Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vmware] USB werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai vmware server op ubuntu 7.10, via vmware draai ik dus windows xp prof virtueel.

Dit alles werkt prima, echter wat ik niet werkend krijg is USB in XP.
Geen enkel USB device wat ik inplug wordt herkend door de virtuele XP, natuurlijk heb ik de USB device driver ook toegevoegd aan de virtuele server. Als ik dan een USB apparaat inplug dan ziet Ubuntu dit apparaat wel maar de windows versie ziet helaas niets.
Als ik dan in vmware naar VM -> USB devices ga dan is de USB lijst ook leeg, het maakt niet uit wat ik inplug deze lijst blijft leeg. (geprobeerd: usb stick, usb camera, usb joystick en een usb card reader)

Kan me iemand vertellen wat ik nog verkeerd doe want ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Plug je het USB apparaat wel pas in terwijl je bezig bent in de virtuele machine? Dus dat die de focus heeft? Want zover ik weet kan een usb apparaat maar in 1 os tegelijk zijn "aangemeld"

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
heb al vanalles geprobeert

De XP draait continu, dwz als de ubuntu server start dan start ook de VM partitie met XP op

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
bovenin het vmware venster, bij VM -> removable devices, staan daar je usb apparaten ook niet tussen? En als je die dan aanklikt?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het hem net, daar staat het USB apparaat ook niet bij

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Volgens mij is dit een vmware issue i.c.m met Ubuntu. Ook hier heb ik geen USB devices.

Heb je wel USB hardware onder de hardware opties van je client ?

Volgens mij zijn er meer mensen met deze problemen

http://www.cameronjsmith.com/blog/?p=5

[ Voor 51% gewijzigd door raymonvdm op 18-12-2007 16:01 ]

• OpenMinded
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05-2014
Lang gezocht naar een oplossing en gewoon hier gevonden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=779934

Je moet een regel aan /etc/fstab toevoegen en dan rebooten :
none /proc/bus/usb usbfs devgid=46,devmode=664 0 0

Daarna werkte bij VM de removable devices tab, apparaten staan er netjes tussen.
Getest met usb stick, werkt.

Veel plezier ermee :)

Als je linux beu bent :
www.macportal.eu ;)
Pagina: 1