• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 14:10
Even de situatie,
op dit moment ben ik 19 (bijna 20) jaartjes jong en werk nog part-time in een supermarkt en ben bezig met mijn laatste jaar MBO niv 4 ICT beheerder. Op het moment ben ik bezig met het regelen van stage. Nu heb ik ook een baan aangeboden gekregen bij een bedrijf (wat ik verder niet wil noemen) wat faillissement in begin 2001 heeft gekregen. Dit is door enkele personen opgepakt en weer op de rails gezet.

Mijn dilemma is dit: Ik zou graag weg willen van de supermarkt omdat ik voel dat mijn IT kunsten ergens anders nuttig gebruikt kunnen worden. En omdat ik mij 80 voel bij de jongens die nu bij de supermarkt gaan werken.
Een bedrijf wat failliet is gegaan kan je daar werken met een reeel beeld qua doel en qua toekomst? Heeft er iemand hier ervaring mee?

Aan de ene kant is het leuk voor ervaring en CV, maar aan de andere kant kan ik wachten totdat ik mijn school af heb en ervaring (wat ik zo wie zo ga doen) opdoen op mijn stage.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tip: je gaat hoe dan ook eerst je opleiding afmaken.
Kun je bij dat nieuwe bedrijf niet je stage meepakken?

🖥️ | 🚗

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe staat het bedrijf er na 6 jaar voor??? Dat het ooit eens failliet is geweest zegt wel iets, maar als de toenmalige directeur etc weg is, dan is het imho gezonder dan een bedrijfje wat 2 jaar geleden opgericht is, omdat het al een leerweg bewandeld heeft.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou wel de opleiding afmaken. Het bedrijfje mag dan wel weer gezond zijn, maar zo te horen is het erg klein, dus niet erg veel zekerheid voor de rest van je loopbaan (doorgroeimogelijkheden e.d.). Ik zou gewoon zorgen dat je daar je stage kan doen en evt. nog een tijdje kunt blijven hangen voor de werkervaring (en geld ;)). Maar niet met de intentie voor de rest van je (werkende) leven...

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 18-12-2007 00:47 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:14
xzaz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:24:
Even de situatie,
op dit moment ben ik 19 (bijna 20) jaartjes jong en werk nog part-time in een supermarkt en ben bezig met mijn laatste jaar MBO niv 4 ICT beheerder. Op het moment ben ik bezig met het regelen van stage. Nu heb ik ook een baan aangeboden gekregen bij een bedrijf (wat ik verder niet wil noemen) wat faillissement in begin 2001 heeft gekregen. Dit is door enkele personen opgepakt en weer op de rails gezet.

Mijn dilemma is dit: Ik zou graag weg willen van de supermarkt omdat ik voel dat mijn IT kunsten ergens anders nuttig gebruikt kunnen worden.
Tip 1: bij de supermarkt heb je waarschijnlijk geen toekomst. Het liefst hebben ze jonge werknemers omdat die nog onder jeugdloon vallen. Je kunt zelfs meemaken dat ze je de komende jaren naar buiten gaan werken omdat je ouder en duurder wordt.
Zorg dus dat je aan een baan komt die een 16-jarige niet kan doen. Dan heb je tenminste een toekomst, ook qua salarisgroei. Wat dat betreft een goed plan om in het verlengde van je IT opleiding te gaan werken.

Tip 2: maak je opleiding af. In de huidige arbeidsmarkt worden ook mensen aangenomen die hun opleiding niet af hebben, maar het blijft niet altijd goed gaan met de economie. In zo'n markt sta je sterker als je je diploma hebt. Misschien kun je wel ergens terecht waar je een stagevergoeding krijgt om je supermarkt salaris te vervangen?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 17:34

Mud

Even de situatie,

Mijn dilemma is dit: Ik zou graag weg willen van de supermarkt omdat ik voel dat mijn IT kunsten ergens anders nuttig gebruikt kunnen worden. En omdat ik mij 80 voel bij de jongens die nu bij de supermarkt gaan werken.
Een bedrijf wat failliet is gegaan kan je daar werken met een reeel beeld qua doel en qua toekomst? Heeft er iemand hier ervaring mee?

Aan de ene kant is het leuk voor ervaring en CV, maar aan de andere kant kan ik wachten totdat ik mijn school af heb en ervaring (wat ik zo wie zo ga doen) opdoen op mijn stage.
Je zit ong. in hetzelfde schuitje als mij!

