Toon posts:

Gezocht: gratis binary nieuwsgroepen *

Pagina: 1
Acties:
  • 12.811 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zit nu al een tijdje te zoeken naar een goede gratis nieuwsgroep aangezien mijn porivder er geen heeft :'(

Nu heb ik op dit forum al gezocht:
http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

Maar kon niets passends vinden dat werkte (GrabIt zegt steeds dat die geen connectie kan maken).

Weten jullie goede binarie news groups?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Binary newsgroups zal je bijna niet vinden, dit komt mede doordat je voor binaries heel veel opslagruimte nodig hebt, en heel veel dataverkeer. En dat zijn juist dingen die duur zijn.

Een payserver zoals Eweka of TweakNews kost niet veel per maand, maar je krijgt er wel veel voor terug... meer dan een gratis newsserver ooit kan bieden. Kijk eens rond, neem een proefabo voor een maandje ofzo. Bij Eweka betaal je €7,50 per maand, 120 dagen retentie, 8 channels, 20 MBit... en geen abo maar betalen via iDEAL, per 30 dagen. Of langer.

We are shaping the future

Verwijderd

Ga je niet vinden.

Voor een paar euro/mnd heb je al 20 Mbps access tot alle binary newsgroups. Lijkt me niet een bedrag om je druk over te maken.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

eweka heeft echt geen 120 dagen binary retentie voor die 7.50
maak er een dag of 35 van, dat haal ik iig.

8 threads tegelijk ja, en qua snelheid zit je vaak wat beter dan die 20mbit.

Verwijderd

Voor 2,50 euro per maand kan je al retentie van 180 dagen krijgen met 20 Mbps.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:46

TheVMaster

Moderator WOS
TweakNews heeft wel een retentie van rond de 100 dagen (vanavond nog wat binnen gehaald van 96 dagen oud :+). Eh..maar voor 7 euri per maand liggen we toch niet wakker tegenwoordig?

Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Boudewijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:30:

Nu je het zegt, ze adverteren met "tot 120 dagen". Reken op een dag of 40 in depraktijk, dat is een stuk realistischer, en nog steeds ruim zat om iets te downloaden ;)

We are shaping the future

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In toevoeging op bovenstaande; dit had je eenvoudig zelf kunnen vinden als je logisch had nagedacht; of had gelezen wat er uit je zoekresultaten kwam. Ik stel voor dat je dat in het vervolg even doet.

[newsgroup] > Gezocht: gratis binary nieuwsgroepen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alex) schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:34:
[...]

Nu je het zegt, ze adverteren met "tot 120 dagen". Reken op een dag of 40 in depraktijk, dat is een stuk realistischer, en nog steeds ruim zat om iets te downloaden ;)
dat zeg ik toch? :P
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:34:
Voor 2,50 euro per maand kan je al retentie van 180 dagen krijgen met 20 Mbps.
waar ergens? En dat is met binaries?

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 09:04

Ryceck

Constants and Variables

Alex) schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:34:
[...]

Die 120 dagen geld wel voor de wat obscuurdere en minder bekende groepen. De grotere groepen zoals a.b.x en a.b.cores etc zijn degenen met kortere retenties. Alhoewel bij Tweaknews ik de dingen nog tegen moet komen welke niet gedownload kunnen worden.
Gooi alles in Supersearch (100 dagen) en heb de afgelopen maanden niets gevonden wat er niet meer was :)

@TS: Tweaknews of Eweka inderdaad zijn perfect. 7 eurie in de maand en je hebt alles wat je hartje begeert :) Gratis gaat heel moeilijk worden omdat zodra er ergens een gratis server verschijnt deze door de hele wereld wordt geraadpleegd en dus binnen no-time weer offline is :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:33:
waar ergens? En dat is met binaries?
Ik zou het in de hoek van PF zoeken...

30 euro voor 1 jaar om precies te zijn. Alle binaries, 20 Mbps en 180 dgn retentie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 15:55 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PF?
mja dat is dan zeker gelimiteerd qua kwantiteit?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Boudewijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 01:30:

Retentie is volledig afhankelijk van welke groep je bestanden staan ;)

Er zijn wat gratis (zie Google) Usenet providers met binaries. Maar dan heb je amper retentie, incompletes, mis je een groot aantal groepen en moet je genoegen nemen met modemsnelheden.

