Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

106 teller probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.700 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
wat me nu overkomen :S

ik rij een peugeot 106 (2001)
nu bleek van het weekend: de analoge km/h teller, toerenteller, en benzinemeter zijn ermee gekapt!
blijven gewoon op 0 staan..

daarintegen, de digitale km afstandsmeter doet het wel, evenals alle lichtjes en verlichting!
zit zelf te denken aan een zekering..
iemand ervaring met hetzelfde gedoe?

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Kan ook dat er gewoon een kabeltje los is geraakt. Eerst zekeringen controleren en dan dashboard uiteenhalen en controleren. Het is wss maar een kleinigheid.

Verwijderd

http://www.ehautoservice.nl :) Bel even en vraag Edgar om advies of hulp.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik denk eerder een losse connector. 106 dashboard trek je er zo uit, je hebt een paar torx schroeven draaiers nodig en dan:

-Onder het stuur 3 schroeven losmaken (twee vooraan, eentje verder naar achteren)
-Boven je tellers zit zo'n lipje dat de zon niet op je tellers kan vallen, daar zitten 2 torxen in. Losmaken met een bitje want je kan er met n schroevendraaier niet bij.
-Trek kap tussen je stuur/tellers eraf
-Schroef de schoeven links/rechts van je stuur los. Let op dat ze niet in de plastic kap vallen die nog onder je stuur zit, erg lastig om eruit te halen
-Trek de kap die voor je tellers zit eraf
-Schroef je tellers los (die hele unit, zit met 3 schroeven vast)
-Leg de tellers naar voren, dan kan je bij de schroeven die de lip tussen je dashboard en je tellers vasthouden. Schroef die los
-Vouw de lip over je dashboard heen, zodat je tellers eruit kunnen. Dit is ff kloten maar het kan wel zonder dat je je stuur los moet maken.

En daarna even de connectors inspecteren. Het zijn er 4 of 5, hangt af van het model. Ik heb het iig vaker gedaan ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.