Toon posts:

Hackgevaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik was aan het surfen, en nu
kwam ik tot de ontdekking dat ik
nogal 'zichtbaar' ben op internet.
http://www.astalavista.com/en/ip.asp
Kan ik dit uitschakelen zónder
firewall of iets dergelijks te installeren?

Verwijderd

Die gegegvens worden altijd naar door de browser naar de server gestuurd. Als je dat niet wilt moet je je verkeer via een proxy server laten lopen.
EN hoe ze aan je bestanden komen ???
Je eigen browser leest ze van je eigen harde schijf. [url="file://c:\"]file://c:\[/url]

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp kan iemand van buitenaf die bestanden niet opvragen??

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Nee niet op deze manier,
Gehackt worden kun je natuurlijk altijd.
Maar dat gaat anders.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Daar wordt niet veel meer gegeven als een IP-adres, iets wat zoiezo heel makkelijk te achterhalen is en niks met hacken te maken heeft. Het is gewoon zeg maar jouw kenteken op de digitale snelweg.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je IP verbergen door gebruik te maken van een proxy heeft niet echt veel zin. Via ICQ is je IP ook heel makkelijk te achterhalen op een Linux machine.

Zorg gewoon dat je een goeie firewall draait, als je poorten goed beveiligd zijn dan heb je daar meer aan dan wanneer ze je ip niet kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win2000, bestaat er een programma waarmee ik kan routen zoals Winroute, en dan óók nog volledig onzichtbaar kan zijn? Bijvoorbeeld Winroute en een firewall ernaast draaien?

Uh ik weet dat Winroute ook een firewall is, maar ben je daar VOLLEDIG onzichtbaar mee?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Installeer @Guard of Zonelabs of Signal9 etcetc firewall.. ga naar een probe site..
Laat je ip proben en gooi alle poorten die je niet gebruikt dicht...

Bij mij komt er bijna niets meer binnen...

Pvouput live

• Timmey
  • Niet online
Volledig onzichtbaar is best een moeilijk iets, je kan je heel ver beveiligen, in zoverre dat mensen niet kunnen zien of je 'actief' bent of niet.

Je grootste security hole is helaas altijd nog ICQ.

Maar voor de rest kan je met winroute, en iets als zonealarm jezelf goed beveiligen IMO.

• Timmey
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 13:35 schreef Krypt het volgende:
Bij mij komt er bijna niets meer binnen...
Zover had ik mijzelf ook een tijdje beveiligd, maar toen kwam ik er niet meer uit :)

Verwijderd

En niet meer e-mailen want daar staat je ip ook in

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Alleen mailen via een redirector... alleen surfen via een anonieme proxy (dat helpt dus WEL), je firewall zo configgen dat je geen directe ICQ verbindingen kunt ontvangen.. als je ook nog eens via een proxy ICQ't, is je IP ook via ICQ niet te achterhalen.
Maar dat doe ik ook allemaal niet hoor, beetje paranoid if you ask me.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1