[WLAN]

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
Hallo iedereen,

vandaag heb ik voor mijn ouders een nieuwe accesspoint moeten kopen omdat hun oude usr was overleden. Daarom heb ik voor hun de linksys WRT150N aangeschaft, maar deze lijkt voor de meter niet te werken.

Er zit een installatie cd bij die ik heb geprobeerd, maar via de installatie cd kan er geen configuratie worden uitgevoerd omdat de router niet kan worden gevonden.

Na wat lezen zie ik dat het standaard IP 192.168.1.1 is, dus ik geef de computer het zelfde IP eindigend op 2 (gewone NIC met kabel). Je raad het al, geen verbinding. Nu heb ik toch echt al redelijk veel draadloze netwerkjes aangelegd, maar dit nog nooit meegemaakt.

Hierna heb ik de router gereset, dit via de resetknop die daar standaard voor staat... Ook hier kreeg ik geen rezultaat...

Het werkt via geen enkele PC, en op internet kan ik ook geen oplossing vinden. Wat ik wel vreemd vond was dat de powercord niet goed ingepakt zat, dus ergens heb ik het idee dat deze al eens is terug gestuurd.....

Nu ben ik beniewd, ik heb jaren ervaring als systeembeheerder...Heb ik nu iets (doms) over het hoofd gezien, heeft iemand deze zelfde klachten eens meegemaakt, of is ie gewoon dood? :?

*sorrie, ik zie dat ik de totel ben vergeten af te maken! Het betreft de linksys WRT150N met configuratie problemen

[ Voor 4% gewijzigd door LoBbY_1 op 17-12-2007 21:15 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
WRTxx is geen Access Point, maar een Router.

Kwestie van DHCP dus uit te schakelen op de router.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 10:45
Als je de DD-WRT firmware er op installeert kan je de WAN poort ook nog gebruiken als extra poort. Krijg je dus een soort van 5-poorts switch.. :P

_@/'

• LoBbY_1
bartgabriels schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:17:
WRTxx is geen Access Point, maar een Router.

Kwestie van DHCP dus uit te schakelen op de router.
Oh haha, ik bedoelde ook router. Echter kan ik DHCP op de router niet uitschakelen. Hij deelt ten eerste geen adressen uit en hij valt ook niet te benaderen via zijn eigen IP adress. De router heeft als IP 192.168.1.1 en een computer in het netwerk kan niet via DHCP een adres krijgen en ook niet de router benaderen via een fixed IP adres
Steephh schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:19:
Als je de DD-WRT firmware er op installeert kan je de WAN poort ook nog gebruiken als extra poort. Krijg je dus een soort van 5-poorts switch.. :P
Dat zou ideaal zijn als ik er in kon komen en de firmware zou kunnen updaten :) Ik gebruik die WAN poort toch niet

[ Voor 25% gewijzigd door LoBbY_1 op 17-12-2007 21:22 ]

• Runterpunter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 23:59
LoBbY_1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:21:
[...]

Oh haha, ik bedoelde ook router. Echter kan ik DHCP op de router niet uitschakelen. Hij deelt ten eerste geen adressen uit en hij valt ook niet te benaderen via zijn eigen IP adress. De router heeft als IP 192.168.1.1 en een computer in het netwerk kan niet via DHCP een adres krijgen en ook niet de router benaderen via een fixed IP adres
  • Prik je pc middels een netwerkkabel rechtstreeks in je nieuwe router
  • Is het ip adres van je pc misschien handmatig geconfigureerd? Zo ja, op automatisch configureren zetten. Zo nee, handmatig ip adres configureren 168.168.1.2 bijvoorbeeld.
Zou me voldoende moeten lijken om de router te kunnen benaderen.

• LoBbY_1
Runterpunter schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:30:
[...]
  • Prik je pc middels een netwerkkabel rechtstreeks in je nieuwe router
  • Is het ip adres van je pc misschien handmatig geconfigureerd? Zo ja, op automatisch configureren zetten. Zo nee, handmatig ip adres configureren 168.168.1.2 bijvoorbeeld.
Zou me voldoende moeten lijken om de router te kunnen benaderen.
Had ik al gedaan inderdaad. Zoals ik al zij, de DHCP server van de router deelt geen adressen uit. Dus een adres krijg ik niet. En met een fixed ip (vanaf de computer) ook gewoon niet te bereiken :(

En dit alles heb ik ook met een directe verbinding naar de router gedaan..

• Runterpunter
LoBbY_1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:34:
[...]

Had ik al gedaan inderdaad. Zoals ik al zij, de DHCP server van de router deelt geen adressen uit. Dus een adres krijg ik niet. En met een fixed ip (vanaf de computer) ook gewoon niet te bereiken :(

En dit alles heb ik ook met een directe verbinding naar de router gedaan..
Welk fixed ip had je ingesteld op je pc dan?
Kun je ook pingen naar je router?

• LoBbY_1
Runterpunter schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:41:
[...]

Welk fixed ip had je ingesteld op je pc dan?
Kun je ook pingen naar je router?
Als ip had ik 192.168.1.2 gepakt. Daarna nog een keer .10 maar dat maakt niets uit. Pingen was ik vergeten te vertellen, krijg geen ping terug van de router. Firewall settings ook nog gecontroleerd van de computers. Maar ook dat mocht niet baten.

