Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen voor een A/V receiver die mijn groeiende home cinema set-up moet ondersteunen. Maar ik stuit hierbij op een probleem, of eigenlijk meer een vraagstuk.
Waarom zijn A/V receivers met meer dan 2 HDMI input gelijk zoveel duurder? Ik heb een aantal merken bekeken; Denon, Onkyo, Harmann Kardon, Panasonic en Pioneer.
De meeste beginnen enigszins schappelijk bij een eurootje of 300-400, maar zodra er meer HDMI inputs komen dan wordt de prijs gelijk verdubbeld ! Is de prijs van een HDMI slot nou zo duur of speelt er wat anders mee?
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een A/V receiver met 5x HDMI input en 2x HDMI output. Die 30 andere analoge inputs gebruik ik eigenlijk toch niet. Upscalen hoeft ook niet lijkt me, aangezien alles al als 720p of 1080p de receiver in komt.
Mijn apparatuur;
Input:
PS3 --> HDMI
PC --> HDMI + s/pdif
UPC --> nu nog Scart, binnenkort HDMI
HD-DVD speler --> HDMI
Output:
HDMI --> 42PV70
HDMI --> binnenkort beamer
Mijn vraag dus;
1) Is HDMI nou zo duur om te integreren in receivers?
2) Komen er A/V receivers met meerdere HDMI inputs zonder al die superdeluxe extra's, of bestaan deze al?
3) Of overschat ik HDMI en is het eigenlijk onnodig om alles zo aan te sluiten?
Waarom zijn A/V receivers met meer dan 2 HDMI input gelijk zoveel duurder? Ik heb een aantal merken bekeken; Denon, Onkyo, Harmann Kardon, Panasonic en Pioneer.
De meeste beginnen enigszins schappelijk bij een eurootje of 300-400, maar zodra er meer HDMI inputs komen dan wordt de prijs gelijk verdubbeld ! Is de prijs van een HDMI slot nou zo duur of speelt er wat anders mee?
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een A/V receiver met 5x HDMI input en 2x HDMI output. Die 30 andere analoge inputs gebruik ik eigenlijk toch niet. Upscalen hoeft ook niet lijkt me, aangezien alles al als 720p of 1080p de receiver in komt.
Mijn apparatuur;
Input:
PS3 --> HDMI
PC --> HDMI + s/pdif
UPC --> nu nog Scart, binnenkort HDMI
HD-DVD speler --> HDMI
Output:
HDMI --> 42PV70
HDMI --> binnenkort beamer
Mijn vraag dus;
1) Is HDMI nou zo duur om te integreren in receivers?
2) Komen er A/V receivers met meerdere HDMI inputs zonder al die superdeluxe extra's, of bestaan deze al?
3) Of overschat ik HDMI en is het eigenlijk onnodig om alles zo aan te sluiten?