Toon posts:

[IMAP] Alle berichten op een IMAP account doorsturen

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IMAP account met daarin verschillende mappen en submappen en daarin uiteraard e-mail.

Nu wil ik al deze e-mailberichten (gewoon alle berichten die waar dan ook in mappen staan) doorsturen naar een bepaalde e-mailadres.

Nu had ik gehoopt dit zelf op te kunnen lossen door een filter aan te maken in Outlook 2007 en die filter toe te passen op alle berichten die in de postvak in stonden (ik had gehoopt dat hij dan ook alle berichten die in submappen van de inbox mee zou pakken). Dit doet hij dus niet helaas.

Ik hoop dat jullie iets weten, het liefst met Outlook 2007 maar een andere tool/oplossing mag ook (vandaar dat ik hem in dit forum zet).

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Als dit mail-adres waar je alles naar toe wil sturen op een ander fysieke computer is (neem ik aan), dan kun je op dat systeem natuurlijk gewoon een mailaccount aanmaken voor die imap-account en zo alles ophalen (en blijven ophalen in de toekomst). Maar dit zal wel te simpel zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad te simpel denk ik, het gaat meer om het verleden en deze staan niet meer in de POP queue te wachten maar gewoon opgeslagen in de IMAP mappen... deze haal ik dus nooit binnen met een POP3 account... enkel misschien degene van 3 dagen geleden..

Anybody else?

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 08:00

Bob

Ik weet niet goed of het van toepassing is op je situatie, maar wat ik heb gedaan sinds mijn overschakeling van univ IMAP mail naar gmail IMAP mail:
Stel beide IMAP accounts in in je mail client (tbird in mijn geval).
Laat hem ff alle mappen syncen, zodat je netjes ziet wat er allemaal op de servers staat.
Sleep alles van account x naar account y.

Ik heb het net nog eens getest, in thunderbird is er alleszins geen probleem, ook niet wanneer je een map, inclusief submappen, naar een ander account sleept.

edit: oh ja, als je van IMAP naar POP3 sleept zal je natuurlijk enkel lokale kopies creeren, misschien is dat een probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Bob op 19-12-2007 11:37 ]

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:51
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:29:
Is inderdaad te simpel denk ik, het gaat meer om het verleden en deze staan niet meer in de POP queue te wachten maar gewoon opgeslagen in de IMAP mappen... deze haal ik dus nooit binnen met een POP3 account... enkel misschien degene van 3 dagen geleden..

Anybody else?
Je kan toch gewoon een imap-account aanmaken in je outlook of whatever, dan haal je gewoon alles binnen, hoeft toch niet perse via POP3?

[ Voor 3% gewijzigd door AtRi op 19-12-2007 19:08 ]

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
tip: de truc van de 2 imap accounts en dan alles overslepen werkt in outlook express ook.
Zo doen wij dat ook als iemand bij ons in het bedrijf weggaat :-)

Verwijderd

Topicstarter
Hm inderdaad, misschien nog het meest logische, gewoon de mappen kopieren naar de andere IMAP server... zal dat is proberen :) thx
Pagina: 1