[Vista x64] Auzentech Prelude AC3/DTS optical input decoder

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik zoek een programma/instelling/watdanook welke het DTS of AC3 signaal van mijn Xbox kan vertalen in (surround) geluid uit mijn speakers welke analoog zijn aangesloten op mijn Auzentech Prelude geluidskaart.

Het stereo signaal van de xbox wordt probleemloos afgespeeld, alleen als ik een film erin doe met DTS of AC3 geëncodeerd geluid dan hoor ik een plopje en is al het geluid verdwenen.
De software geeft het aan als een 'onbekend of ongeldig signaal'
Ditzelfde gebeurd bij andere optical out apparaten zoals een DVB decoder en een stand alone dvd-speler.
Het gaat als volgt: Xbox -> toslink kabel -> Optical input op geluidskaart -> software [Vista x64] -> analoge speakers (Quadrafonisch) -> mijn oren

Ik heb AC3filter er op gezet maar volgens mij geeft die alleen een output dus daar heb ik volgens mij niks aan...

Kan iemand mij helpen? :Y

Verwijderd

Als ik mij niet vergis kun je enkel PCM signalen aanbieden op deze optische ingangen. Geen bitstreams e.d. Dus als jij je DVB decoder op PCM zet moet het werken. (DTS en DD zijn dan wel weg)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ja dan werkt het inderdaad wel maarja, beetje jammer als ik toch surround geluid wil. Weet er zelf niet al te veel vanaf maar lijkt me erg vreemd als dit niet mogelijk is maar de interface wel informatie aanbied over de bitrate voor deze ingang.. of is dat dan voor coaxiaal?