Harman/Kardon Home Cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 22:52
Omdat ik pasgeleden een Philips 37PFL9732D had aangeschaft wilde ik het totaal helemaal afmaken dmv een leuke home cinema set,.Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor de vele films die ik ga afdraaien. Een goede vriend van mij vertelde dat Sony en Philips wel aardig waren maar toch niet alles, daarom vertelde hij dat beter een Harman/Kardon set moest halen dan kreeg echt waar voor mijn geld. Dus ben afgelopen weekend bij BCC binnengelopen, daar hadden ze 2 sets staan van Harman/Kardon de CINEFUN7BQ en HS200.

Het zijn allebei wel leuke sets maar ben aan het twijfelen tussen deze twee, kan iemand mij adviseren welke het beste tot zijn recht komt.

-

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het is dan wel geen antwoord op je vraag: Er is meer dan Harman Kardon op de markt.
Beslist geen verkeerd merk hoor, maar Denon, Marantz, Yamaha, Onkyo, NAD -> allemaal spelers op die markt. Verdiep jezelf in de hele reeks, niet in ééntje omdat een vriend/kennis die toevallig kent/heeft. Je zult beslist merken dat alles op de audiomarkt van voorkeuren afhangt, niet van wat iemand anders ervan zegt.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Hk is inderdaad beter dan zo'n set van sony/philipps/samsung ofzoiets, en aangzien niet iedereen van die joekels van speaker wil lijkt dit me een mooie set.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Heb zelfd ook getwijfeld tussen die 2 sets, en ben voor de hs200 gegaan (hk reeiver + hk dvd speler + jbl 5.1 speakerset). Die subwoofer van de duurdere set van harman kardon zelf is echt monsterlijk groot, iets te groot voor mijn smaak (zo'n ding moffel je niet zomaar even weg)
De jbl set doet het hier ook wel goed genoeg om de buren ook mee te laten genieten op vol vermogen.
Het geld wat ik ermee bespaard heb heb ik gestoken in 2 jbl floorstands voor de rear speakers, en 2 jaar extra garantie :)

Dus je moet echt ff kijken of je zoveel vermogen wel nodig hebt (heb je een balzaal als huiskamer?), de set van JBL trekt het met gemak ook wel. Wel moet ik erbij zeggen dat de combi van de (optionele) floorstands van HK zelf er een stuk stijlvoller uitzien dan de floorstands van JBL.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Dragons
Chiron schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:21:
Heb zelfd ook getwijfeld tussen die 2 sets, en ben voor de hs200 gegaan (hk reeiver + hk dvd speler + jbl 5.1 speakerset). Die subwoofer van de duurdere set van harman kardon zelf is echt monsterlijk groot, iets te groot voor mijn smaak (zo'n ding moffel je niet zomaar even weg)
De jbl set doet het hier ook wel goed genoeg om de buren ook mee te laten genieten op vol vermogen.
Het geld wat ik ermee bespaard heb heb ik gestoken in 2 jbl floorstands voor de rear speakers, en 2 jaar extra garantie :)

Dus je moet echt ff kijken of je zoveel vermogen wel nodig hebt (heb je een balzaal als huiskamer?), de set van JBL trekt het met gemak ook wel. Wel moet ik erbij zeggen dat de combi van de (optionele) floorstands van HK zelf er een stuk stijlvoller uitzien dan de floorstands van JBL.
Ik dacht dat de HS200 een 2.1 boxset was inclusief die grote subwoofer die je inderdaad niet effe gemakkelijk weg kan werken. Waarschijnlijk bedoel je dat je de HK receiver + HK dvd speler incl die JBL boxenset hebt. Deze hadden ze trouwens ook nog staan. Alleen had ik ergens gelezen dat JBL wel iets minder was dan HK speakers.

-

Verwijderd

Vriend van mij heeft de HS200 staan.

-Een mega enorme subwoofer
-Een dvd/cd speler + versterker
-2 speakers. Die zien er fantastisch uit, mooi dun.

De geluidskwaliteit: O+ O+ Dat is het enige wat ik kan zeggen, echt fantastisch. Dit is weer zo subjectief als wat, maar dat blaast gewoon de dure audio set van mij vader. (trouwens ook harman kardon versterker + 2.0 no name boxen) met gemak weg. Het klinkt gewoon ontzettend helder, en gewoon schandalig lekker. Luister hem zelf eerst uiteraard maargoed.

Wat wij altijd deden is gewoon een HD meenemen (FAT 32 !) of USB stickjes met mp3's (hoge bitrate uiteraard)meenemen en die erin proppen en gaan met die banaan.

Op het eerste gezicht werkt dat zeer goed, maar er zitten knullige foutjes in als --> als je van map wisselt (je bent aan het zoeken tussen de mp3 mappen) dan stop de muziek die dan aan het draaien is. Dit is alleen bij hardeschijven en USB sticks die zijn aangesloten NIET bij mp3 cd's.

