Toon posts:

SATA2 werkt niet op a7n8x-e deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
HELP!!!!!!!!!!!

Ik heb een WD Caviar SE 500Gb SATA2 gekocht.
Maar deze funtioneert helaas niet goed met mijn ASUS A7N8X-E Deluxe mobo
BIOS kan mijn SATA2 schijf niet vinden, maar vreemde is dat ik k hem wel kan gebruiken in Windows XP SP2
Op zich niet erg,maar ik wil XP op mijn SATA2-schijf hebben en dat gaat dus niet omdat hij niet in de BIOS word gevonden waardoor de XP-installatie in het volledige blauwe scherm hem ook niet vind

Ik heb de nieuwste BIOS voor de Silicon Image 3112A en de Uber-BIOS 1013 en standaard 1013 geprobeerd maar geen succes....

WIE KAN MIJ HELPEN A.U.B

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En als je met F6 de SATA drivers laad zodra de XP setup begonnen is ?

1 topic is wel voldoende hoor. Je hoeft niet in dat andere topic ook dit probleem te posten.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 17-12-2007 20:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet die disk eens met de jumper op S-ATA modus ipv S-ATA II. Je mist dan wel dingen als NCQ en TCQ, maar je controller zal dat waarschijnlijk niet eens supporten.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zit een jumper op de hd om hem in sata1 te zetten. Hierdoor heb je grote kans dat het wel werkt.

En als je een beetje de zoek functie had gebruikt en/of de FAQ waarop je gewezen word bij het aanmelden dan had je dit ook zelf kunnen vinden.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 10:25
Heb je hem toevallig op de extra sata-controller geprikt? In dat geval komt ie niet in je gewone bios tevoorschijn maar moet je in de bios van die extra controller zijn. Ff met F6 de driver inladen tijdens installatie (staan vast wel ergens op je mobodriver cd) en alles moet het doen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de jumpers veranderd = geen succes
Ik hed bij de installatie op F6 gedrukt en via mijn floppy wil die ze niet installeren
Hij zeg dat windows die ondersteuning ookm heeft
Dan moe ik op E drukkken, dan zeg die het zelfde en dan moet ik op S drukken op toch via de floppy de driver te instellen. Druk ik op S gebeurt er helemaal NIX!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HELP!!!!!!!!!!!
Daaaagg!!!!!

Serieus:
GoT Huisregels

Het is hier geen helpdesk en we waarderen het allerminstals je "HELP !!!!!" gaat schreeuwen. Los daarvan lijk je bijzonder weinig zelf opgezocht te hebben en geef je zeer weinig info. Zo werkt het hier niet. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.