Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SQLCE] Single file DB en app updates

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor een tooltje dat ik maak gebruik ik VS2008 C# en SQLCE. Nu de tool meer vorm begint te krijgen en bijna klaar is merk ik dat ik iets over het hoofd heb gezien.

Op dit moment verloopt de distributie via click-once van VS2008 en hier loop ik dan al tegen meerdere beperkingen aan. Deze kunnen allemaal opgelost worden door bijvoorbeeld Package studio van Wise te gebruiken.

Echter zit ik met een vraag waar ik , MSDN en ook google mij geen oplossing voor bieden. Het gaat namelijk om de single file db.

Als er weer een 'release' is van de tool dan worden alle files netjes gemaakt en de oude overschreven, nu wil je natuurlijk dat je single database file niet wordt overschreven, want de gebruikert heeft daar al heel wat data in gepompt die beschikbaar moet blijven.

Hoe updaten jullie je applicatie als er gebruik wordt gemaakt van een single file db. Je zal dan tijdens de installatie de locatie moeten bepalen, backuppen. Nieuwe versie installeren. script draaien om oude data op te halen en in de nieuwe db (met evt ook gewijzigde structuur) moeten dumpen.
Maar hoe doe je dat ? En belangrijker waar kan ik daar over lezen?

Can`t live without the mods

• siepeltjuh
  • Niet online
Er moeten toch meer mensen zijn die single file db`s gebruiken in hun applicatie? Wat voor strategie gebruiken jullie?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:49

Kettrick

Rantmeister!

Je kan gebruikers een backup laten maken, en deze na de upgrade weer terug laten zetten?

• siepeltjuh
  • Niet online
Ja oke, maar dat gaat natuurlijk een hele hassle opleveren voor de gebruikers. Het is altijd aan te raden dat te doen, maar dat moet toch geautomatiseerd kunnen?