Uprgraden processor op Asus K8V SE Deluxe MB

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:43
Beste allemaal,

door krapte bij kas maar toch de eventuele interesse om mijn pc weer een stapje te upgraden de volgende vraag. Ik heb op dit moment een goed draaiende AMD64 3000+ 2Ghz op een Asus K8V SE Deluxe mobo, ik heb een ATi 1950 agp kaart die prima draait vorig jaar gekregen als verjaardagscadeau van mijn liefhebbende ouders (tja, als je niets anders weet te vragen).

Daardoor heb ik nu het idee dat met zijn 2 gig ram de processor de bottleneck aan het worden is. De meeste games draaien prima, helemaal omdat ik voornamelijk RTS en helemaal gezien het feit dat ik voornamelijk in Ubuntu opstart voor mijn dagelijkse werk en bezigheden heb ik weinig te klagen.

Maar ik was aan het zoeken en aan het googlen of het nog mogelijk is om wat aan mijn processor te doen. Ik kan eigenlijk geen duidelijkheid krijgen, of de artikelen zijn oud, dus ik wilde hier vragen of er nog wat te verbeteren is. Ik weet dat de 'aanschaf' van een nieuwe AGP kaart eigenlijk jammer was, maar ik ben/was niet al te veel eisend.

Alvast bedankt voor alle input en ook al fijne feestdagen gewenst.

Jezus saves and takes half damage.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Tja... je zit nu met een Socket 754 die toch echt e.o.l. is... een vriend van me heeft het zelfde moederbord en ik heb eens zitten neuzen, volgens mij kan er niet sneller op dan een Athlon 64 3700+ en die is op een Socket 754 voetje heel moeilijk te vinden.

Er zijn zoiezo weinig processoren met Socket 754 voetje te vinden, alleen veel 3000+ (die heb je al) en Sempron 64 = bagger....

Als ik jou was zou ik gewoon rustig gaan sparen voor iets nieuws, upgraden van de CPU heeft hier gewoon weinig zin. Gezien de prijs van een "nieuwe" CPU die bijna niet te vinden is erg hoog ligt.

In de pricewatch staat alleen maar Sempron en mobiele Athlon 64's

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Maupertus
Inderdaad, ik had door de pricewatch al weinig hoop gekregen en daardoor gepost.
Sempron processoren zijn toch echt een redelijke flop?

2dehands lijkt me ook ontzettend moeilijk, wie of wat verkoopt tweede hands processoren?

Nou ja, ik hoop dat het topic wat info of tips geeft. Maar doorsparen blijft misschien het beste, geheugen en s-ata hardeschijven zijn natuurlijk prima mee te nemen, en ik geloof dat er nog wel nieuwe mb's met apg-socket zijn. ... *zucht*

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Je kan beter voor een socket 939 bord + proc gaan. Die kan je vaak al wel scoren voor een eurootje of 60 a 70 en dan ga je er qua performance aardig op vooruit.

edit:

2e hands dan natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door icecoolsniper op 17-12-2007 23:56 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Asrock biedt nog wel eens moederborden aan met DDR + DDR 2 ondersteuning, en AGP en PCI-e zodat je van alles markten thuis bent en geleidelijk kunt gaan upgraden. Deze borden leveren wel iets in qua performance op borden met alleen ondersteuning voor DDR2 en PCI-e dus houdt daar rekening mee!

2e hands zijn S754 boven de 3200+ niet te vinden.

Sata schijven kun je gelukkig altijd meenemen, zelfs Pata schijven nog wel ;-) Je geheugen is DDR, en dat kun je niet meer gebruiken op AM2(+) of bij Intel op S775. Dus houdt daar ook rekening mee.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:03
Ik heb nog een Sempron 3300+.
Gekocht om een servertje mee te bouwen, maar niet van gekomen...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 19:16
Ik heb zelf precies hetzelfde moederbord en een AMD Ahtlon 64 3700+ 2,4GHz
Was van plan dit te verkopen. Misschien heb je interesse?

• Maupertus
Hartstikke bedankt voor de reacties!
@Chiel, nee daar had ik nog niet aan gedacht, dus goed dat je het zegt!
@ ZeroXT: Ik heb je een e-mailtje gestuurd op je react adres.

Pagina: 1