Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zo nee, probeer dan voorzichtig of je het met een _beetje_ kracht opzij kunt schuiven. Ik heb eens gehad dat mn socket op de een of andere manier niet meer open ging zegmaar...
Hoe zit het met de andere cpu (waarvan ik aanneem dat deze het nog deed voordat je hem verwisselde)?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zowel die P4 2.8 als die P4 3.0 passen er niet in, dat de cpu er maar op 1 manier in kan weet ik ook wel. Ik heb wel vaker cpu's verwisseld.Haan schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:21:
Je zegt dat je een cpu hebt gekregen waarvan niet zeker is of deze werkte.. Als dat de cpu is die nu in de socket zit, werkt ie blijkbaar inderdaad niet
Hoe zit het met de andere cpu (waarvan ik aanneem dat deze het nog deed voordat je hem verwisselde)?
Als ik dat 'hendeltje' naar achteren haal gaat de socket wel op, maar dan gebeurd precies hetzelfde als dat ik het 'hendeltje' gewoon dicht laat. De cpu past erop, maar de pinnetjes gaan niet in de gaatjes.
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Met omlaag lukt het niet.
[ Voor 71% gewijzigd door Tijs_a op 18-12-2007 09:39 ]
-Afgebroken pinnetjes zijn in de socket blijven steken.
-Socket kapot, m.a.w. de socket gaat niet meer open ook al gebruik je het hendeltje.
Toen waren beige computers heel gewoon.
Yes, but no.
Hendeltje zit niet los, en van beide cpu's zijn geen afgebroken pinnetjes, of scheve pinnetjes..mieJas schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:07:
Misschien dat het hendeltje los hangt van de socket. Probeer m eens met je vingers wat te verschuiven.
Verwijderd
Kun je iets duidelijker zijn met wát er precies mis gaat en wat je hebt geprobeerd.
Ik heb ook wel eens een knorrige p4 s478 gehad, dan druk je ietsje harder en dan floept hij er in. Had je het hendeltje nou omhoog of omlaag toen je de cpu er in deed?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 17:25 ]
Ik denk dat zijn probleem juist begonnen is toen ie em ietsjes te hard aandrukte.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:24:
Ik heb ook wel eens een knorrige p4 s478 gehad, dan druk je ietsje harder en dan floept hij er in. Had je het hendeltje nou omhoog of omlaag toen je de cpu er in deed?
Ik denk inderdaad dat die socket gewoon gal is. De vorige eigenaar had toch al aangegeven dat het mobo/CPU combo wellicht niet zou werken? Mischien heeft die vriend van em wel zelf lopen klooien: CPU eruitgehaald/eringestopt zonder eerst het hendeltje over te halen, of zoiets (maar durfde dat niet helemaal te zeggen?). Als je het hendeltje overhaalt worden de pinnetjes aan de binnenkant vastgeklemt, zeg maar. Dat mechaniek kan weldegelijk stuk als iemand lomp is.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Je kan best iets kapot hebben gemaakt in de socket ipv de processor.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT
[ Voor 37% gewijzigd door udybees op 19-12-2007 12:49 ]
Er staat nergens dat ik de bios heb ge-update hoor..Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:24:
Ik vind je verhaal erg onduidelijk, je geeft eerst te kennen dat je cpu fysiek niet in het socket past maar wél een bios update daar voor hebt uitgevoerd, hoe en waarom?
Kun je iets duidelijker zijn met wát er precies mis gaat en wat je hebt geprobeerd.
En ik had het hendeltje omhoog (duh) toen ik de cpu erin zette.
Zal morgen de socket is loshalen en kijken of daar binnenin iets niet goed zit.