ETM schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:23:
Foto 1.
Straat waarin je stond om de foto te nemen is 10x fotogenieker als het capitool. Oude roestige amerikaan rechts achter je, balkonnetjes vol met was. Rechts op de hoek een koffiebarretje waar zeker altijd wel 5 cubanen aan de bar hangen.
Je hebt de bolling uit je foto gehaald als ik zo de vaagheid aan de zijkanten bekijk? Desalniettemin heb je zo wel mooi het hele gebouw op den plaat staan.
Foto 3.
Trinidad ligt erbij zoals het er 100 jaar geleden ook bij lag. Jammer dat je dat beeld niet laat zien.
Foto 4.
Portretje (hij heeft wel flinke flaporen hoor

). Misschien ietsje meer nabewerking. Als ik hem bij mij in photoshop een auto level geef wordt ie al stukken beter.
Foto 5.
Is dat de calle de los mercaderes? Jammer dat het bewolkt was, met een strak blauwe hemel had dit een leuk contrast gemaakt met de gele gebouwen

(zit er nu ook wel in met de ramen en deuren, maar je snapt 'm wel denk ik).
Foto 14.
Achter je (als ik me de plek waar je deze foto hebt genomen goed voor ogen heb) stond een fontein. Misschien mooier als je daar de foto had genomen. Maar ja je was denk ik behoorlijk beperkt door het model wat nu eenmaal daar stond en niet bij de fontein
Foto 16.
Jammer dat het ornament links op de foto er zo hard wordt afgeknipt op deze manier.
Dank je voor je commentaar op mijn foto's. Kan er ook zeker wat mee! Voor nu en voor een volgende keer. De bovenstaande opmerkingen heb ik gequote omdat ik daar nog een toelichting op wil geven (of op je vragen wil reageren):
#1:
't is dat je het me nu zegt, want toen ik daar was heb ik daar eerlijk gezegd niet zo heel erg opgelt. Wellicht telt het feit ook mee dat ik alleen reisde en je de eerste paar dagen op zoveel moet letten, 't land, de mensen, de groep, je eigen spullen, etc.
Dat ie wat krap is gesneden kan kloppen, kreeg em er anders niet op, nog meer naar achteren zou betekenen dat de gebouwen aan weerskanten erop zouden komen. Dus veel ruimte aan de zijkant had er niet bijgekomen.
#3:
Trinidad ben ik per saldo maar 1 ochtend geweest, helaas. Had er ook graag langer rondgelopen, je hebt ook helemaal gelijk, neemt niet weg dat ik ook wel wat plaatjes daar van heb, hed echter hier gekozen om deze golden oldie te showen.
#4:
Ga ik mee spelen, zal het resultaat binnenkort posten, meer mensen denken er zo over, dus dan ga ik er vanuit dat er nog wat meer uit deze plaat te halen moet zijn. Heb alles in RAW geschoten dus dat komt wel goed!
#5:
Ik zou je de straatnaam niet kunnen vertellen, was ergens in Havana.

Blauwe lucht had idd mooier geweest. Aangezien ik aankwam een paar dagen nadat een of andere tropische storm had huisgehouden op Cuba hingen er nog wat wolkjes. Voor de rest vrij weinig wolken gezien.
#14:
Die fontein zou kunnen kloppen, was in iedergeval vlakbij het beeld van die spanjaard, waarbij het geluk bracht als je z'n vinger & baard aanraakte.
#16:
Had ik nog niet gezien om eerlijk te zijn. Uiteraard wel dat ornament, dat ik ook apart op de foto heb staan, maar die vond ik te gewoon om te showen.
Olli schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:49:
Mijn algemene indruk van de foto's: heel mooi, je hebt je reis mooi vast gelegd.
Bij sommige plaatjes heb ik toch mijn vraagtekens.
1 bijvoorbeeld, tja het zal wel het stadshuis zijn van Havans maar erg spannend staat deze er niet op. Al die halve mensen op de voorgrond maakt het er voor mij ook niet mooier van. 8 en 10 doen et ook niet voor mij.
De auto plaatjes vind ik allemaal wel leuk vastgelegd.
De portretten vind ik ook erg leuk om te zien. Hij kijkt wat gek op 4. maar hij heeft wel een hele mooie karakteristieke kop. 11 is mijn favoriet.
Bij welke foto's heb je nog meer je vraagtekens, daar ben ik wel benieuwd naar!
1 is het Capitolio, voormalig parlementsgebouw tijdens de periode van Batista, nu dus een museum.
Het ging er mij ook om bij deze plaat om het gebouw te registreren en die mensen, tja kan ze moeilijk allemaal weg shoppen... maar snap wel wat je bedoeld.
8 & 10 is denk ik een persoonlijke smaak van compositie? Of ligt 't aan de bewerking?
lateef schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:53:
nu had ik het wellicht wat meer kunnen onderbouwen, maar enige zelfkritiek zou de TS-er sieren. een showcase lijkt me niet bedoelt om te showen waar je bent geweest, maar om goede foto's en/of series te showen. dit geldt bij deze foto's naar mijn mening voor beide niet.
Dit is een opmerking waar ik wat mee kan.

Showcases plaats ik niet erg vaak, de vorige was een jaar geleden geloof ik, van mijn reis naar Egypte. Deze showcase is ook zeker niet bedoeld om te laten zien waar ik geweest ben, mijn doel van foto's maken tijdens zo'n reis is ook niet om snapshots te maken (ook heb ik die uiteraard wel gemaakt, maar die plaats ik hier niet).
Zoals ook al eerder is gezegd in dit topic had ik er wellicht beter een serie van kunnen maken, bijv. alleen maar auto's of alleen maar architectuur, prima. Hou ik bij mijn volgende showcase ook rekening mee!
Zelf kritiek vind ik een lastig iets, moet ik nog aan werken.