Toon posts:

fotos verkopen en structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

hallo...

ik wil graag foto's via internet verkopen..ik heb al een fotoalbum etc..alleen nu nog hoe dit te doen..

2 de fotos in verschillende formaten opslaan of pas opzoeken na bestelling is gedaan
3 hoe het betaalsysteem te doen
4 fotos binnen of buiten de root? fotonamen md5 coderen?

Ad 1. Ik weet niet wat de standaard is. Als je in verschillende formaten opslaat dan kan men direct downloaden, nadeel is dat je heel veel ruimte kwijt bent terwijl niet elke foto gekocht wordt (zon 90 fotos per serie).

Fotos pas sturen na bestelling bespaart ruimte, maar is arbeidsintensief.

Wie heeft dit wel eens toegepast? Graag jullie reacties

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

Je zou met bijvoorbeeld met ASP.NET je foto's in een formaat opslaan en dan on-the-fly kunnen omzetten naar het formaat dat gevraagd wordt.

Qua betaal systeem; paypal is makkelijk zelf te doen, dan kun je paypal + creditcard aanbieden. Daarnaast zou je voor nederland iDeal kunnen accepteren. ING bank heeft oplossingen zonder maandelijkse kosten, of je zou gebruik kunnen maken van VirtueleKassa bijv (duurder, 98 cent ipv 75 via ING).

Als je het professioneler aan wilt pakken kun je rekeken op dure maandelijkse abbo's bij een payment provider en dat wil je niet in het begin.

Op mijn eigen website heb ik momenteel een product te koop staan (ben net bezig), dit heb ik via PayPal gedaan, eigen backend geschreven, etc. iDeal voeg ik over een paar weken toe als ik weer thuis ben. Volgens mij kun je daar in heb begin best mee uit de voeten. Qua downloads heb ik de files staan in een map die via een .htaccess achtige manier is afgeschermd voor niet-administrators. Via een download pagina & een download code kunnen mensen vervolgens files downloaden, deze page staat in een publiekelijk gedeelte en deze 'transfert' die file als iemand er recht op heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door CMG op 27-12-2007 02:57 ]

NKCSS - Projects - YouTube

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 09:15

Swerfer

Hmm...

Zijn je basis foto's in raw formaat of in jpeg? Als je foto's al in jpeg zijn, kost dat een stuk minder harddisk ruimte als raw. Ik zou in het laatste geval de foto's gewoon in jpeg in het grootste formaat opslaan, tezamen met een thumbnail en een 1024x768 formaat. Als je dan een foto verkoopt, dan neem ik aan dat je de foto in het grootste formaat verkoopt.
Of verkoop je de foto's voor computergebruik? Dan kan je de foto's het beste on the fly resizen, en zou ik de foto's niet te groot weergeven in je website, omdat mensen dan misschien al genoegen nemen met een formaat van 1024x768 en de foto niet kopen, maar gewoon downloaden in het getoonde formaat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Kun je niet beter een oplossing gebruiken als iStockPhoto
Waarom zelf bouwen als het al bestaat?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst zie ik niet wat dit in SEA doet (zie Waar hoort mijn topic?). Daarnaast vraag ik me af wat je zelf al hebt uitgezocht, want dat ontbreekt nogal in dit topic. Vooral vraag 3 en 4 zijn prima zelf te beantwoorden met wat googlen of hier rondkijken op GoT en daarbij de handleidingen van de betaalproviders lezen. MD5 is geen codering maar een (one way) hash.

Ook vind ik je vraag nogal breed en weinig specifiek; ik zou dan ook niet weten of dit topic in PRG zou horen, want ik zie nou niet echt (concrete) programmeervragen hierin. Mijn advies: je bent van harte welkom met een nieuw topic, maar plaats het dan in het juiste forum, wees specifiek, laat zien wat je al hebt (of hebt bedacht) en stel concrete (deel)vragen. Voor meer informatie kun je ook terecht in onze Quickstart

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.