[VA] Veilingmodus vaak verkeerd begrepen

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is misschien iets kleins, wellicht vaker voorgekomen (kon zo snel eventjes niks vinden), maar wel uitermate irritant: wanneer de veilingmodus van een advertentie geactiveerd is hebben de mensen die een advertentie plaatsen vaak niet door dat hun richtprijs het minimumbod is, waardoor het nut van de veilingmodus wat wegvalt.

Een paar voorbeeldjes:
V&A aangeboden: HP E-PC
V&A aangeboden: Compaq Proliant 8000 dual XEON server
V&A aangeboden: Sapphire HD2900 XT
V&A aangeboden: X2 3800+ sli systeem
V&A aangeboden: Dual AMD Athlon MP workstation

Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is: niet lager kunnen bieden dan de richt/vraagprijs omdat de vraagprijs als minimumbod ingesteld is.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Je punt is duidelijk een oplossing is in het huidige systeem niet eenvoudig te implementeren.
Helaas lezen te weinig gebruikers de begeleidende teksten. Zolang men de handleiding niet leest wordt het lastig welk systeem dan ook te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Longbeard op 17-12-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06
Longbeard schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:50:
Je punt is duidelijk een oplossing is in het huidige systeem niet eenvoudig te implementeren.
Helaas lezen te weinig gebruikers de begeleidende teksten. Zolang men de handleiding niet leest wordt het lastig welk systeem dan ook te maken.
en het is ook nooit goed

[ Voor 11% gewijzigd door bszz op 18-12-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het systeem werkt afaik bij Ebay wél. Daar is het dan geen minimumprijs, maar een startprijs. Afaik ligt het probleem dus niet bij het principe, want het werkt wel.

Ik heb alleen nu even het invulformulier bekeken, en daar staat dus helemaal bovenin de "prijs" en onderaan de optie om de veilingmodus in te schakelen, met de tekst:
[...]
Als minimumbod wordt het bedrag genomen dat je bij prijs hebt ingevuld.
Dan ben ik het wel met TS eens dat het niet duidelijk is dat de prijs (helemaal bovenin) veranderd naar een "minimumprijs" of "startbod" als je de veilingmodus aanzet (helemaal onderin) en dit vervolgens beschreven is in één zin.

Ik zou dus zeggen, door een vinkje te plaatsen deactiveer je het input veld "prijs" en komt er een nieuw vakje onder de checkbox "Veilingmodus activeren" waar je (apart!) het minimumbod in kan voeren.
Dat vervolgens in het systeem dit op eenzelfde plek wordt opgeslagen maakt niet uit, het is puur een template kwestie, dus ook (itt wat Longbeard zegt) weinig werk om aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mithras schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:27:
Ik zou dus zeggen, door een vinkje te plaatsen deactiveer je het input veld "prijs" en komt er een nieuw vakje onder de checkbox "Veilingmodus activeren" waar je (apart!) het minimumbod in kan voeren.
Dat lijkt me inderdaad een simpele maar doeltreffende oplossing voor dit euvel (maar ik kan natuurlijk niet door de ogen van de devvers kijken :))

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512