Het switch gedeelte werkt wel, en goed ook. Maar op geen enkle mannier ook maar een teken van leven van de router zelf.

Ik begin steeds meer te denken dat hij gewoon stuk is of iets dergelijks. Op internet echter geen zelfde problemen tegengekomen.

Zijn er nog stggesties? Of morgen gewoon terugbrengen?

[ Voor 14% gewijzigd door LoBbY_1 op 17-12-2007 21:59 ]

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Gaan er wel ledjes branden als je je computer rechtstreeks aansluit op de router? (ofwel, is de bedrading in orde?)
Op je PC heb je 192.168.1.1 als default gateway ingesteld? (255.255.255.0)
Klinkt wel als een DOA (death on arrival) :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Moraxv op 17-12-2007 22:03 ]

Verwijderd

Je kan eens ethereal proberen te sniffen kijken wat er allemaal voorbij komt. Misschien zit de router in een totaal andere range en staat dhcp uit

• Steephh
niet moeilijk doen.. resetten! :P en als dat niet helpt.. tsja.. het zou idd een DOA kunnen zijn

_@/'

• Runterpunter
Moraxv schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:01:
Gaan er wel ledjes branden als je je computer rechtstreeks aansluit op de router? (ofwel, is de bedrading in orde?)
Op je PC heb je 192.168.1.1 als default gateway ingesteld? (255.255.255.0)
Klinkt wel als een DOA (death on arrival) :'(
Default gateway heb je volgens mij pas nodig als je het internet op wilt.

De reset die je hebt uitgevoerd, heb je daarbij de reset knop wel flink lang ingedrukt gehouden (langer dan 5 seconden)?

Heb je het trouwens al met een andere pc geprobeerd? Voor het zelfde geld is de netwerkkaart van de pc kapot en had de vorige router niet vervangen hoeven worden :X

Begint op D.O.A. te lijken inderdaad.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Steephh schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:08:
niet moeilijk doen.. resetten! :P en als dat niet helpt.. tsja.. het zou idd een DOA kunnen zijn
Volgens mij moet je die resetknop een aantal seconden ingedrukt houden om de fabrieksinstellingen terug te krijgen. Is dat ook al gebeurd?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 16:35
als hij echt helemaal niks doet, ook niet na een reset, dan zou ik hem gewoon terug brengen. als je de router goed gereset hebt dan moet de dhcp standaard aan staan, dus moet alles werken.

just my 2 cents :z

• LoBbY_1
Resetten heb ik inderdaad ook geprobeerd. Mocht niet baten. Echter de ledjes functioneren wel, en de ingebouwde switch ook. Gatweay instellen heeft weinig nut als er geen internet word doorgegeven door de box zelf... Tja, sniffen... Zou ik nog even kunnen kijken. Ik denk dat het een DOA is :(

arvidbeheerder, lijkt me een goed statement!

In iedergeval bedankt voor de hulp vanavond!

[ Voor 6% gewijzigd door LoBbY_1 op 17-12-2007 22:13 ]

• Runterpunter
LoBbY_1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:12:
Resetten heb ik inderdaad ook geprobeerd. Mocht niet baten. Echter de ledjes functioneren wel, en de ingebouwde switch ook. Gatweay instellen heeft weinig nut als er geen internet word doorgegeven door de box zelf... Tja, sniffen... Zou ik nog even kunnen kijken. Ik denk dat het een DOA is :(

arvidbeheerder, lijkt me een goed statement!

In iedergeval bedankt voor de hulp vanavond!
Probeer het voor de zekerheid nog wel even met een andere pc/laptop. Mocht daar het probleem zitten, kun je altijd met de router terug om geld terug te vragen in plaats van te ruilen :P

• LoBbY_1
Runterpunter,
nee helaas werkt dit ook niet! Laptop en een gewone computer geprobeerd. Helaas.. Ruilen doe ik denk ik niet haha:) Ik zoek wel wat anders. Hij zit al weer in de doos, morgen breng ik m terug..

Iedereen bedankt voor het meedenken, en als er iemand nog een goed tip heeft voor een router/accesspoint dan hoor ik het graag haha!

• Runterpunter
LoBbY_1 schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:22:
Runterpunter,
nee helaas werkt dit ook niet! Laptop en een gewone computer geprobeerd. Helaas.. Ruilen doe ik denk ik niet haha:) Ik zoek wel wat anders. Hij zit al weer in de doos, morgen breng ik m terug..

Iedereen bedankt voor het meedenken, en als er iemand nog een goed tip heeft voor een router/accesspoint dan hoor ik het graag haha!
Helaas! Succes met je nieuwe router!

• Steephh
Misschien kijken voor de Linksys WRT54GL? Werkt hier perfect..

_@/'

• Runterpunter
Probleem al opgelost??

Verwijderd

Kijken of alle LED's branden zoals ze horen te branden en dan toch met een kabel testen. En zeker weten dat het IP van de router 192.168.1.1 is :P
Pagina: 1