guilty until proven not. Zoek maar eens een geval waar een 125W CPU er wel op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:29:
[...]

Denk je nou echt dat MSI mensen af zal laten afschrikken bij een high-end bord, net als de genoemde CPU's? |:( Nee, als ze er nog niet zeker van waren stond er wel "Under Testing". Nu staat er toch echt resoluut "NO". Ik zeg guilty until proven not. Zoek maar eens een geval waar een 125W CPU er wel op werkt.
Nee, dat denk ik niet dat MSI de klanten wilt afschikken, zeg ik ook niet.

Lezen foutieve op de site, dus niet bewust zeg ik toch.

En dat komt vaak voor ja, en als je niks onderzoekt en dus niet zeker weet ,hou dan gewoon je mond. ;) Als je contact heb gehad met MSI praten we wel weer verder op dit punt. tot die tijd weet jij niet hoe het zit, dus loop dat niet rond te bazuinen . ;) (vermoeden mag je hebben, maar ga het niet als waarheid zien ;) )

En jij mag zoeken, jij beweerd het zonder bron, alleen info van een productie site. Die wel vaker fouten bevatten. (helaas)

Als ik me niet vergis is zat die oc 3.0Ghz Phenom ook op een MSi bordje, en die zal vast wel meer hebben getrokken an een standaard Phenom 9600. (ga het even na kijken)

Edit/

Inderdaad anandtech gebruikte een MSI K9A2 Platinum (790FX) voor hun review en heeft daar flink mee overklokt (2.7Ghz), dus nu klopt je verhaal al niet meer. :+ }:O En die Phenom @ 2.7Ghz zal wel wat meer trekken dan de 9600 standaard doet.

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3153&p=5

[ Voor 51% gewijzigd door mad_max234 op 19-12-2007 17:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Phenom <> Athlon. Verder moeten we ook nog rekening houden met het voor AM2+ gescheiden systeem voor stroomtoevoer voor de CPU en memory controller. Een Athlon heeft dat (nog) niet en kan daarom misschien ook neit genoeg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GENETX schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:45:
Phenom <> Athlon. Verder moeten we ook nog rekening houden met het voor AM2+ gescheiden systeem voor stroomtoevoer voor de CPU en memory controller. Een Athlon heeft dat (nog) niet en kan daarom misschien ook neit genoeg krijgen.
Ga je het nu over deze boeg gooien, je sprak net toch echt over dat er geen 125watt cpu in kunnen. :)

Maar het msi bordje is ook al aan de tand gevoelt door ocw dacht ik met een 6000+ 125w (voordat er Phenom waren), en die haalde 510Mhz HTbus. :) (volop in het nieuws geweest) Ga het even opzoeken. :)

Edit./

Was dus niet ocw.

Hier een 6400+ 125Watt op het MSI K9A2 Platinum bordje, nu te vrede? (of ben je nog steeds overtucht van je waarheid :+ )
Tijdens testwerkzaamheden hebben engineers van MSI veelbelovende overklokresultaten neergezet met hun moederbord met de binnenkort te verschijnen AMD 790FX chipset. De MSI K9A2 Platinum werd gecombineerd met een AMD Athlon64 X2 6400+, op het moment van schrijven nog de snelste processor voor socket AM2. Er werd een reference clock (ook wel 'front side bus' genoemd) van 510 MHz gehaald met de nieuwe AMD chipset.
http://www.hardware.info/...FSB_met_790FX_moederbord/

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 19-12-2007 15:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ja dan ben ik nu tevreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Had je ook even zelf op kunnen zoeken als je iets wilt beweren, was 10 sec google. ;) Is namelijk overal frontpage nieuws geweest toen. :)

Dus waar mijn vermoedens heen gaan is een rotte serie, die dus DOA zijn, of een paar die "gewoon" iets mankeren, productie foutje, bios foutje, of wat dan ook

Maar wel iest om even in de gaten te houden, want er is iets niet helemaal in orde.

[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 19-12-2007 16:08 ]

-Andere hobby- -

Pagina: 1