P5K Ethernet Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 14:59
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Asus P5K moederbord in de volgende opstelling:
P5K
Intel Core 2 Duo E6750
Ati Radeon 3870
Ocz 2 gb
Windows xp Pro sp2

Na het inbouwen en installeren deed alles het behalve met het ethernet heb ik een probleem. Het installeren van de drivers lukt gewoon, en hij ziet de port/verbinding ook gewoon. Alleen krijg ik geen verbinding met het internet. Hij probeert een ip-adres van de dhcp server te krijgen maar krijgt deze niet. Als ik een fixed ip adres geef dan zegt hij dat de verbinding goed is maar packets worden wel verstuurd alleen wordt er niks ontvangen.
Bij het aansluiten van een usb-wireless verbinding lukte alles echter wel dus ik ben er zeker van dat het aan de port ligt. Ook drivers updaten werkt niet.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.

Monkey

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:43
Bios updates gekeken?

• Electromonkey
Ja net geupdated naar 0805, maar nog steeds niks.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

offtopic:
[quote]Paprika schreef op maandag 17 december 2007 @ 18:02:
Bios updates gekeken?
[/quote]

... nutteloze opmerking...

het is zowieso een softwarematig probleem dat je hebt. de vraag is echter of het probleem aan de router ligt, of dat het probleem zich bij de client (dus je pc) bevind.

in je client (met winxp...) alles op automatisch zetten, stekkertje d'r uit halen. de instellingen van je router nalopen, automatisch DHCP toekennen, je MAC adres (start run CMD ipconfig /all) aan de tabel toevoegen eventueel

kabeltje er weer in en als het goed is krijgt je winxp bak automatisch een IP adres toegekend.

waarschijnlijk is het probleem, dat bij een moederbord vernieuwing, hij ook een nieuw MAC adres krijgt. dan herkent je router het niet meer als zijnde je oude pc. het toevoegen van je mac adres aan de tabel in je router lost dit probleem op :)

ps. je USB wireless apparaatje heeft zijn eigen mac adres, vandaar dat die het dan wel doet.

pps. of het probleem gaat mij boven de pet.

als het goed is is nu je probleem opgelost.

eventueel eens HIER snuffelen

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 17-12-2007 22:52 ]

-_-

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Puur softwareprobleem inderdaad, basisstappen doorlopen zoals M2M al aangeeft.
Dat je Wireless wel werkt zegt niet zo veel.

• Mikewing
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 19:17
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn P5K. Uiteindelijk (op goed geluk) de nieuwste driver gedownload van http://www.hwp.ru/scripts/news_show.php?6263 n.l. versie v.1.5.3790.3
De tekst op de site is niet leesbaar maar je de downloadgegevens zijn in het Engels.

Daarna geen enkel probleem meer gehad met internetten.
Suc6 >:)

• Electromonkey
Inmiddels ben ik het terug geweest naar alternate waar mij vriendelijk verteld dat het probleem zich op het bord zelf bevind. Ze hadden al meerdere klachten hierover ontvangen.
Maar bedankt voor de reacties. Wat mij betreft mag hij dicht.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:10

M2M

medicijnman

Electromonkey schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:15:
Inmiddels ben ik het terug geweest naar alternate waar mij vriendelijk verteld dat het probleem zich op het bord zelf bevind. Ze hadden al meerdere klachten hierover ontvangen.
Maar bedankt voor de reacties. Wat mij betreft mag hij dicht.
vreemd... ik had dat niet verwacht. Hoe lang bestaat het ethernet protocol al? ...

offtopic:
anyway, topics gaan pas dicht als ze niet aan de eisen voldoen.

-_-

Pagina: 1