Toon posts:

A/V receivers en HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen voor een A/V receiver die mijn groeiende home cinema set-up moet ondersteunen. Maar ik stuit hierbij op een probleem, of eigenlijk meer een vraagstuk.

Waarom zijn A/V receivers met meer dan 2 HDMI input gelijk zoveel duurder? Ik heb een aantal merken bekeken; Denon, Onkyo, Harmann Kardon, Panasonic en Pioneer.
De meeste beginnen enigszins schappelijk bij een eurootje of 300-400, maar zodra er meer HDMI inputs komen dan wordt de prijs gelijk verdubbeld ! Is de prijs van een HDMI slot nou zo duur of speelt er wat anders mee?

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een A/V receiver met 5x HDMI input en 2x HDMI output. Die 30 andere analoge inputs gebruik ik eigenlijk toch niet. Upscalen hoeft ook niet lijkt me, aangezien alles al als 720p of 1080p de receiver in komt.

Mijn apparatuur;
Input:
PS3 --> HDMI
PC --> HDMI + s/pdif
UPC --> nu nog Scart, binnenkort HDMI
HD-DVD speler --> HDMI

Output:
HDMI --> 42PV70
HDMI --> binnenkort beamer

Mijn vraag dus;
1) Is HDMI nou zo duur om te integreren in receivers?
2) Komen er A/V receivers met meerdere HDMI inputs zonder al die superdeluxe extra's, of bestaan deze al?
3) Of overschat ik HDMI en is het eigenlijk onnodig om alles zo aan te sluiten?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:05:
Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen voor een A/V receiver die mijn groeiende home cinema set-up moet ondersteunen. Maar ik stuit hierbij op een probleem, of eigenlijk meer een vraagstuk.

Waarom zijn A/V receivers met meer dan 2 HDMI input gelijk zoveel duurder? Ik heb een aantal merken bekeken; Denon, Onkyo, Harmann Kardon, Panasonic en Pioneer.
De meeste beginnen enigszins schappelijk bij een eurootje of 300-400, maar zodra er meer HDMI inputs komen dan wordt de prijs gelijk verdubbeld ! Is de prijs van een HDMI slot nou zo duur of speelt er wat anders mee?

Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een A/V receiver met 5x HDMI input en 2x HDMI output. Die 30 andere analoge inputs gebruik ik eigenlijk toch niet. Upscalen hoeft ook niet lijkt me, aangezien alles al als 720p of 1080p de receiver in komt.

Mijn apparatuur;
Input:
PS3 --> HDMI
PC --> HDMI + s/pdif
UPC --> nu nog Scart, binnenkort HDMI
HD-DVD speler --> HDMI

Output:
HDMI --> 42PV70
HDMI --> binnenkort beamer

Mijn vraag dus;
2) Komen er A/V receivers met meerdere HDMI inputs zonder al die superdeluxe extra's, of bestaan deze al?
Als ik het zo lees heb je dus 4 HDMI input nodig. (Onkyo 805 dacht ik)
Volgens mij kan je voor de output net zo goed een splitter gebruiken. Neem aan dat je niet gelijk beeld op je plasma als beamer wil.

Voor de input te vergroten, kan je ook een HDMI switch gebruiken. Die zijn nog wel prijzig, maar sommige kan je dan met een afstandsbediening bedienen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 00:05:
Mijn vraag dus;
Het is simpeler: de features van zo'n av receiver worden door marketeers bepaald en die vinden/denken dat alleen de 'rijke' mensen heel veel apparaten hebben. En op zich is dat niet eens zo gek, want de meeste mensen hebben een dvd speler, een gameconsole en hooguit een kabelbox. De freaks hebben soms dan nog een blu-ray, hd-dvd én een beamer erbij. Tjsa...dan heb je automatisch meer geld om een receiver van €1000 te kopen. En inderdaad zijn connectoren relatief duur. Niet zozeer de connector zelf, maar het integreren op een printplaat. Dat soort dingen zijn gewoon duur. Meerdere poorten betekent vaak andere controllers, je hebt meer banen op je print enzo. Een extra connector is veel duurder dan een extra feature; dat is vaak alleen een software-aanpassing.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Topicstarter
Mocht ik zo'n HDMI switch erbij kopen, dan moet deze ook wel draadloos zijn en ondersteunt worden worden door de Logitech Universal Remote. En die switches zijn inderdaad redelijk prijzig, tussen de 100 en 200 euro volgens mij.

Het liefste zou ik gewoon 5x HDMI in en 2x HDMI out hebben zonder al die extra poespas en gewoon voor iets van 600 euro. Maar dat gaat niet werken lees ik hierboven.

Die Onkyo 805 heb ik ook gezien ja, mooi ding, maar toch redelijk prijzig. Misschien dat UPC ding maar anders aansluiten, dat scheelt weer een HDMI poort ;) (of zorgen dat ik snel klaar ben met mijn studies en dat de cashflow een beetje omhoog schiet ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 10:23 ]

Verwijderd

*KNIP* Spammen doen we maar ergens anders...

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 10-01-2010 13:21 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Oude topics kicken voor dit soort zaken is sowieso not done op Tweakers, dus vandaar dat ik dit topic op slot doe.

Zie voor de formaliteit ook De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.