Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lichtjes op midi

Pagina: 1
Acties:

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik zoek een simpele schakeling of iets wat misschien zelfs gewoon te koop is waarbij ik op basis van midi signalen lichtjes kan laten oplichten. De enige informatie die uit het midi signaal hoeft te worden gehaald is ' welke noot', deze geeft aan welk lichtje aan moet en de lengte. De lengte van de midinoot in de sequencer geeft dan aan hoe lang het lichtje moet branden. Ik doe dit het liefst op zo simpel mogelijke wijze aangezien ik weinig features nodig heb.

Is er zoiets te koop, of is dit makkelijk zelf te bouwen?

Revolution!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56

chromeeh

the Gnome

Wat heb je zelf al uitgezocht? Want een simpele zoekopdracht leverd me erg veel hits op waar je mogelijk wat mee kunt...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:44

RvL

Midi werkt met commando's waarin precies aangegeven wordt wat er gebeurd, bijvoorbeeld 'Sla een A aan'. Deze zul je dus moeten afvangen en interpreteren en op basis van dat commando een ledje op laten lichten.

Het voordeel van deze methode is dat je in principe voor alles wat er gebeurd iets kan doen. Bijvoorbeeld leds die aangeven welk(e) instrument(en) geselecteerd zijn. Let wel, de commando's komen 1 voor 1 en serieel achter elkaar als ik me niet vergis. Twee noten die gelijktijdig afgespeeld lijken te worden, zijn dat dus eigenlijk niet. Er zit 1 ms tussen (ongeveer).

Hoe het protocol in elkaar zit, is absoluut op internet te vinden. Google is your friend in this.

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 18-12-2007 09:35 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
http://tomscarff.tripod.c...midi_light_controller.htm

Zoek gewoon in Google op MIDI Light Controller en alles van zelfbouw tot commercieel wordt aangeboden. Ipv. gewone lights kun je ook LED's gebruiken.

De meest eenvoudige oplossing zou een microcontroller kunnen zijn die je signalen interpreteert en dan de lampjes doet branden afhankelijk van wat je volledig projectidee of grootte is en je soldeerkunsten.

Ik weet niet wat je uiteindelijke doel is, maar misschien ben je beter af met DMX ipv MIDI voor lichtbesturing.

[ Voor 11% gewijzigd door Guru Evi op 20-12-2007 20:33 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org