Toch een beetje jammer, maargoed. Het is altijd een afweging die je maakt natuurlijk, voor het zelfde geld gebruik je die mp3 opties niet eens.

Dit is tot zover mijn korte ervaring met dat ding, ik denk dat het toch wel fijn is om bepaalde dingen te weten.

Dit is geen vergelijking met die 2, maargoed alle beetjes informatie helpen denk ik dan

Veel succes met je keuze ! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 01:21 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dragons schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:40:
[...]

Ik dacht dat de HS200 een 2.1 boxset was inclusief die grote subwoofer die je inderdaad niet effe gemakkelijk weg kan werken. Waarschijnlijk bedoel je dat je de HK receiver + HK dvd speler incl die JBL boxenset hebt. Deze hadden ze trouwens ook nog staan. Alleen had ik ergens gelezen dat JBL wel iets minder was dan HK speakers.
Ahzo :)

Dat is waar ook, was in de war met die Cinevision (oid.) 200 set.

Ik heb de JBL set beluisterd en de HK set, en het zal op papier qua specs wel iets minder zijn, ik hoor het er als je naar de prijs kijkt niet aan af :)

Harman Kardon is trouwens van hetzelfde bedrijf als JBL, in de handleiding van de receiver wordt ook geadviseerd om voor het beste resultaat een HK of een JBL speakerset te gebruiken.

Maar al met al vind ik dit een redelijk nutteloos topic, ga naar de winkel, die dingen in het echt bekijken, speel ermee, en luister. Alleen dan weet je pas echt welke set iets voor jou is. Dat is wat zinvoller dan alleen op wat reviews lezen en (subjectieve) ervaringen van andere kopers afgaan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Dragons schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:46:
Het zijn allebei wel leuke sets maar ben aan het twijfelen tussen deze twee, kan iemand mij adviseren welke het beste tot zijn recht komt.
Hoe moeten wij dat nu weten :? Jij moet er naar luisteren, wij niet. Dus jij zult het beste weten welke het beste klinkt. Ben gewoon kritisch voor jezelf en ga nog eens goed luisteren (eventueel nog andere setjes). En kijk ook eens naar de dingen die je graag later zou willen aansluiten op de sets. De AVR 245 heeft bijvoorbeeld HDMI switching, de HT200 niet (misschien handig als je een console hebt, of een DVB tuner of iets dergelijks).

Dus, gewoon een beetje nadenken, luisteren, afweging maken, en kopen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dragons
voodooless schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
[...]

Hoe moeten wij dat nu weten :? Jij moet er naar luisteren, wij niet. Dus jij zult het beste weten welke het beste klinkt. Ben gewoon kritisch voor jezelf en ga nog eens goed luisteren (eventueel nog andere setjes). En kijk ook eens naar de dingen die je graag later zou willen aansluiten op de sets. De AVR 245 heeft bijvoorbeeld HDMI switching, de HT200 niet (misschien handig als je een console hebt, of een DVB tuner of iets dergelijks).

Dus, gewoon een beetje nadenken, luisteren, afweging maken, en kopen.
Om je eerste vraag te beantwoorden, ik vond ze allebei goed klinken alleen ben ik geen expert.
In dit soort dingen en andere weer wel, dus vandaar dat ik graag iemand anders zijn opinie graag hoor.
Het is prettig te weten dat de AVR 245 gebruik maakt van HDMI switching want ik heb inderdaad een console XBOX360 om precies te zijn. Dit soort informatie vind ik belangrijk om te weten want zo'n verkoper vertelt je dat soort dingen helemaal niet. Maar op basis van de feedback die ik heb gekregen in dit topic ga ik voor de CINEFUN7BQ o.a vanwege die HDMI switching want ik vond ze allebei goed klinken.

-

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Dragons schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 13:52:Om je eerste vraag te beantwoorden, ik vond ze allebei goed klinken alleen ben ik geen expert.
Je hoeft ook geen expert te zijn. Ben gewoon kritisch en probeer de verschillen te vinden, aan te wijzen, en een voorkeur uit te spreken. Zo lastig is dat echt niet, beetje extra inzet :)
Het is prettig te weten dat de AVR 245 gebruik maakt van HDMI switching want ik heb inderdaad een console XBOX360 om precies te zijn.
Let op dat niet alle Xbox360's HDMI hebben, en dat de 245 niet component naar HDMI omzet!
Dit soort informatie vind ik belangrijk om te weten want zo'n verkoper vertelt je dat soort dingen helemaal niet.
Dat is toch echt gewoon een kwestie van even de internet pagina van Harman bezoeken, en specs of manual bekijken.

Kortom: wil je een keuze maken, dan ben je toch echt aangewezen op je eigen inzet en inzichten, en niet op die van anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 18-12-2007 14:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1