Zit in het laatste jaar van MBO ICT Niv 4 (ICT Beheerder), 19 jaar oud, rond mijn opleiding in maart of juni af..en werk ook in een supermarkt ;)

Bij de supermarkt is aan mij al bekend gemaakt dat ik geen nieuw contract krijg. Puur omdat ik 19 ben :(. Maak mijn opleiding iig af! Heb wel een paar maanden geen inkomen kwa bijbaantje :( niemand neemt je aan voor 3/6 maanden!

Begin gelijk na mijn opleiding met werken :D Heb nu al een paar sollicitatiegesprekken gehad en heb er nog een paar gepland staan!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
Mud schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:50:
[...]
Maak mijn opleiding iig af! Heb wel een paar maanden geen inkomen kwa bijbaantje :( niemand neemt je aan voor 3/6 maanden!
Nooit zeggen dat je voor tijdelijk een baantje wilt.

Gewoon het nooit over je plannen hebben die je over 3 of 6 maanden hebt en als de tijd zo ver is gewoon ontslag nemen (met inachtneming van opzegtermijn natuurlijk ;) )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• xzaz
Ik ga een kijkje nemen bij het bedrijf, wanneer het mij bevalt replace ik het met de supermarkt. School ga ik zo wie zo afmaken. De supermarkt heeft mij gewoon niet meer ingepland omdat ik gewoonweg te duur ben. Hetzelfde als Mud ongeveer.

Beankt in ieder geval voor alle suggesties, opmerking enz.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat "de baan" inhoudt voor degenen die er eentje aangeboden gekregen hebben maar mijn persoonlijke kijk is dat je beter een stapje hoger kan gaan kijken. Je moet dan wel de afweging maken bij een aantal bedrijven tussen werkuren en inkomen maar er zijn voldoende "bekendere werkgevers" die een goed starterstraject hebben.

Niet om MBO in een hoekje te drukken maar als je gaat solliciteren/werken, laat dan duidelijk zien/merken dat je verstand van zaken hebt en dat je zeer graag meer wil leren dan je op school krijgt voorgeschoteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• xzaz
MAX3400 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:01:
Niet om MBO in een hoekje te drukken maar als je gaat solliciteren/werken, laat dan duidelijk zien/merken dat je verstand van zaken hebt en dat je zeer graag meer wil leren dan je op school krijgt voorgeschoteld.
Dat snap ik, en meer leren dan op school gaat al heel snel :P

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je denkt toch niet serieus dat het bedrijf waar je gaat werken op je 19 e het bedrijf is waar je blijft werken tot je pensioen. Nou en dat ze een keer failliet zijn gegaan. Ik vewacht niet dat je er langer dan 2 jaar werkt omdat je op jonge leeftijd A nog geen idee hebt wat je nu eigenlijk wil. B j enog hard doorgroeit.

• Tweener
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04-2025
Als ik beide gevallen van MBO ICT beheer en werken in een supermarche zo lees, dan verwacht ik juist dat jullie in de ICT willen gaan werken. Zoek dan naar een (bij)baan bij een ICT-bedrijf of ga (igv bijbaan) iets met ICT doen. En idd nooit zeggen dat je een baantje voor 3-6 mnd zoekt. Werd jou verteld bij je aanstelling bij de supermarkt verteld dat er geen plek meer voor je zou zijn na je 19e? dacht het niet.

en nog even wat (ter overdenking) je bent 19 en hebt MBO 4 gedaan, dan zou ik zeggen; kijk eens op het HBO...

Het is heel geen vogel!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:49
Tweener schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:05:
Als ik beide gevallen van MBO ICT beheer en werken in een supermarche zo lees, dan verwacht ik juist dat jullie in de ICT willen gaan werken.
Is dit zo logisch? Ik ben 20 en werk nu als winkelleidinggevende in een supermarkt. Waar denk je dat ik meer kennis op doe? Ik een computerzaakje waar ik totaal geen verantwoordelijkheid krijg en dag in dag uit windows mag herinstalleren (wat je na 'n half jaar mbo stage ook onder de knie hebt) of met redelijk wat verantwoordelijkheid leiding geeft aan 'n stel pubers.... Daarnaast heb nadenken over het winkelbeleid, richting, meedenken in het oplossen van "echte" problemen en natuurlijk het salaris. Ik heb gesolliciteerd voor weekendwerk bij een computerwinkel... Ik verdiende 2 euro per uur minder...
Natuurlijk, mijn ambities liggen anders op het moment dat mijn opleiding af is maar voor op dit moment ben ik tot dat punt verzekerd van werk (contract voor onbepaalde tijd) en kan ik werk doen wat ik redelijk leuk vind... :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Even de situatie,

