Toon posts:

Defecte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer, en ik denk dat het aan de videokaart ligt.
Het probleem is dit; wanneer ik een game speel(in dit geval command and conquer 3 of battlefield 2) beginnen er na een tijdje vreemde vlekken op mn scherm te verschijnen, maar alleen in-game(dus niet in de game-menu's).
Hier een voorbeeld
Paarse en Groene textures in C&C

Het is gister spontaan begonnen, ik heb toen het spel eerst afgesloten, en het nog eens geprobeert, na 2 minuten begon het weer. Toen heb ik een ander spel geprobeerd(BF2) en gebeurde het weer.
Toen ik mijn pc daarna opnieuw op starte was het weg.
Maar vandaag ging is het weer teruggekomen, en ook nadat ik mijn pc herstart.

Ik heb een AMD athlon XP 3200+ processor, een A7N8X2.0 Deluxe moederbord, een 6600GT videokaart en 1GB geheugen.

Ik heb het idee dat mijn videokaart naar de filistijnen is, maar ik weet verder niet echt een manier om dat te controleren.(Geen extra pc om videokaart te wisselen en te testen).

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, en zo ja, alvast hartelijk bedankt,

Jibran

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit past beter in het VB forum (voor videokaarten dus) thuis, hij krijgt dus ook een klein schopje :)

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Jou 6600GT is die passief gekoeld? of met een ventilator?

het zou namelijk kunnen zijn dat na een bepaalde tijd de videokaart te warm wordt, waardoor hij vlekken gaat vertonen, ook wel Artifacts genoemd.

Voel eens aan je videokaart als hij die vlekken geeft. Voel eens aan het koelblok of die heel warm is

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
Kuhr89 schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:13:
Jou 6600GT is die passief gekoeld? of met een ventilator?

het zou namelijk kunnen zijn dat na een bepaalde tijd de videokaart te warm wordt, waardoor hij vlekken gaat vertonen, ook wel Artifacts genoemd.

Voel eens aan je videokaart als hij die vlekken geeft. Voel eens aan het koelblok of die heel warm is
of zet de pc open, of download speedfan, of draai 3d mark (05) en kijk of hij het dan ook heeft..

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
ja, die was ik nog even vergeten te vermelden, ff kijken met een programmatje hoe heet je GFX wordt. volgens mij kun je dit ook bij je Driver instellingen kijken, maar dat weet ik niet zeker, bij ATI kan dat wel iig

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

ja artifacts, denk een hitteprobleem ja. Maar kan overigens ook aan de voeding of moederbordje liggen.
probeer je videokaart eens in een andere pc, doet hij dat daar ook?
Drivers en dergelijke zijn neem ik aan up to date? (dus ook mobo).
Ga eens gamen en zodra hij dat doet kun je net zo goed ook even voelen aan de heatsink op je kaart, als hij echt zo heet wordt dat hij artifacts gaat vertonen kun je meteen wel voelen in de buurt van de videokaart dat hij te warm is. Misschien dan een extra fannetje, case open niet echt handig, verstoort de airflow. Wat je wel kunt proberen als je zo geen fan bij de hand hebt, is een gewone ventilator op de zijkant zetten met de kast open.
Pagina: 1