Aangezien ik een plasma heb (Panasonic TH42PV70) heb gekocht met maar één component ingang ben ik aan het overwegen om een zg. "Component Switch" aan te schaffen. Op de Nederlandse sites beginnen 4-weg component schakelaars bij zo'n 70 euro. Via Ebay kan ik er nu een kopen voor een paar euro (Uit Hong Kong).
Ik vraag me af wat het kwaliteits verlies is bij het gebruik van een dergelijke switch. Natuurlijk is elke extra schakeling een achteruitgang van het signaal. Maar in hoeverre? Is het zichtbaar?
Ik wil mijn Wii, Xbox(1), DVD speler en sat decoder aansluiten op het plasma scherm.
De Wii, DVD speler en de Sat Decoder (Dreambox 7000) ondersteunen component.
Maar met 1 X Component, 2 X Scart en 2 X HDMI heb ik dus één aansluiting te kort. Geen van de apparaten ondersteund HDMI.
Iemand een tip?
Ik vraag me af wat het kwaliteits verlies is bij het gebruik van een dergelijke switch. Natuurlijk is elke extra schakeling een achteruitgang van het signaal. Maar in hoeverre? Is het zichtbaar?
Ik wil mijn Wii, Xbox(1), DVD speler en sat decoder aansluiten op het plasma scherm.
De Wii, DVD speler en de Sat Decoder (Dreambox 7000) ondersteunen component.
Maar met 1 X Component, 2 X Scart en 2 X HDMI heb ik dus één aansluiting te kort. Geen van de apparaten ondersteund HDMI.
Iemand een tip?