Dat het ooit failliet is gegaan zegt niet zo veel. Zeker niet in 2001, dat was net na de hype en er gingen toen heel veel bedrijven failliet die een doorstart hebben gemaakt en het nu heel goed doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• xzaz
Even ter verduidelijking: Ik maak mijn school af sowieso, en die baan die mij aangeboden is neem ik als bijbaan. Ik wil niet doorwerken in de supermarkt na 3 jaar heb ik het wel gezien en mijn ambities liggen toch echt in de ICT wereld.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gewoon lekker doen. Het is een bijbaan en je verkoopt je ziel echt niet aan de duivel ofzo.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TrailBlazer schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:22:
...en je verkoopt je ziel echt niet aan de duivel ofzo.
Hangt er natuurlijk vanaf wat ie bij dat bedrijf moet doen he ;)

🖥️ | 🚗

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zolang het geen callcentre is zal dat wel meevallen.

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
bij de supermarkt is het een kwestie van afwachten tot ze een keer de kans krijgen om je eruit te knikkeren.. (en voor hetzelfde geld 3 jochies van 15 aannemen :P)

Ga eerst eens lekker je studie afmaken zou ik zeggen, daarna kun je altijd verder kijken.
Baantjes al vakkenvuller zijn leuk voor het geld en prima te doen als je bezig met ben een opleiding of middelbare school, maar zou de prioriteit zo langzaamaan toch eens gaan verschuiven. Minder inkomsten dan maar, maar je opleiding is toch wel belangrijk ;)
Je kan natuurlijk wel rustig er blijven werken zolang je er de tijd en energie voor hebt, heb ik ook jarenlang gedaan. (tot m'n studie teveel van me ging eisen)

en tsja.. nu is nu, en waar je over 5, 10 of 20 jaar bent weet je toch niet, je legt je niet zomaar voor een eindeloze periode ergens aan vast :) (behalve als dat in je contract staat maargoed.. :+ )

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken op www.call2.nl, ik kan je er uiteraard ook over vertellen als je daar interesse in hebt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat die supermarkten betreft: dat z boven de 18 niet willen aannemen is algemeen bekend. Laatst nog een odnerzoek oid naar geweest, en daar kwam uit dat ze dit wettelijk NIET mogen. Leeftijdsdiscriminatie. Alleen geven die supermarkten daar zelf en andere draai aan, waardoor ze door de mazen van de wet glippen. Maar in en rechtzaak zouden ze bakzeil halen.

Overigens kan de supermarkt ervaring wel goed voor je doen in de ICT. Kijk eens naar een bedrijf als Jumbo, dat heeft zijn eigen automatisering. Die odnersteunen ook de winkels. Dus dan komt je supermarktervaring moi van pas :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Albert Heijn doet ook een groot deel van zijn ICT zelf in ieder geval 3 jaar geleden nog wel.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:20

FreakNL

Well do ya punk?

TrailBlazer schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:02:
Albert Heijn doet ook een groot deel van zijn ICT zelf in ieder geval 3 jaar geleden nog wel.
Alsof je daar ooit echt mee in contact komt als vakkenvuller....

Het contact met klanten, en dan niet de koetjes-kalfjes-prietpraat, maar bijvoorbeeld het voor elkaar krijgen dat een boze klant alsnog tevreden het pand verlaat zonder dat jij ruzie hebt met je baas (lees: gratis producten meegeven ;) ) is wel iets wat je in je verdere carriere best nog eens van pas kan komen. En niet alleen in de ICT, ik denk dat in 90% van de kantoorbanen communicatie een wezenlijk onderdeel is van je werkzaamheden. Of je nu op de helpdesk zit of architect bent. Het begint met je skills, maar zonder communicatieve vaardigheden komt je uiteindelijk nergens....

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Albert Heijn is redelijk goed in het intern opleiden van mensen kan ik me herinneren.

• xzaz
kick O+
Even het eindoordeel nog:
Ben ondertussen 20 jaartjes jong en loop nu stage, ben weg van de supermarkt en combineer stage nu met extra werk wat ik thuis kan doen en sommige zaterdagen even de koppen bij elkaar. Het is wel druk, maar lekker druk :)

Pagina: 1