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 21:00
Mag ik je verwijzen naar het grote 'Gratis Nieuwsservers deel 4' topic op forum.ftd.nu. Hier kan je alles vinden wat je nodig hebt ;)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
7,50 is idd niet veel per maand, en scheelt heel wat kopzorgen.

En over het algemeen haal ik minimaal de 100 dagen retentie wel, ook in de grotere, drukkere groepen met eweka. Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat ik iets niet kon downloaden dat jonger dan 100 dagen was.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 21:11
LiquidT_NL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:18:
7,50 is idd niet veel per maand, en scheelt heel wat kopzorgen.

En over het algemeen haal ik minimaal de 100 dagen retentie wel, ook in de grotere, drukkere groepen met eweka. Ik heb in ieder geval nog niet gehad dat ik iets niet kon downloaden dat jonger dan 100 dagen was.
Idem, kan me bijna niet voorstellen dat mensen hier met eweka minder dan 40 dagen halen :S Ik haal zelf ook altijd ongeveer 100 dagen :) Snelheid zit ook wel snor, laatst op universiteitsnetwerk (100mbit) even uitgeprobeerd en ik haalde met 8 connecties tegen de 4 MB/sec :D

Bovendien deel ik het met een vriend van me (dat is mogelijk met eweka) waardoor we elk maar 3,75/maand hoeven te betalen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Quadro! op 19-12-2007 14:25 ]

Verwijderd

Je kan een proef abo nemen van 5 dagen geloof ik bij www.Hitnews.eu

Ik ben er zelf zeer tevreden over:
30 Mbps, 100 dagen retentie, SSL

Als ze onderhoud plegen krijg je daar netjes op tijd een mailtje van, snelle response op mails.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Quadropluxor schreef op woensdag 19 december 2007 @ 14:23:
[...]

Idem, kan me bijna niet voorstellen dat mensen hier met eweka minder dan 40 dagen halen :S Ik haal zelf ook altijd ongeveer 100 dagen :) Snelheid zit ook wel snor, laatst op universiteitsnetwerk (100mbit) even uitgeprobeerd en ik haalde met 8 connecties tegen de 4 MB/sec :D

Bovendien deel ik het met een vriend van me (dat is mogelijk met eweka) waardoor we elk maar 3,75/maand hoeven te betalen :)
klopt, ik deel het dan in huis. We hebben toch maar 6 mbps, dus we hebben gewoon ieder (ik en mijn broer) 4 threads openstaan (tenzij ik even vlug iets nodig heb en bij hem staat het nog niet aan, dat pak ik 8 thread >:)). Ik upload en download via eweka op school via kabel ook bizar snel. Ik heb met uploaden (volgens mij, kan ook downloaden zijn) over de 10 MBps gehaald. Vraag me niet hoe dit kan (aangezien de max 20 MBps is), maar waar ik ook mee bezig was: het ging bizar snel :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:00:
PF?
mja dat is dan zeker gelimiteerd qua kwantiteit?
PFCorner ;)
Of Useloaden.de...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Gebruik al jaren gratis newszilla, de binary newsserver van xs4all. Die biedt gratis connecties aan over IPv6. Weliswaar maximaal 3 threads a 50kB/s, maar het werkt prima.

Kun je meteen je IPv6 kennis wat opvijzelen :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Let er wel even op dat Eweka en Compuserve elkaar niet zo leuk vinden. Zodoende kwam ik ook op Hitnews.eu uit. Wel vaker corrupted files, maar beter dan niets.

Verwijderd

ik heb een payserver van eweka, 7,50. goedkoop, 99% compelte bestanden, 120 dagen retentie. toch geen geld?! verder gebruik ik het programma SABnzbd. download par2 bestanden als het nodig is, repareert automatisch, verwijderd automatisch rar bestanden en pakt automatisch uit.

werkt perfect voor mij.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 17:33 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:32:
ik heb een payserver van eweka, 7,50. goedkoop, 99% compelte bestanden, 120 dagen retentie. toch geen geld?! verder gebruik ik het programma SABnzbd. download par2 bestanden als het nodig is, repareert automatisch, verwijderd automatisch rar bestanden en pakt automatisch uit.

werkt perfect voor mij.
exact hetzelfde voor mij, ftd erbij om te zien wat er te downloaden valt, vervolgens de nzb downloaden en in het juiste mapje opslaan -> klaar _/-\o_

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat de topicstarter wil (gratis) gaat dus niet gebeuren en er zijn voldoende topics om over nieuwsservers te praten dus het lijkt me geen goed idee om dat dan ook nog in dit topic te doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.